Лідерство та ефективність в публічному управлінні
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Карковська В. Я.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни аспірант повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
? отримання знань для організації комунікаційної взаємодії та вирішення конфліктних ситуацій у процесі формування та реалі¬зації адміністративних послуг, за допомогою сучасних інформаційних, комунікаційних та інноваційних технологій;
? вміння аналізувати стан політичної системи в Україні з метою прийняття управлінського рішення та визначення шляхів вирішення актуальної політичної ситуації або проблеми;
? знання основ професійно орієнтованих дисциплін спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування»: адміністративний менеджмент та менеджмент у міжнародному бізнесі;
? володіння сучасними технологіями зв’язків з громадськістю для оперативного та оптимального вирішення завдань публічного адміністрування;
? знання щодо розроблення пропозиції з удосконалення організаційної структури і функціонування місцевих адміністрацій як частини системи демократичного урядування на основі аналізу інституційних структур публічного сектору європейських держав та України;
? розуміння впливу технічних досягнень в суспільному, економічному, соціальному і державному контексті;
? застосовувати знання для вирішення задач синтезу та аналізу в системах, які характерні публічному управлінню та адмініструванні;
? застосовувати знання технічних характеристик, технологічних особливостей формування та реалізації завдань публічного управління та адміністрування;
? розраховувати, проектувати, досліджувати, ринкові тенденції, проводити політичний аналіз,
? ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди;
? поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності публічної організації;
? здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки; Реформування публічного сектор.
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Публічне управління в ЄС.
Короткий зміст навчальної програми: Управлінське лідерство в державному управлінні
Парламентське та партійне політичне лідерство
Проблеми та перспективи формування сучасного політичного лідера
Коучинг у системі політичного лідерства
Інформаційно-комунікативне забезпечення політичного лідерства
Емоційний інтелект – стратегічний важіль лідерства
Управління орієнтацією на досягнення результатів
Лідерство та ефективна комунікація
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – 40 балів.
Екзаменаційна робота – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Миронюк В. Лідерство як складова ефективності функціонування органів публічного управління / В. Миронюк. – Рекомендовано до друку Вченою радою Інституту підготовки кадрів державної служби зайнятості України. Протокол № 5 (157) від 1 червня 2020 року. – 437 с.
2. Таранюк К. В., Кобушко Я. В. Лідерство та команда в публічному управлінні. – 2020.
3. Сурай І. Г. Особливості дослідження феномену лідерства в публічному управлінні (методологічний аспект) / І. Г. Сурай. – Науковий вісник: Державне управління. – 2020. – №5. – с.216 – 227.
4. Юзькова О. І. Зарубіжний досвід інноваційного лідерства в державному управлінні: можливості адаптації в Україні. – 2019.
5.Садовська-Мариніна, В. Б.,Тростенюк, Ю. В., Рибіна Ю. О. Нормативно-правове забезпечення розвитку лідерства на державній службі в Україні. Економіка, управління та адміністрування, 2019, 3 (89): 184-190.
6. From new public management to new political governance : essays in honour of Peter C. Aucoin / ed. by H. Bakvis and M. D. Jarvis. - Montreal, QC : McGill-Queen's University Press, 2012. - ХІІІ, 412 p.
7. James Simon. Political Advisors and Civil Servants in European Countries / Simon James. -Sigma Paper N 38. - Paris, France : OECD, 2007. - Режим доступу : www.olis.oecd.org/olis/2007doc.nsf/linkto/gov-sigma(2007)2-rev1