Організація діяльності публічного службовця

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 7.281.06.E.024
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Публічне управління та публічна служба
Лектор: Дзяна Галина Олексіївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета: сформувати у магістрів глибокі знання і вміння щодо організації їхньої діяльності під час роботи на публічній службі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у слухачів / студентів компетентностей (або їх складових): загальних: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо. Здатність розробляти та управляти проєктами. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) фахових: Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти. Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери. Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій, зокрема розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування в різних сферах публічного управління та адміністрування. Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними. Здатність самостійно готувати проєкти нормативноправових актів, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування Здатність приймати обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції.
Результати навчання: Знати теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики, основ та технологій прийняття управлінських рішень. Розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення. Використовувати сучасні статистичні методи, моделі, цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач публічного управління та адміністрування. Здійснювати ефективне управління інноваціями, ресурсами, ризиками, проєктами, змінами, якістю, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації управлінських та загальноорганізаційних структур. Уміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм. Представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх діяльності. Планувати і здійснювати наукові та прикладні дослідження у сфері публічного управління та адміністрування, включаючи аналіз проблематики, постановку цілей і завдань, вибір та використання теоретичних та емпіричних методів дослідження, аналіз його результатів, формулювання обґрунтованих висновків.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Публічна служба та антикорупційна політика Комунікації в публічному управлінні Система публічного управління та адміністрування
Короткий зміст навчальної програми: Дана дисципліна дасть змогу студентам розвинути комплекс сучасних умінь, знань, навичок і компетентностей з професійної діяльності публічного службовця щодо організації їхньої діяльності під час роботи на публічній службі.
Опис: Тема 1.1. Організація діяльності публічних службовців: вступ до дисципліни Тема 1.2. Планування діяльності публічного службовця Тема 1.3. Розподіл та делегування повноважень Тема 2.1. Професійні конфлікти, засоби їх попередження та вирішення Тема 2.2. Комунікації в діяльності публічного службовця Тема 2.3. Інформаційне забезпечення діяльності публічного службовця Тема 3.1. Організація робочого місця публічного службовця Тема 3.2. Раціональна організація праці публічного службовця Тема 3.3. Імідж публічного службовця. Програмування успіху й кар’єри
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних, семінарських заняттях проводиться з метою виявлення готовності до занять у таких формах: ? вибіркове усне опитування перед початком занять; ? фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.; ? фронтальна перевірка виконання домашніх завдань; ? оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: ? тестові завдання – вибрати вірні відповіді; ? проблемні – вирішення ситуацій проблемного характеру; ? питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; ? ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації;
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Войтенко А. Б.. Децентралізація та реформування місцевого самоврядування : Навчальний посібник / А. Б. Войтенко. – Житомир: Вид-во: «ЖНАЕУ», 2019. – 469 с. 2. Калашник Н.С. Організація діяльності державних службовців Навч.метод. посіб./ Н.С.Калашник. – Запоріжжя: КСК-Альянс, 2015. – 83с. 3. Навчально-методичний посібник для самостійної роботи та практичних занять з навчальної дисципліни “Публічна служба” (галузь знань 08 “Право”, спеціальність 081 “Право”, другий (магістерський) освітній рівень) для студентів магістратури Інституту підготовки юридичних кадрів для Служби безпеки України денної форми навчання / уклад.: Ю. П. Битяк, Н. П. Матюхіна, Д. В. Лученко та ін. – Харків: Нац. юрид. ун-т ім. Ярослава Мудрого, 2016. – 49 с. 4. Калашник Н., Худоба О., Заяць Д., Нєма О. І. Інструменти публічного управління у цифровому суспільстві: можливості та виклики : навч. посіб. Львів : ЛА “Піраміда”, 2020. 224 с 5. Про державну службу/ Закон України від 10.12.2015 р. № 889-VIII / Верховна Рада України. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/889-19/card2# 6. Про службу в органах місцевого самоврядування/ Закон України від 07.06.2001 р. № 24939-III / Верховна Рада України. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2493-14 7. Публічна служба в Україні: концепція та практика регіональної кадрової політики : наук. розробка / [О. І. Сушинський, О. В. Худоба, Д. Д. Заяць та ін.]. – К. : НАДУ, 2013. – 64 с. 8. Публічне управління та адміністрування : навч. посібник / Скидан О. В., Якобчук В. П., Дацій Н. В., Ходаківський Є. І. [та ін.] ; за заг. ред. О. В. Скидана. – Житомир : ЖНАЕУ, 2017. – 705 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Організація діяльності публічного службовця (курсовий проєкт)

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 7.281.06.E.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Публічне управління та публічна служба
Лектор: -
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Виконання курсового проекту є завершальним етапом навчання студентів в рамках навчальної дисципліни «Організація діяльності публічного службовця» та має на меті: - узагальнення, систематизацію, закріплення та розширення теоретичних і практичних знань з дисципліни та їх використання для розв’язання конкретних управлінських завдань; - дослідження сучасних проблем публічного управління та місцевого самоврядування; - визначення рівня аналітичних навиків і підготовленості студентів до роботи в державних органах та органах місцевого самоврядування.
Завдання: Виконання курсового проекту передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК 8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 9. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. фахові компетентності: ФК 2. Здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів. ФК 7. Здатність розробляти тактичні та оперативні плани управлінської діяльності.
Результати навчання: У результаті виконання курсового проекту здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання, які відповідають Стандарту вищої освіти за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування» галузі знань 28 «Публічне управління та адміністрування» для другого (магістерського) рівня вищої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 04.08.2020 р. № 1001: РН02 - здатність розв'язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми РН06 - здатність здійснювати ефективне управління проєктами, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації управлінських та загально-організаційних структур РН08 - вміння використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм РН11 - вміння розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховуючи цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: державна політика та врядування кореквізити: система публічного управління та адміністрування
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект – це індивідуальна навчально-практична дослідницька робота студента в межах навчальної програми даної дисципліни , що виконується на основі знань, умінь і навичок, отриманих у процесі лекційних, семінарських чи практичних занять. Виконання курсового проекту є завершальним етапом навчання студентів в рамках навчальної дисципліни «Організація діяльності публічного службовця». Окрім теоретичного завдання (розкриття питання відповідно до варіанту) студент виконує практичне завдання (вирішення ситуаційних завдань, які використовувалися при конкурсах на посади державної служби) та аналітичне завдання (детальне опрацювання тестових завдань, які використовуються при конкурсах на посади державної служби та нормативних документів, на основі яких вони складені, зокрема Закон України «Про державну службу» та Закон України «Про запобігання корупції»). У результаті виконання курсового проекту студент набуде додаткових компетентностей, які необхідні для успішного проходження конкурсів на посади державної служби чи служби в органах місцевого самоврядування
Опис: Загальні положення Правила оформлення курсового проекту Правила цитування та посилання на джерела Структура курсового проекту Етапи виконання курсового проекту Процедура захист курсового проекту Вибір варіанту завдань курсового проекту Завдання курсового проекту Список рекомендованих джерел
Методи та критерії оцінювання: Курсовий проект перевіряє науково-педагогічний працівник кафедри та визначає позитивні аспекти і недоліки роботи. Курсовий проект, яка має позитивну оцінку, допускається до захисту. На захисті студент повинен розкрити основний зміст теоретичної частини курсового проекту, обґрунтувати свій погляд, відповісти на запитання викладача. Презентуються також результати виконання практичної та аналітичної частини курсового проекту. Після захисту курсової роботи студент отримує оцінку («відмінно», «добре», «задовільно»), яку науково-педагогічний працівник виставляє в екзаменаційну відомість і залікову книжку студента. Курсовий проект, оцінений незадовільно, має бути перероблений упродовж терміну, встановленого кафедрою. Студент, який отримав незадовільну оцінку не допускається до екзамену з дисципліни. Курсові проекти, які не відповідають встановленим вимогам та не можуть бути оцінені на позитивну оцінку повертаються студентові на доопрацювання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінку «відмінно» отримує студент, який оформив курсовий проект відповідно до встановлених вимог, повністю розкрив питання теоретичної частини відповідно до варіанту, чітко сформулював та аргументував висновки. Завдання практичної та аналітичної частин курсового проекту виконано в повному обсязі. Оцінку «добре» одержує студент за роботу, в якій виконані всі зазначені вище вимоги, але є окремі недоліки стилістичного чи методичного характеру, недостатньо аргументовані висновки. Завдання практичної та аналітичної частин курсового проекту виконано частково. Оцінку «задовільно» отримує студент, у якого робота містить окремі частини тексту без посилань на джерела, теоретичне питання розкрите неповно, висновки аргументовані недостатньо, оформлення не в повному обсязі відповідає вимогам. Завдання практичної та аналітичної частин курсового проекту виконано частково, або без належних посилань на нормативно-правові документи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Державна служба : підручник : у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; редкол.: Ю.В. Ковбасюк (голова), О.Ю. Оболенський (заст. голови), С.М. Серьогін (заст. голови) [та ін.]. - К.; Одеса: НАДУ, 2012. – Т. 1. – 372 с. Державна служба : підручник : у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; редкол.: Ю.В. Ковбасюк (голова), О.Ю. Оболенський (заст. голови), С.М. Серьогін (заст. голови) [та ін.]. - К.; Одеса: НАДУ, 2013. – Т. 2. – 348 с. Енциклопедія державного управління : у 8 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; наук.-ред. колегія : Ю. В. Ковбасюк (голова) та ін. - К.: НАДУ, 2011. Т. 6 : Державна служба / наук.-ред. колегія : С.М. Серьогін (співголова), В.М. Сороко (співголова) та ін. - 2011. - 524 с. Про державну службу : Закон України від 10.12.2015 р. № 889-VIII. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/889-19#Text Про добровільне об’єднання територіальних громад : Закон України від 05.02.2015 р. № 157-VIII. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/157-19#Text Про запобігання корупції : Закон України від 14.10.2014 р. № 1700-VII. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#Text Про засади державної антикорупційної політики на 2021-2025 роки : Закон України від 20.06.2022 р. № 2322-IX. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2322-20#Text
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).