Аналіз витрат і вигід в публічному секторі

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 7.281.06.E.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Матвіїшин Євген Григорович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння базових теоретичних знань із проведення аналізу вигід і витрат для обґрунтування доцільності державних і муніципальних проектів та програм і відбору кращих з альтернатив
Завдання: Загальні компетентності: 01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. 05. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології. 07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності: 05. Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними. 07. Здатність самостійно готувати проєкти нормативно-правових актів, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування
Результати навчання: 04. Використовувати сучасні статистичні методи, моделі, цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач публічного управління та адміністрування. 10. Представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх діяльності. 12. Планувати і здійснювати наукові та прикладні дослідження у сфері публічного управління та адміністрування, включаючи аналіз проблематики, постановку цілей і завдань, вибір та використання теоретичних та емпіричних методів дослідження, аналіз його результатів, формулювання обґрунтованих висновків
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Публічні фінанси та сталий розвиток.
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглядаються проблеми взаємозв’язків між обмеженими фінансовими ресурсами та повсякденними рішеннями, а також методика проведення аналізу вигід і витрат для порівняння варіантів здійснення державних і муніципальних проектів та програм
Опис: Тема 1. Економічна ефективність прийняття рішень. Тема 2. Вимірювання витрат і результатів. Тема 3. Критерії відбору проектів. Тема 4. Застосування аналізу користі і витрат при змінних цінах. Комп’ютерний інструментарій аналізу вигід і витрат Тема 5. Використання аналізу вигід та витрат для аналізу державної політики.
Методи та критерії оцінювання: Основними організаційними формами навчання є лекції, практичні заняття, самостійна робота, виконання індивідуальних завдань та контрольні заходи. Студенти заохочуються до самостійної роботи над літературою та виконання індивідуальних завдань із використанням технологій інформаційно-аналітичної діяльності. Поточний контроль охоплює виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Система контролю знань та умінь студентів охоплює: - поточний контроль (на практичних заняттях) – до 40 балів; - підсумкове оцінювання у формі екзамену (комп’ютерного тестування) – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бліщук К.М., Матвіїшин Є.Г. Економічний аналіз державної політики: основні поняття, підходи та застосування: Навчальний посібник. – Львів: ЛРІДУ НАДУ, 2007. – 268с. 2. Матвіїшин Є.Г. Аналіз вигід і витрат у державному секторі : Методичні рекомендації. - Львів: ЛРІДУ НАДУ, 2008. – 32с. 3. An Introduction to Cost Benefit Analysis. URL: https://www.sjsu.edu/faculty/watkins/cba.htm 4. Boadway, Robin. Cost-Benefit Analysis in The Oxford Handbook of Well-Being and Public Policy / Edited by Matthew D. Adler and Marc Fleurbaey. Nov 2016. DOI: 10.1093/oxfordhb/9780199325818.013.2. 5. Cost-Benefit Analysis: Deciding, Quantitatively, Whether to Go Ahead. URL: https://www.mindtools.com/pages/article/newTED_08.htm. 6. Cost Benefit Analysis for Projects – A Step-by-Step Guide. URL: https://www.projectmanager.com/blog/cost-benefit-analysis-for-projects-a-step-by-step-guide. Інформаційні ресурси 1. Державна служба статистики України: http://www.ukrstat.gov.ua/. 2. Міжнародний центр перспективних досліджень / http://www.icps.com.ua/index.html 3. Open Budget / Відкритий бюджет. URL: https://openbudget.gov.ua 4. The Guidelines for Consideration and Expert Evaluation of Scientific Research and Development Projects Submitted to the National Research Foundation of Ukraine to Participate in Competitive Selection / Approved: Decision of the Scientific Council of the National Research Foundation of Ukraine (Minutes of the meeting № 2 dated 14 February 2020). URL: https://nrfu.org.ua/wp-content/uploads/2020/07/the_guidelines.pdf 5. What is Cost Benefit Analysis? Examples and Steps. URL: https://www.thestreet.com/personal-finance/education/cost-benefit-analysis-14878947
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Аналіз витрат і вигід в публічному секторі (курсовий проєкт)

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 7.281.06.E.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Матвіїшин Євген Григорович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння базових теоретичних знань із проведення аналізу вигід і витрат для обґрунтування доцільності державних і муніципальних проектів та програм і відбору кращих з альтернатив
Завдання: Загальні компетентності: 01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. 05. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології. 07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності: 05. Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними. 07. Здатність самостійно готувати проєкти нормативно-правових актів, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування
Результати навчання: 04. Використовувати сучасні статистичні методи, моделі, цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач публічного управління та адміністрування. 10. Представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх діяльності. 12. Планувати і здійснювати наукові та прикладні дослідження у сфері публічного управління та адміністрування, включаючи аналіз проблематики, постановку цілей і завдань, вибір та використання теоретичних та емпіричних методів дослідження, аналіз його результатів, формулювання обґрунтованих висновків
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Публічні фінанси та сталий розвиток.
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглядаються проблеми взаємозв’язків між обмеженими фінансовими ресурсами та повсякденними рішеннями, а також методика проведення аналізу вигід і витрат для порівняння варіантів здійснення державних і муніципальних проектів та програм
Опис: Тема 1. Економічна ефективність прийняття рішень. Тема 2. Вимірювання витрат і результатів. Тема 3. Критерії відбору проектів. Тема 4. Застосування аналізу користі і витрат при змінних цінах. Комп’ютерний інструментарій аналізу вигід і витрат Тема 5. Використання аналізу вигід та витрат для аналізу державної політики.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання результатів: оцінка внесених пропозицій, оригінальних рішень, розрахунків тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист курсової роботи (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бліщук К.М., Матвіїшин Є.Г. Економічний аналіз державної політики: основні поняття, підходи та застосування: Навчальний посібник. – Львів: ЛРІДУ НАДУ, 2007. – 268с. 2. Матвіїшин Є.Г. Аналіз вигід і витрат у державному секторі : Методичні рекомендації. - Львів: ЛРІДУ НАДУ, 2008. – 32с. 3. An Introduction to Cost Benefit Analysis. URL: https://www.sjsu.edu/faculty/watkins/cba.htm 4. Boadway, Robin. Cost-Benefit Analysis in The Oxford Handbook of Well-Being and Public Policy / Edited by Matthew D. Adler and Marc Fleurbaey. Nov 2016. DOI: 10.1093/oxfordhb/9780199325818.013.2. 5. Cost-Benefit Analysis: Deciding, Quantitatively, Whether to Go Ahead. URL: https://www.mindtools.com/pages/article/newTED_08.htm. 6. Cost Benefit Analysis for Projects – A Step-by-Step Guide. URL: https://www.projectmanager.com/blog/cost-benefit-analysis-for-projects-a-step-by-step-guide. Інформаційні ресурси 1. Державна служба статистики України: http://www.ukrstat.gov.ua/. 2. Міжнародний центр перспективних досліджень / http://www.icps.com.ua/index.html 3. Open Budget / Відкритий бюджет. URL: https://openbudget.gov.ua 4. The Guidelines for Consideration and Expert Evaluation of Scientific Research and Development Projects Submitted to the National Research Foundation of Ukraine to Participate in Competitive Selection / Approved: Decision of the Scientific Council of the National Research Foundation of Ukraine (Minutes of the meeting № 2 dated 14 February 2020). URL: https://nrfu.org.ua/wp-content/uploads/2020/07/the_guidelines.pdf 5. What is Cost Benefit Analysis? Examples and Steps. URL: https://www.thestreet.com/personal-finance/education/cost-benefit-analysis-14878947
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).