Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.038
Кількість кредитів: 18.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: Габрель М.М., Кайдановська О.О.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК 01 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 02 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 03 Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК 04 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 06 Здатність діяти на засадах професійної етики.
ЗК 07 Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 08 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 09 Здатність розробляти проєкти та управляти ними.
ЗК 12 Здатність проводити дослідження на відповідному рівні
фахові компетентності:
СК 01. Здатність до розуміння основних науково-теоретичних положень гуманітарних, соціально-економічних та історичних наук, здатність до критичного осмислення і застосування дослідницьких методів на базі математичних і природничих наук, інформатики і комп’ютерного моделювання.
СК 03. Здатність до наукового аналізу, розробки і обґрунтування архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням природно-кліматичних, санітарно-гігієнічних, безпекових інженерно-технічних, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог.
СК 05. Здатність до оформлення наукової, технічної документації з використанням інформаційних технологій, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних концептуальних, експериментальних проєктів нового будівництва, реконструкції і реставрації існуючих об’єктів.
СК 08. Володіння засобами проєктного моделювання, виконання технічних зображень методами і прийомами художньої і комп’ютерної графіки для використання в науково-теоретичному дослідженні, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проєктуванні, в проєктах реконструкції і реставрації пам’яток архітектури.
СК 09. Здатність до участі в підготовці архітектурно-планувальних завдань проєктування, в організації процесу розробки стратегії проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, розрахунку балансу території, структури населення, мереж культурно-побутового обслуговування.
СК 11. Здатність до розуміння теорії та практики містобудування: формування систем розселення, районного планування, урбаністики, структури генерального плану, економіки містобудівних систем, благоустрою та інженерному обладнанню територій, реновації територій, естетики архітектурно-містобудівного середовища.
СК 12. Здатність до розуміння теоретичних і практичних засад проєктування житлових, громадських, промислових та інноваційних типологічних груп будівель і споруд, їх конструктивної основи, методів досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового рішення, енергоефективності, екологічності, гармонізації з довкіллям.
Результати навчання: ПРН 1 Володіти знаннями основних понять, термінів і значень, мови професійного спілкування в сфері архітектури та містобудування, дотримуватись норм академічної доброчесності
ПРН 2 Застосовувати програмні засоби, сучасні ІТ-технології, інформаційні ресурси у процесі вирішення дослідницьких та проектних архітектурно-містобудівних задач
ПРН 6 Розуміти соціальну роль архітектурної діяльності, передбачати відповідальність за ефективність і наслідки прийняття рішень в галузі архітектури та містобудування з дотриманням основ професійної етики
ПРН 8 Формувати дані передпроектного аналізу архітектурно-містобудівних об’єктів та територій, відведених під забудову, реконструкцію чи реставрацію
ПРН 9 Виявляти специфіку проектування складних архітектурно-містобудівних об’єктів, розробляти комплексні проєкти планування територій, будівель та інтер’єрів з урахуванням сучасних світових тенденцій та інновацій
ПРН 11 Досягати виконання у встановлений термін всіх етапів і стадій архітектурно-містобудівного проєктування, розробки всіх розділів комплексного проєкту і пояснювальної записки
ПРН 14 Проводити дослідницьку та/або інноваційну діяльність, застосовувати традиційні та інноваційні методи проектування та проведення досліджень
ПРН 16 Розвивати теоретичні, типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного середовища на основі систематизації даних природничих, гуманітарних і технічних наук
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Наукові основи формування архітектурного середовища; Супутні і наступні: Архітектурне проектування, Методика архітектурного дослідження і проектування
Короткий зміст навчальної програми: Кваліфікаційна робота є підсумком професійної підготовки магістра, це самостійне комплексне науково-практичне дослідження, яке готується з метою публічного захисту і отримання кваліфікаційного рівня магістра архітектури. Робота об’єднує науково-дослідницьку і проектну складові, які відображають досягнутий рівень професійної кваліфікації магістранта, вміння самостійно вести науковий пошук і вирішувати конкретні архітектурно-проектні завдання. Зміст і характер роботи магістра визначається індивідуальним планом. Одночасно призначається науковий керівник, котрий повинен мати науковий ступінь і (або) вчене звання і працювати в університеті. Підготовка магістра завершується захистом магістерської роботи на засіданні екзаменаційної комісії.
Опис: Завдання на кваліфікаційну роботу - формується за участю керівника (двох керівників), видається студенту на офіційному бланку, охоплює вихідні дані, перелік питань, які здобувачу необхідно розробити, перелік програмних продуктів, календарний план виконання роботи.
Виконання магістерської роботи - пояснювальна записка; графічна експозиція.
Узгодження з консультантом економічних розрахунків - здійснюється після прийняття остаточних проектних та конструктивних рішень, консультант видає завдання згідно теми конкретної магістерської роботи
Попереднє обговорення магістерської роботи (нормоконтроль) - здійснюється на засіданні профільної кафедри або спільних засіданнях кафедр з урахуванням висновків наукового керівника.
Перевірка на академічний плагіат - здійснюється відповідно до нормативних документів, перевірка за допомогою Інтернет-сервісів.
Представлення роботи на рецензію – рецензування проводять кваліфіковані фахівці архітектурної галузі виробничих, наукових і проектних організацій, працівники і викладачі інших вищих навчальних закладів.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка керівника, оцінка рецензента
Критерії оцінювання результатів навчання: чіткість положень проведеного наукового дослідження проблеми;
виклад висновків та рекомендацій, їх відображення у проектній пропозиції;
ґрунтовність передпроектного аналізу території, вирішення генерального плану;
грамотність та виразність авторського архітектурного рішення;
якість графічної експозиції кваліфікаційної роботи;
якість і повнота пояснювальної записки
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Методичні вказівки до виконання магістерської кваліфікаційної роботи для здобувачів освіти за освітньою програмою «Архітектура будівель і споруд». Укл.: О.О. Кайдановська, І.О. Духняк. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2022 – 30 с
2.Білоконь Ю.М., Фомін І.О. Наука і творчість в архітектурі. К.: Логос, 2006. 208 с.
3.Вихрущ В.О. та ін. Методологія та методика наукового дослідження: Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 328 с.
4.Зацерковний В.І., Тішаєв І.В., Демідов В.Ж. Методологія наукових досліджень: навчальний посібник. Ніжин, 2017. 236 с.
5.Корягін М., Чек В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. К.: Алерта. 2019. 492 с.
6.Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с.
7.Основи методології та організації наукових досліджень: навчальний посібник. Під ред. А.Є. Конверського. К.: Центр учбової літератури, 2010.352 с.
8.Петрушенко В.Л Філософія і методологія науки: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 184 с.
9.Сушенцева Л.Л. та ін. Методика підготовки кваліфікаційної роботи магістра Навчально-методичний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 88 с.
10.Александер К. Як будувати на віки. Архітектура поза часом. 2020. 464 с.
11.Боттон. А. Архітектура щастя. К.: ArtHuss, 2021. 296 с.
12.Галеґуа Дж. Розумні міста К.: ArtHuss, 2021. 192 с.
13.Гейл Й. Міста для людей. 2018. 304 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.041
Кількість кредитів: 18.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: К. арх., старший викладач Ольга Дмитраш
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати творчі завдання дослідницького та/або інноваційного характеру в архітектури та містобудуванні.
загальні компетентності:
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК03. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК04.Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
фахові компетентності:
СК01. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог.
СК04. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
СК06. Здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування.
СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування.
СК10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування.
СК11. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР 01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері архітектури та містобудування і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
ПР 02. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур.
ПР 03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій.
ПР 04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності.
ПР 07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів.
ПР 09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень.
ПР 10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово.
ПР 11. Приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики.
ПР 12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів.
ПР 13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР 15. Аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Сучасні архітектурні теорії та доктрини; Гармонізація міського середовища засобами дизайну
(комплексне дослідження); Монументальний дизайн (архітектурне проектування),
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Магістерська кваліфікаційна робота за спеціальністю 191 «Архітектура та містобудування» спеціалізацією Дизайн архітектурного середовища повинна продемонструвати поглиблене бачення сучасних проблем архітектури і архітектурного проектування, фундаментальність знань, що відповідають сучасному рівню розвитку архітектури, високу професійну культуру.
Магістерська робота – це кваліфікаційна науково-дослідницька робота, виконана самостійно, яка готується з метою публічного захисту і отримання академічного ступеня магістра. Основне завдання її автора - продемонструвати рівень своєї наукової кваліфікації, уміння самостійно вести науковий пошук і вирішувати конкретні наукові завдання. Кваліфікаційна робота повинна засвідчити професійну зрілість випускника, виявити його загальнонаукову, загальнотеоретичну та спеціальну підготовку, уміння застосовувати здобуті в університеті знання для розв’язання конкретних наукових та практичних завдань і, відповідно, готовність до самостійної професійної діяльності.
Особливістю магістерської роботи є те, що в ній має бути передбачено проведення наукових досліджень (творчих розробок), продемонстрований певний рівень наукової кваліфікації студента, його вміння вести науковий пошук і вирішувати конкретні наукові завдання.
Проектно-графічна частина показує можливості втілення отриманих теоретичних положень у конкретні проектні пропозиції. Склад, масштаб креслень, їх композиційне розташування узгоджуються з керівником роботи. Подача матеріалів на планшетах повинна мати логічний порядок і структуровано розвиватися від висвітлення актуальності питання до способів його вирішення. Графічне опрацювання проектних концепцій за темою магістерської кваліфікаційної роботи в програмах (на вибір): MicrosoftWord, AutoCAD, ArchiCAD, Photoshop, CorelDraw, Lumion; Artlantis, 3DSMax.
Опис: Опрацювання наукової літератури, інформаційних джерел що стосуються заданої тематики , підготовка до консультацій з керівником; Опрацювання виданих картографічних матеріалів, за можливості вихід на ділянку, фотофіксація, натурні обстеження, обміри; Пошук, огляд і аналіз аналогів
Робота із державними будівельними нормами визначення обмежень щодо проектування заданого об’єкту; Проведення проектно-пошукових робіт, моделювання існуючого середовища, випошук ідеї і концепції проєктованого об’єкту; Опрацювання у вигляді проектно-графічної частини магістерської кваліфікаційної роботи за заданою темою; Підготовка та виконання пояснювальної записки до проектно-графічної частини за темою магістерської кваліфікаційної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: виконання та захист клаузури. Перегляди стану виконання МКР.
Підсумковий контроль: перегляд пояснювальної записки та проектно-графічної частини магістерської кваліфікаційної роботи на семінарі кафедри та допуск до захисту в ЕК .
Критерії оцінювання результатів навчання: Клаузура: Повнота та наочність розкриття ідеї проектованого об’єкту; узгодження локалізації проектованого об’єкту із заданою тематикою; обґрунтування обраного рішення; відповідність пропонованого архітектурного рішення проектованого об’єкту заданій тематиці.
Виконання пояснювальної записки та проектно-графічної частини магістерської кваліфікаційної роботи на семінарі кафедри та допуск до захисту в ЕК:
Обґрунтувати тему дослідження: актуальність теми, мета та завдання роботи, об’єкт дослідження, предмет дослідження, методика дослідження, наукова новизна, практичне значення.
Обґрунтувати вибір ділянки для проектованого об’єкту. Провести огляд і аналіз літературних джерел, вітчизняного та закордонного досвіду проектування об’єктів заданої тематики, виявити особливості і тенденції сучасних архітектурних рішень в галузі, що відповідає темі магістерської кваліфікаційної роботи. Здійснити аналіз державних будівельних норм і застосувати нормативні обмеження у процесі проектування архітектурного об’єкту. Розкрити ідею та особливості образного та конструктивного вирішення проектованого архітектурного об’єкту.
Обсяг (без бібліографії та без додатків) пояснювальної записки роботи магістра: комп`ютерний набір – до 70 сторінок машинописного тексту. Список використаних джерел складає щонайменше 30 джерел (не враховуючи посилань на інтернет-ресурси).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Електронний навчально-методичний комплекс «Сучасні концепції дизайну архітектурного середовища» / Ю.Є. Джигіль. – Львів : ВНС НУ
«Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10068
2. Черкес Б.С. та Лінда С.М. 2010. Архітектура сучасності. Остання третина XX - початок XXI століть: навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки.
3. Глазычев В. Л. Образы пространства (проблемы изучения) // Сб.: Творческий процесс и художественное восприятие. – Ленинград: «Наука», 1978. - С.159-174.
4. Дженкс Ч. 1985. Язык архитектуры постмодернизма / Пер с англ. А.В.Рябушина. М., Стройиздат. 136 с.
5. Джигіль Ю. Є. Актуальні проблеми фахової підготовки і практичної діяльності архітекторів за спеціальністю «Дизайн архітектурного середовища» // Вісн.Нац.ун-ту «Львівська політехніка». 2010. Зб.наук.праць: №674.Архітектура. С.210-215.
6. Джигіль Ю. Є. Профілі компетентності в підготовці архітектора: досвід і перспективи // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Архітектура. 2018. № 895. С. 38–42.
7. Джигіль Ю. Є. Сучасні тенденції і моделі розвитку архітектури житла в Україні // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Архітектура. – 2019. – Спец. вип. – С. 13–17.
8.Джигіль Ю. Є. Інноваційні архітектурні ідеї житла майбутнього (в проектах студентів кафедри дизайну архітектурного середовища) // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Архітектура. 2020. С.67-75.
9. Джигіль Ю. Є. Архітектура прийдешнього десятиліття у дзеркалі цивілізаційних парадоксів сьогодення. Visioner-2030: наукове передбачення : зб. матеріалів Міжнародної міждисциплін. наук.-практ. конф. з нагоди Дня Науки, Київ, 29 травня 2020 р. / [уклад. Л. І. Юдіна]. Київ, 2020.
10. Джигіль Юрій. Архітектурний компас Заера-Поло як інструмент досліджень для сучасних концепцій дизайну архітектурного середовища // AS. 2021 рік; Том 7, номер 1 : 17-23.
11. Jencks, Charles. 2000. Jencks’ theory of evolution, an overview of 20th Century architecture. [online] The Architectural Review / 12 July 2000 by Charles Jencks archive.
12. Alejandro Zaera-Polo & Guillermo Fernandez Abascal. 2016. Architecture's "Political Compass": A Taxonomy of Emerging Architecture in One Diagram. [online] ArchDaily
13. Architecture's "Political Compass": A Taxonomy of Emerging Architecture in One Diagram // ArchDaily / [online]
14. Arch:speech. News. 2017. Modern architecture map: 7 directions, 181 bureaus [online] Arch:speech
14. Arch:speech. News. 2017. An interactive map of the directions of modern architecture has been launched [online] Arch:speech
15. Schumacher, Patrik. Parametricism as Style - Parametricist Manifesto // Presented and discussed at the Dark Side Club1, 11th Architecture Biennale, Venice 2008 / London 2008.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.042
Кількість кредитів: 18.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Доц., д.арх. Ідак Юлія Володимирівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Знання та розуміння предметної області та фаху;
• Навички використання інформаційних та комунікативних технологій, впровадження комп’ютерних програм та використання існуючих;
• Компетентно виконувати архітектурно-містобудівну документацію об’єктів архітектури та містобудування;
• Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів;
• Застосування знань комплексного дослідження архітектурно-містобудівного об’єкту в архітектурно-містобудівному проектуванні та проведенні науково-дослідницької діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Теорія містобудування.
• Комплексне дослідження архітектурно-містобудівного об’єкту. Ч.2.
• Сучасні концепції у містобудуванні.
Короткий зміст навчальної програми: Графічне опрацювання передпроектних досліджень і проектних концепцій за темою магістерської кваліфікаційної роботи.
Магістерська кваліфікаційна робота: Вступ – загальна характеристика дослідження. Розділ 1 – Теоретичні основи формування об’єкту проектування, український і зарубіжний досвід проектування. Розділ 2 – Методи і методика дослідження. Розділ 3 – Передпроектні дослідження об’єкти. Розділ 4 – Архітектурно-планувальна і ландшафтно-просторова організація об’єкту. Розділ 5. Проект. Загальні висновки. Суміжні дисципліни. Список використаних джерел. Додатки.
Методи та критерії оцінювання: Магістерська кваліфікаційна робота (100%)
Рекомендована література: 1. Петришин і ін. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: навч. посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко, С.В.Ганець та ін.; за ред. Г.П.Петришин, Б.С.Посацького, Ю.В.Ідак – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 328 с.: іл.
2. Методичні вказівки до виконання магістерської кваліфікаційної роботи для студентів спеціальності 8.06010202 "Містобудування" (9901) та спеціалізації "Ландшафтна архітектура" (9902) базового напряму 6.06010202 "Архітектура" / Укл. Г.П. Петришин, Ю.І. Криворучко, І.В. Русанова, С.В. Ганець - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2013. - 95 с.
3. Історичні архітектурно-містобудівні комплекси: наукові методи дослідження [Текст] : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом «Архітектура» / Г. П. Петришин [та ін.] ; ред. Г. П. Петришин ; Національний ун-т «Львівська політехніка». — Л. : Видавництво Національного ун-ту «Львівська політехніка», 2006. — 212 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.039
Кількість кредитів: 18.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: д.арх. Гнесь І.П.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Аналізувати та розв'язувати складні задачі і проблеми, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог, обирати та використовувати необхідний науковий, методичний інструментарій. Розуміти сутність, принципи та соціальну роль архітектурної діяльності, передбачати відповідальність за ефективність і наслідки прийняття рішень в галузі архітектури та містобудування з дотриманням основ професійної етики. Проводити дослідницьку та/або інноваційну діяльність, застосовувати традиційні та інноваційні методи проведення досліджень. Формувати теоретичні засади архітектурного проектування на основі систематизації даних природничих, гуманітарних і технічних наук, застосовувати теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного середовища. Застосовувати знання основних понять, термінів і значень, мови професійного спілкування в сфері архітектури та містобудування, дотримуватись норм академічної доброчесності і правил укладання наукових текстів. Визначати етапи і напрями історичного розвитку явищ архітектури, критично оцінювати, досліджувати тенденції та процеси в архітектурній теорії та практиці, реконструкції та реновації архітектурно-містобудівних об’єктів, дизайні інтер’єрів. Розвивати професійні знання шляхом самоосвіти, участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проектуванні, в науково-технічних заходах
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Технологія проектного процесу, Архітектурне проектування громадської будівлі. Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні, Комплексне дослідження архітектурно-містобудівного об’єкту.
Короткий зміст навчальної програми: Самостійне науково-практичне дослідження обраної теми. Написання пояснювальної записки, візуалізація отриманих наукових результатів. Розроблення завдання на проектування, авторського проектного рішення архітектурного об'єкту. Оформлення проектної частини роботи.
Методи та критерії оцінювання: магістерська кваліфікаційна робота
Рекомендована література: 1. Білоконь Ю.М., Фомін І.О. Наука і творчість в архітектурі. К.: Логос, 2006. 208 с.
2. Вихрущ В.О. та ін. Методологія та методика наукового дослідження: Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 328 с.
3. Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Видавничий дім А.С.С., 2004. 400 с.
4. Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с.
5. Гнесь І.П. Багатоквартирне житло: тенденції еволюції. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 652 с.
6. Зацерковний В.І., Тішаєв І.В., Демідов В.Ж. Методологія наукових досліджень: навчальний посібник. Ніжин, 2017. 236 с.
7. Колесніков О.В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури (ЦНЛ), 2017. 144 с.
8. Корягін М., Чек В. Основи наукових досліджень: навчальний посібник. К.: Алерта. 2019. 492 с.
9. Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c.
10. Куць Є.С. Урбанізовані території: методологія та практика планування і управління / Є.С. Куць, С. В. Куць. – К. : НДПІ містобудування, 2003. – 252 с.
11. Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с.
12. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с.
13. Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навчальний посібник / Г.П.Петришин та ін. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. 288 с.
14. Петрушенко В.Л Філософія і методологія науки: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 184 с.
15. Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне та просторове проектування: навч. посіб. Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2011. 368 с.
16. Сушенцева Л.Л. та ін. Методика підготовки кваліфікаційної роботи магістра Навчально-методичний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 88 с.
17. Чень Л.Я. Основи наукових досліджень у реставрації пам’яток архітектури Навчальний посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. 152 с.
18. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. Підручник. К.: Знання, 2006. 307 с.
19. Боттон. А. Архітектура щастя. К.: ArtHuss, 2021. 296 с.
20. Галеґуа Дж. Розумні міста К.: ArtHuss, 2021. 192 с.
21. Гидион З. Пространство, время, архітектура. М.: Стройиздат, 2010. 885 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.040
Кількість кредитів: 18.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна