Комунікації в публічному управлінні
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 7.281.06.M.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Публічне управління та публічна служба
Лектор: Кандидат наук з державного управління, доцент Дзяна Галина Олексіївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК02. Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо.
ЗК04. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні.
ЗК05. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології.
спеціальні компетентності:
СК01. Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти.
СК02. Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери.
СК03. Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій, зокрема розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування в різних сферах публічного управління та адміністрування.
СК05. Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними.
Результати навчання: РН08. Уміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм.
РН10. Представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Система публічного управління та адміністрування
Керівник в системі державного управління
Організація діяльності публічного службовця
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення дисципліни розглядаються особливості комунікативної діяльності на різних рівнях ієрархії системи публічного управління; внутрішньо-організаційні та зовнішні комунікації публічних інституцій; комунікативні конфлікти та їх наслідки; організація та проведення консультацій з громадськістю; планування та управління зв’язками з громадськістю; управління кризовими комунікаціями.
Набуті знання та вміння можуть бути корисними для публічних управлінців на різних рівнях управління для організації та впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технології в публічну сферу, налагодження комунікативних зв’язків з метою оптимізації управлінських процедур, створення режиму довіри до органів публічної влади.
Опис: Інформаційне середовище публічного управління. Державна інформаційна політика
Особливості комунікативної діяльності на різних рівнях ієрархії системи публічного управління
Внутрішньо-організаційні комунікації в публічному управлінні
Комунікативні конфлікти та їх наслідки, забезпечення безконфліктних комунікацій в публічних інституціях
Зовнішні комунікації публічних інституцій.
Концепція реформи урядових комунікацій
Становлення public relations та прес-служб у структурі зв?язків з громадськістю
Забезпечення документної комунікації прес-служб. Особливості роботи прес-служби зі ЗМІ
Організація та проведення консультацій з громадськістю. Інструменти, процедури, технології громадської участі
Впровадження стратегічних підходів до комунікації з громадськістю. Планування та управління зв’язками з громадськістю
Комунікації під час кризи. Управління кризовими комунікаціями
Методи та критерії оцінювання: Основними організаційними формами навчання є лекції, семінарські та практичні заняття, самостійна робота, виконання індивідуальних завдань та контрольні заходи. Слухачі заохочуються до самостійної роботи над літературою та виконання індивідуальних завдань із використанням технологій інформаційно-аналітичної діяльності. Поточний контроль охоплює виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Система контролю знань та умінь слухачів охоплює:
• поточний контроль на практичних та семінарських заняттях. Оцінюється активність слухачів в обговоренні, вміння аналізувати та критично оцінювати ситуацію. Звертається увага на вміння слухачів вести дискусії, логічно будувати та аргументувати відповідь – 30 балів;
• виконання та оцінювання контрольної роботи індивідуального навчально-практичного завдання (ІНПЗ) – 30 балів;
• підсумкове оцінювання у формі диференційованого заліку (комп’ютерного тестування) – 40 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення включає методичні вказівки до семінарських, практичних занять, самостійної роботи та виконання ІНПЗ. Доступні електронні версії базових навчальних посібників.
1. Алюшина Н.О. Ділова комунікація в державних інституціях (дистанційний курс) : навч.-метод. матеріали; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Ін-т підвищ. кваліфікації керів. кадрів. К. : НАДУ, 2015. 92 с.
2. Бєльська Т.В., Дєгтяр О.А., Волик С.В. Лідерство і комунікації в публічному управлінні : конспект лекцій для студентів спеціальності 281 - Публічне управління та адміністрування; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2019. 51 с.
5. Дзяна Г.О. Комунікації в публічній сфері : навч.-метод. реком. для слух. спец. 281 «Публічне управління та адміністрування» / Г. О. Дзяна. – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2018. – 52 с.
6. Дзяна Г.О. Налагодження комунікації між владою і суспільством в період проведення реформ / Теорія та практика державного управління: зб. наук. пр. [Електронний ресурс] – Х. : Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2017. – Вип. 2 (57). – 216 с. Режим доступу: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/tpdu/2017-2/doc/1/02.pdf
7. Дзяна Г.О. Роль комунікації в реалізації компетенцій органів публічної влади / Ефективність державного управління: зб. наук. пр. ЛРІДУ НАДУ. – Вип. № 2 (55) / за заг. ред. чл.-кор. НАН України В. С. Загорського, доц. А. В. Ліпенцева. – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2018. – С. 72-80.
8. Публічне управління в Україні: проблеми та перспективи розвитку: монографія / за заг. ред. чл.-кор. НАН України, д. е. н., проф. В. С. Загорського, проф. П. М. Петровського. Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2021. 256 с.
12. Комунікації в публічному адмініструванні : конспект лекцій / [О. В. Шебаніна, В. П. Клочан, С. І. Тищенко та ін.]. Миколаїв : МНАУ, 2018. 200 с.
15. Коник Д. Стратегічні комунікації : посібник для державних службовців / Д. Коник. – К. : Світовий банк, 2016. – 256 с.
16. Концепція реформи урядових комунікацій. Група по комунікаційній реформі при КМУ. – 2016.
17. Коротич О.Б. Комунікації у державних інституціях : навч. посіб. / Коротич О.Б. – Х. : ХарРІ НАДУ Магістр , 2012. – 200 с.
18. Дзяна Г.О., Дзяний Р.Б. Управління комунікаціями в умовах криз // Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права: фаховий науковий журнал. Випуск № 2. 2022. Громадська наукова організація «Фундація публічно-правових ініціатив». Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022. С. 13-21.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).