Комунікації в науці та інтелектуальна власність у сфері публічного управління
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Публічне врядування
Лектор: Кандидат наук з державного управління, доцент Дзяна Галина Олексіївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: – формувати у здобувачів знання про суспільну цінність творчої діяльності та право інтелектуальної власності;
– формування у слухачів знань та вмінь користуватися базами даних та здійснювати публікаційну активність;
– формування знань про академічну доброчесність та навиків дотримання етичних вимог до науковця
Результати навчання: здобувач повинен знати:
– теоретичні основи комунікацій у науці та академічної доброчесності;
– теоретичні основи творчої діяльності та інтелектуальної власності;
– законодавство України та міжнародні акти, зокрема договори, що регулюють відносити у сфері академічної доброчесності та інтелектуальної власності;
здобувач повинен уміти:
– використовувати законодавство України та міжнародні акти, що регулюють відносини у сфері академічної доброчесності та інтелектуальної власності;
– використовувати сучасні засоби пошуку інформації;
– здійснювати публікаційну активність
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні НД: Дослідницький семінар у галузі публічного управління та адміністрування, Педагогічна практика
Короткий зміст навчальної програми: Основою вивчення дисципліни є освоєння аспірантами сучасних підходів до застосування сучасних інструментів для комунікативної активності в науці та дотримання академічної доброчесності
Опис: Наукова комунікація: історія, складові, сучасні тренди
Основи інформаційного пошуку. Наукові пошукові системи та бази даних
Цифрова наукова комунікація. Засоби системи Інтернет для здійснення наукової комунікації
Наукометрія. Цифрові ідентифікатори
Публікаційний процес наукової статті. Референс менеджери
Публікаційна активність і розробка дисертаційного проекту як інструменти здобуття наукової кваліфікації
Візуалізація результатів наукових досліджень
Академічна доброчесність: концепція та практика
Законодавство України з питань академічної доброчесності
Порушення академічної доброчесності
Санкції за порушення академічної доброчесності
Етичні кодекси та етичні комісії з питань академічної доброчесності
Методи та критерії оцінювання: Контроль і оцінювання умінь і навиків здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку рівня підготовленості здобувача до виконання конкретної роботи.
Уміння та навики здобувачів з навчальної дисципліни оцінюються у кілька етапів, які передбачають поточний аудиторний та підсумковий контроль.
Одержані здобувачем бали за систематичність та активність роботи упродовж семестру, виконання творчої роботи додаються. Загальна (сумарна) кількість балів з навчальної дисципліни є основою для прийняття рішення щодо отримання здобувачем оцінки з навчальної дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (опрацювання практичних завдань і презентація результатів під час практичних занять) – до 20 балів.
Виконання і захист індивідуального навчально-практичного завдання (ІНПЗ) – до 20 балів.
Підсумковий контроль – екзамен – до 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Дзяна Г.О. Комунікації в публічній сфері : навч.-метод. реком. для слух. спец. 281 «Публічне управління та адміністрування» / Г. О. Дзяна. – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2018. – 52 с.
Комунікації в публічному адмініструванні : конспект лекцій / [О. В. Шебаніна, В. П. Клочан, С. І. Тищенко та ін.]. Миколаїв : МНАУ, 2018. 200 с.
Коротич О.Б. Комунікації у державних інституціях : навч. посіб. / Коротич О.Б. – Х. : ХарРІ НАДУ Магістр , 2012. – 200 с.
Дзяна Г.О., Дзяний Р.Б. Управління комунікаціями в умовах криз // Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права: фаховий науковий журнал. Випуск № 2. 2022. Громадська наукова організація «Фундація публічно-правових ініціатив». Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022. С. 13-21.
Тицька Я. «Академічна доброчесність» та «академічна відповідальність» у забезпеченні якості освіти. URL:http://www.pgp-journal.kiev.ua/archive/2018/11/37.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).