Технології та інструменти публічного управління
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 7.281.06.O.005
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Публічне управління та публічна служба
Лектор: ДРОБОТ ІГОР ОЛЕКСАНДРОВИЧ
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів компетентностей:
загальних:
- працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо;
- розробляти та управляти проєктами.
- приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології.
фахових:
- організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери.
- реалізовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій;
- розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування в різних сферах публічного управління та адміністрування.
- розробляти стратегічні документи розвитку соціально-економічних систем на усіх рівнях публічного управління.
- приймати обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції
Результати навчання: - Знати теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики, основ та технологій прийняття управлінських рішень.
- Розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення.
- Визначати пріоритетні напрями впровадження електронного урядування та розвитку електронної демократії.
- Здійснювати ефективне управління інноваціями, ресурсами, ризиками, проєктами, змінами, якістю, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації управлінських та загально - організаційних структур.
- Розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Система публічного управління та адміністрування
Державна політика та врядування
Публічна служба та антикорупційна політика
Наступні:
Комунікації в публічному управлінні
Правове та інформаційне забезпечення публічного управління
Управління персоналом та лідерство
Короткий зміст навчальної програми: Управлінські технології, зокрема, стратегічне управління, проектний менеджмент, електронне урядування та розвиток електронної демократії, інноваційні технології та інструменти публічного управління
Опис: Зміст дисципліни: Теоретичні засади стратегічного управління та управління змінами. Стратегічне управління та планування
Системний аналіз в стратегічному управлінні. Розробка, реалізація, моніторинг та оцінювання в стратегічному управлінні.
Методологічні засади застосування проектного підходу в публічному управлінні. Технологія розроблення проектів у сфері публічного управління. Організація виконання державних проектів і програм. Проектний підхід в управлінні розвитком територій, регіонів, міст.
Сутність та інструменти електронної демократії. Державна політика щодо цифрового розвитку. Інноваційні технології публічного управління. Інноваційні інструменти стимулювання розвитку територій.
Методи та критерії оцінювання: Основними організаційними формами навчання є лекції, семінарські заняття, самостійна робота, виконання індивідуальних навчально-практичних завдань та контрольні заходи. Слухачі заохочуються до самостійної роботи над літературою та виконання індивідуальних завдань.
Підсумкова оцінка за усіма складовими – 100 балів (з них 20 – поточний контроль, 20 – ІНПЗ, 60 – екзамен.
Навчальна діяльність слухачів оцінюються з урахуванням:
- поточний контроль: презентація на семінарських заняттях з використанням мультимедійних засобів подання матеріалу – критеріями оцінки є: ступінь опрацювання проблеми (до 5 балів); відповідність змісту темі завдання (до 5 балів); подання матеріалу (до 5 балів); вміння аргументувати (до 5 балів);
- виконання ІНПЗ – критеріями оцінки є: відповідність змісту висвітленого матеріалу темі ІНПЗ – до 10 балів; вміння аналізувати й узагальнювати вивчений матеріал – до 5 балів; ілюстрування прикладу у застосуванні теоретичного матеріалу – до 5 балів.
- підсумкового тестування – критеріями оцінки є правильність відповідей.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах:
Поточний контроль (ПК)
Опитування на семінарських заняттях – 20;
Виконання ІНПЗ – 20;
Екзаменаційний контроль - 60
письмова компонента 40
усна компонента 20
Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Портер Е. М. Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів [Текст] / Е. М. Портер. – К.: Наш формат, 2020. – 424 с.
2. Проектний менеджмент у публічному управлінні : підручник / кол. авт.. ; за наук. ред. Ю. П. Шарова. – К. : НАДУ, 2017. – 344 с.
3. Сучасний стан, проблеми і перспективи розвитку в Україні електронних адміністративних послуг: аналітична записка / Національний інститут стратегічних досліджень. - Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/articles/1716/. – Назва з екрану.
4. Тертичка В. В. Стратегічне управління. Підручник [Текст] / Валерій Тертичка. – К.: Видавництво «К.І.С.», 2017. – 932 с.
5. Фещур Р.В. Прийняття проектних рішень: навч. посібник /Р.В. Фещур, В.П. Кічор, А.І. Якимів та ін; за ред. Фещура Р.В. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Технології та інструменти публічного управління (курсовий проєкт)
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 7.281.06.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Публічне управління та публічна служба
Лектор: ДРОБОТ ІГОР ОЛЕКСАНДРОВИЧ
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо;
Здатність розробляти та управляти проєктами.
Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології.
фахових:
Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери.
Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій, зокрема розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування в різних сферах публічного управління та адміністрування.
Здатність розробляти стратегічні документи розвитку соціально-економічних систем на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях.
Здатність приймати обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції.
Результати навчання: - знати теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики, основ та технологій прийняття управлінських рішень.
- розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення.
- визначати пріоритетні напрями впровадження електронного урядування та розвитку електронної демократії.
- здійснювати ефективне управління інноваціями, ресурсами, ризиками, проєктами, змінами, якістю, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації управлінських та загально - організаційних структур.
- розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни:
Система публічного управління та адміністрування
Державна політика та врядування
Публічна служба та антикорупційна політика
Наступні:
Комунікації в публічному управлінні
Правове та інформаційне забезпечення публічного управління
Управління персоналом
Публічні фінанси та сталий розвиток
Короткий зміст навчальної програми: Викладання навчальної дисципліни «Технології та інструменти публічного управління» спрямоване на підготовку фахівців у галузі публічного управління та адміністрування, здатних розв’язувати завдання з організації життєдіяльності на місцевому та загальнодержавному рівні. В процесі вивчення навчальної дисципліни передбачається набування здобувачами освіти теоретичних знань та практичних навичок в царині стратегічного управління і планування, системного аналізу в управлінні, оцінювання результатів управління, проектного підходу в управлінні розвитком територій, регіонів, міст, організації виконання державних проектів і програм, електронному врядуванні та електронній демократії, інноваційних управлінських технологій та вміння застосовувати їх у практичній діяльності.
Опис: Зміст дисципліни: Теоретичні засади стратегічного управління та управління змінами. Стратегічне управління та планування
Системний аналіз в стратегічному управлінні. Розробка, реалізація, моніторинг та оцінювання в стратегічному управлінні.
Методологічні засади застосування проектного підходу в публічному управлінні. Технологія розроблення проектів у сфері публічного управління. Організація виконання державних проектів і програм. Проектний підхід в управлінні розвитком територій, регіонів, міст.
Сутність та інструменти електронної демократії. Державна політика щодо цифрового розвитку. Інноваційні технології публічного управління. Інноваційні інструменти стимулювання розвитку територій.
Методи та критерії оцінювання: Курсовий проект перевіряє науково-педагогічний працівник кафедри та визначає позитивні аспекти і недоліки роботи.
Курсовий проект, що має позитивну оцінку, допускається до захисту.
На захисті студент повинен розкрити основний зміст теоретичної частини курсового проекту, обґрунтувати свій погляд, відповісти на запитання викладача. Презентуються також результати виконання практичної та аналітичної частини курсового проекту.
Після захисту курсової роботи студент отримує оцінку («відмінно», «добре», «задовільно»), яку науково-педагогічний працівник виставляє в екзаменаційну відомість і залікову книжку студента
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінку «відмінно» отримує студент, який оформив курсовий проект відповідно до встановлених вимог, повністю розкрив питання теоретичної частини відповідно до варіанту, чітко сформулював та аргументував висновки. Завдання практичної та аналітичної частин курсового проекту виконано в повному обсязі.
Оцінку «добре» одержує студент за роботу, в якій виконані всі зазначені вище вимоги, але є окремі недоліки стилістичного чи методичного характеру, недостатньо аргументовані висновки. Завдання практичної та аналітичної частин курсового проекту виконано частково.
Оцінку «задовільно» отримує студент, у якого робота містить окремі частини тексту без посилань на джерела, теоретичне питання розкрите неповно, висновки аргументовані недостатньо, оформлення не в повному обсязі відповідає вимогам. Завдання практичної та аналітичної частин курсового проекту виконано частково, або без належних посилань на нормативно-правові документи.
Курсовий проект, оцінений незадовільно, має бути перероблений упродовж терміну, встановленого кафедрою. Студент, який отримав незадовільну оцінку не допускається до екзамену з дисципліни.
Курсові проекти, які не відповідають встановленим вимогам та не можуть бути оцінені на позитивну оцінку повертаються студентові на доопрацювання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Біла книга «Електронна взаємодія». – Режим доступу: www. cst.org.ua/docs/WhiteBook/white_book.doc. – Назва з екрану.
2. Діксіт А. К. Мистецтво стратегії. Посібник з теорії гри в житті та бізнесі. [Текст] / А. К. Діксіт, Б. Дж. Нейлбафф. – Львів: Видавництво Старого Лева, 2019. – 616 с..
3. Електронна демократія: навч. посіб. І Н.В. Грицяк, С.Г. Соловйов; за заг. ред. Н.В. Грицяк. – К.: НАДУ, 2015 – 66 с.
4. Електронне урядування та електронна демократія: навч. посіб.: у 15 ч. / за заг. ред. А.І. Семенченка, В.М. Дрешпака. – К., 2017.
5. Зелена книга державної політики у сфері електронного уря¬дування. [Електронний документ] – Режим доступу: http://e-zakon.org/doc/greenbook/ ch40.
6. Концепція розвитку цифрових компетентностей до 2025 року. Розпорядження Кабінету міністрів України від 02.03.2021 р.
7. Портер Е. М. Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів [Текст] / Е. М. Портер. – К.: Наш формат, 2020. – 424 с.
8. Проектний менеджмент у публічному управлінні : підручник / кол. авт.. ; за наук. ред. Ю. П. Шарова. – К. : НАДУ, 2017. – 344 с.
9. Публічне управління в Україні: проблеми та перспективи розвитку [Текст] : монографія / за аг.ред.чл.-кор. НАН України, д.е.н., проф. В.С. Загорського, проф. П.М. Петровського. – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2021. – 256 с.
10. Тертичка В. В. Стратегічне управління. Підручник [Текст] / Валерій Тертичка. – К.: Видавництво «К.І.С.», 2017. – 932 с.
11. Фещур Р.В. Прийняття проектних рішень: навч. посібник /Р.В. Фещур, В.П. Кічор, А.І. Якимів та ін; за ред. Фещура Р.В. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 220 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).