Містобудівне законодавство та документація
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.02.O.062
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: ст. викл. Склярова Інеса Володимирівна
асистент Гнесь Ніна Юріївна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Базові знання основних положень містобудівного законодавства в Україні та нормативної бази архітектурно-містобудівного проєктування.
Компетентність у питаннях планування територій на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівні.
Вміння здійснення комплесного передпроєктного аналізу об’єкту містобудування, оцінка соціально-економічних, природних, екологічних умов та планувальних обмежень.
Здатність концептуально визначити територіальну організацію та перспективний розвиток об’єкту містобудування.
Вміння розробляти комплексні проєкти планування територій з урахуванням встановленого адміністративно-територіального устрою в Україні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Основи містобудування
- Проєктування містобудівної документації
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна розглядає основні положення сучасного містобудівного законодавства в України; законодавче регулювання планування, забудови та іншого використання територій; правові засади планування територій на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівні; вимоги щодо охорони об'єктів культурної спадщини, охорони природного середовища та використання природних ресурсів в містобудуванні.
Методи та критерії оцінювання: Графічна робота (30%).
Екзаменаційний контроль: письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Фомін І.О. Основи теорії містобудування: Підручник. - Київ: Наукова думка, 1997.
2. Посацький Б. С. Основи урбаністики. Ч. І . Урбанізація та територіальне розпланування: Навч. посібн. Вид. друге. Доп. – Львів: Манускрипт, 2002.
3. Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності".
4. Закон України "Про основи містобудування".
5. ДБН Б.1.1-13:2012 "Склад та зміст містобудівної документації на державному та регіональному рівнях"/
6. ДБН Б.1.1-21:2017 "Склад та зміст схеми планування території, на якій реалізуються повноваження сільських, селищних, міських рад".
7. ДБН Б.1.1-15:2012 "Склад та зміст генерального плану населеного пункту".
8. ДБН Б.1.1-22:2017 "Склад та зміст плану зонування території".
9. ДБН Б.1.1-14:2012 "Склад та зміст детального плану території".
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).