Правове та інформаційне забезпечення публічного управління
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 7.281.06.O.002
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Державна політика і врядування
Лектор: Кандидат наук з державного управління, старший викладач Олефіренко Ольга Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальних:
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК04. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні.
ЗК05. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології.
ЗК07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
фахових:
ФК02. Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери.
ФК03. Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій, зокрема розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування в різних сферах публічного управління та адміністрування.
ФК05. Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами і організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними.
ФК06. Здатність здійснювати професійну діяльність з урахуванням потреб забезпечення національної безпеки України.
ФК07. Здатність самостійно готувати проєкти нормативно-правових актів, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування.
ФК10. Здатність приймати обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції.
ФК12. Здатність розробляти і впроваджувати інноваційні проєкти на різних рівнях публічного управління та адміністрування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН02 розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення;
РН03 знати основні засади національної безпеки та уміти попереджати й нейтралізувати виклики і загрози національним інтересам України в межах своєї професійної компетенції;
РН05 визначати пріоритетні напрями впровадження електронного урядування та розвитку електронної демократії;
РН08 уміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм;
РН10 представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх;
РН11 розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень;
РН14 розробляти та реалізовувати заходи щодо адаптації та впровадження кращих вітчизняних та зарубіжних практик діяльності органів публічного управління та інших організацій публічної сфери.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Державна політика та врядування
Система публічного управління та адміністрування
Короткий зміст навчальної програми: Зміст та структура дисципліни «Правове та інформаційне забезпечення публічного управління» відображають основні положення, що стосуються загальних закономірностей виникнення, функціонування та розвитку держави і права, вивчення конституційного законодавства України, адміністративного законодавства України;опанування новітніх методів прийняття оптимальних рішень із використанням комп’ютерної підтримки; основних проблем сучасної інформаційної політики і розвитку інформаційного суспільства в Україні; вивчення вітчизняного та зарубіжного досвіду правового регулювання інформаційної сфери; сутності і значення сучасних засобів масової інформації та їх роль у процесах державотворення, вітчизняного і зарубіжного досвіду правового регулювання інформаційної сфери; основних проблем формування електронного уряду в Україні, використовуючи відповідний зарубіжний досвід їх вирішення; основних напрямів здійснення державної інформаційної політики в Україні й забезпечення інформаційної безпеки; стану європейської та євроатлантичної інтеграції, безпекових принципів НАТО, демократичних принципів Ради Європи, системи європейської безпеки, особливостей інституційної будови та політики Європейського Союзу; реалізації політики європейської інтеграції в Україні і інституцій, державних органів влади, які реалізують інтеграційну політику; аналізу та прогнозування інтеграційних процесів в Україні
Опис: Тема 1. Функціонування та форми держави.
Тема 2. Правові колізії та проблеми публічного управління.
Тема 3. Конституційно-правовий статус людини і громадянина в Україні. Проблеми реалізації прав і свобод в Україні.
Тема 4 Розробка проектів нормативно-правових актів з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції.
Тема 5. Адміністративна відповідальність та адміністративне правопорушення.
Тема 6. Інформаційні відносини в суспільстві.
Тема 7. Інформаційний простір та інформаційна інфраструктура України.
Тема 8. Державна політика України в сфері доступу громадян до інформації.
Тема 9. Електронний уряд: проблеми та перспективи.
Тема 10. Право власності на інформацію.
Тема 11. Типологія політики.
Тема 12. Сфери та засади внутрішньої і зовнішньої політики.
Тема 13. Політика європейської інтеграції України. Співробітництво України і Європейського Союзу.
Тема 14. Україна в контексті євроатлантичної безпеки.
Тема 15. Національна безпека і безпекова політика.
Методи та критерії оцінювання: Основними поточними формами навчання є лекції, семінарські заняття, самостійна робота, виконання контрольних робіт.
Підсумковий контроль проводиться у формі тестових завдань.
для заочної форми: 60-іспит; 30- ІНПЗ, 10 – поточний;
для денної: 60 – іспит, 20-ІНПЗ, 20- поточний.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів під час поточного та семестрового контролю з навчальної дисципліни «Правове та інформаційне забезпечення публічного управління» проводиться згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим ректором Національного університету «Львівська політехніка» від 30 серпня 2018 р.
Оцінювання результатів навчання та досягнень студента здійснюється відповідно до інституційної 100-бальної шкали:
? 88-100 балів – атестований з оцінкою «відмінно»;
? 71-87 балів – атестований з оцінкою «добре»;
? 50-70 балів – атестований з оцінкою «задовільно»;
? 26-49 – «не атестований»;
? 00-25 балів – «не атестований» – оцінка «незадовільно».
Рівень знань в межах встановленої максимальної кількості балів встановлюється наступним чином:
А – оцінку «відмінно» (88-100 балів) виставляють за глибокі знання навчального матеріалу модуля, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач.
В – оцінку «добре» (80-87 балів) виставляють за міцні знання навчального матеріалу модуля, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач.
С – оцінку «добре» (71-79 балів) виставляють за міцні знання навчального матеріалу модуля, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені питання, які, однак, місять певні (неістотні) неточності, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач.
D – оцінку «задовільно» (61-70 балів) виставляють за посередні знання навчального матеріалу модуля, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач.
Е – оцінку «задовільно» (50-60 балів) виставляють за слабкі знання навчального матеріалу модуля, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач.
FX – оцінку «незадовільно» з можливістю повторного складання екзамену (26-49 балів) виставляють за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач.
F – оцінку «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням модуля (навчальної дисципліни) (00-25 балів) виставляють за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Конституція України : Закон України № 254к/96-ВР від 28 черв. 1996 р. URL : http://zakon2.rada.kiev.ua.
Конституційне право України. Повний курс: навч. посіб. / О. В. Совгиря, Н. Г. Шукліна. Київ: Юрінком Інтер. - 2018. - 554 с.
Курс адміністративного права України: підручник / за ред. О. В. Кузь¬менко. 3-тє вид., допов. Київ: Юрінком Інтер, – 2018. – 904 с.Мохова Ю. Л., Луцька А. І. Сутність та головні напрями державної інформаційної політики України URL : www. dy. nauka/pdf/12_2018/27.pdf. 7 c
Совгиря О. В., Шукліна Н. Г. Конституційне право України. Повний курс: навч. посіб. Київ: Юрінком Інтер, – 2018. – 556 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).