Архітектурне проєктування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.005
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: д.т.н., проф. Габрель М.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування практичних навичок розроблення концепції архітектурного об’єкту на основі комплексного аналізу культурно-історичного контексту, оцінки перспектив розвитку території, створення алгоритмів функціонування об’єкту та території у міському середовищі, моделювання архітектурної форми з урахуванням особливостей оточуючого простору, сучасних тенденцій світової архітектури.
Завдання: загальні компетентності: ЗК04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК05. Прагнення до збереження навколишнього середовища. ЗК06.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). фахові компетентності: СК02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування, проектуванні та дизайні інтер’єру СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. СК08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування. СК09. Здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. СК10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування, проектуванні інтер’єру будівель
Результати навчання: РН03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій РН04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності РН05. Знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, у проєктах інтер’єрів, проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування РН06. Забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища, екстер’єру та інтер’єру будівель РН07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців РН09. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проведенні наукових архітектурно-містобудівних досліджень та прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень РН12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів РН13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проектуванні
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні, Наукові основи формування архітектурного середовища Супутні і наступні: Курсовий проект за темою магістерської кваліфікаційної роботи, Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Архітектурне проектування» дозволяє оволодіти вміннями та навичками у розробленні концепції архітектурного об’єкту на основі комплексного аналізу культурно-історичного контексту, оцінки перспектив розвитку території, створення алгоритмів функціонування об’єкту та території у міському середовищі, моделювання архітектурної форми з урахуванням особливостей оточуючого простору, сучасних світових тенденцій архітектури. Під час вивчення дисципліни студенти набувають практичного досвіду проведення перед проектних аналітичних досліджень, зокрема: виявляють проблеми та потенціал території, аналізують потреби мешканців, а також набувають практичних умінь розроблення концепції архітектурного об’єкту, зокрема, моделюють алгоритми функціонування об’єкту та території, реалізовують їх у функціонально-просторовій організації території та об’єкту та архітектурних формах об’єкту. Використовуючи широкий спектр засобів інфографіки та архітектурної графіки студенти набувають навичок у графічній презентації своєї ідеї (концепції архітектурного об’єкту) у зрозумілій та художньо виразній формі замовнику.
Опис: Видача завдання на проектування. Передпроектний аналіз. Виконання схем передпроектних досліджень Аналіз середовища навколо ділянки: визначення проблем та потенціалу території; соціологічні дослідження міського середовища навколо ділянки, визначення функцій, якими необхідно доповнити об’єкт і територію. Клаузура 1. Програма заходів, спрямованих на вирішення проблем території та ефективного використання її потенціалу. Захист клаузури. Схема генерального плану. Пропозиція функціонального зонування ділянки. Схема функціонально-просторової організації. Перегляд І. Оцінка стану виконання роботи. Креслення генерального плану. Розробка архітектурно-планувальних рішень рівнів проектованої будівлі. Схема конструктивного рішення. Вивчення сучасних конструктивних інноваційних рішень. Вибір архітектурно - конструктивної схеми Креслення фасадів та перетинів. Компонування креслень на листах Перегляд ІІ. Оцінка стану виконання роботи. Попередня презентація креслень. Оформлення курсового проекту. Захист курсового проекту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінювання двох клаузур та їх захистів, попередньої презентації виконаних креслень проекту. Підсумковий контроль: перевірка курсового проекту, диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: наявність всіх необхідних креслень та візуалізацій; професійність та якість виконання креслень та візуалізацій; якість графічного оформлення курсового проекту; рівень презентації курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Neufert. Podrencznik proektowania architektoniczno-budowlanego. - Warszawa «Arkady»: 2000. – 552 с., іл. 2.Архітектурне проектування: навч. посібник/ О. В. Чемакіна, Л. М. Бармашина, Г. І. Болотов, Д. М. Ільченко, О. В. Кравченко, В. І. Дриженко. - К. : НАУ, 2016. - 300 с. 3.Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Видавничий дім А.С.С., 2004. - 400 с. 4.Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с. 5.Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c. 6.Лінда С. М., Моркляник О. І. Типологія громадських будівель і споруд : підручник / С. М. Лінда, О. І. Моркляник; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2015. - 346 c. 7.Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с. 8.Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навчальний посібник / Г.П.Петришин та ін. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. 288 с. 9.Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне та просторове проектування: навч. посіб. Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2011. 368 с. 10.Черкес Б. С. Національна ідентичність в архітектурі міста : монографія / Б. С. Черкес; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Л., 2008. - 268 c. 11.Чинь Франсис Д. К. Архитектура: форма, пространство, композиция / Франсис Д. К. Чинь; пер. с англ. Е. Нетесовой. – М.: Аст: Астрель, 2005. – 399 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурне проєктування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: Д. арх., професор Віктор Проскуряков К. арх., доцент Юрій Джигіль
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування практичних навичок розроблення концепції громадського архітектурного об’єкту на основі комплексного аналізу культурно-історичного контексту, моделювання архітектурної форми з урахуванням особливостей сформованого міського середовища, сучасних тенденцій світової архітектури.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати творчі завдання дослідницького та/або інноваційного характеру в архітектури та містобудуванні. загальні компетентності: ЗК 04.Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 05. Прагнення до збереження навколишнього середовища. ЗК 06.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК 07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). фахові компетентності: СК 02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності. СК 03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК 05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування. СК 07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. СК 08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування. СК 09. Здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. СК 10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН 03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій. РН 04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності. РН 05. Знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, в проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування. РН 06. Забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища. РН 07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів. РН 08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців. РН 13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Гармонізація міського середовища засобами дизайну (комплексне дослідження); Монументальний дизайн (архітектурне проектування); Супутні і наступні навчальні дисципліни: Курсовий проект за темою магістерської кваліфікаційної роботи, Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення дисципліни студенти набувають досвіду проведення передпроектних аналітичних досліджень, виявляють проблеми та потенціал території, а також набувають практичних умінь розробки концепції громадського архітектурного об’єкту, із врахуванням середовищного та історичного контекстів, функціонально-просторової організації території. Використовуючи широкий спектр засобів архітектурної графіки, студенти набувають навичок у графічній презентації своєї ідеї (концепції архітектурного об’єкту) у зрозумілій замовнику формі.
Опис: Видача завдання на проектування. Передпроектний аналіз. Виконання схем передпроектних досліджень Аналіз середовища навколо ділянки: визначення проблем та потенціалу території; Клаузура 1. Програма заходів, спрямованих на вирішення проблем території та ефективного використання її потенціалу. Захист клаузури. Схема генерального плану. Пропозиція функціонального зонування ділянки. Схема функціонально-просторової організації. Креслення генерального плану. Розробка архітектурно-планувальних рішень проектованої будівлі. Схема конструктивного рішення. Вивчення сучасних конструктивних інноваційних рішень. Вибір архітектурно-конструктивної схеми Креслення фасадів та перетинів. Компонування креслень на листах Перегляд: Оцінка стану виконання роботи. Попередня презентація креслень. Оформлення курсового проекту. Захист курсового проекту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінювання виконання та захисту клаузури, попередньої презентації виконаних креслень проекту. Підсумковий контроль: перевірка курсового проекту, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Наявність всіх необхідних креслень та перспективних зображень; професійність та якість прийнятих рішень та виконання креслень; якість графічного оформлення курсового проекту; рівень презентації курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.ДБН В. 2.2-9-2018. Громадські будівлі та споруди. Основні положення. К.: Мінрегіонбуд України, 2018. 84 с. 2. Білоконь Ю.М., Фомін І.О. Наука і творчість в архітектурі. К.: Логос, 2006. 208 с. 3. Бойко Х.С. Типи будинків та архітектурні конструкції: Навчальний посібник. Л.: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 204 с. 4. Куцевич В.В. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c. 5. Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Л.: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с. 6. Михайленко В., Яковлєв М. Основи композиції (геометричні аспекти художнього формотворення). – К.: Каравелла, 2004. 304с. 7. Нойферт Е. Будівельне проектування. Д.: «Книжкова літера», 2016. 624 с. 8. Панченко, Т. Ф. Ландшафтно-рекреаційне планування природно-заповідних територій, монографія, Київ: Логос, 2015. 170 c. 9. Проскуряков В. Комплекс завдань та методичні вказівки до курсових проектів з дизайну архітектурного середовища громадських будівель і споруд для студентів Інституту архітектури ІІІ-V курсів: методичні вказівки. Л.: НУ «Львівська політехніка», 2009. 144с. 10. Черкес Б.С., Лінда С.М. Архітектура сучасності: остання третина ХХ – початок ХХІ століть: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурне проєктування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: проф., к.арх. Петришин Галина Петрівна доц., к.арх. Любицький Роман Ігорович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Застосувати теоретичні знання та практичні уміння для виконання проекту модернізації значної міської території та виявлення проблем і окреслення її розвитку як засобами містобудування, так і ландшафтної архітектури. Тема проекту – «Нова урбаністична щільність» виконується у формі воркшопу у співпраці із партнерами кафедри містобудування НУЛП – іншими навчальними закладами чи органами місцевого самоуправління.
Завдання: інтегральна компетентність (ІНТ) – Здатність розв’язувати задачі дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування. загальні компетентності (ЗК): ЗК 07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Спеціальні (фахові) компетентності (ФК): ФК 01. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах. ФК 05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування. ФК 07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування. Фахові компетентності спеціалізації (ФКС): ФКС 1.1. Застосування знань комплексного дослідження архітектурно-містобудівного об’єкту в архітектурно-містобудівному проектуванні та проведенні науково-дослідницької діяльності. ФКС 2.5. Виконувати в повному обсязі та згідно нормативних вимог Детального плану озеленених територій.
Результати навчання: ПРН 1. (РН04). Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно- планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності. ПРН 2. (РН12). Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів. ПРН 3. (УМ01). Проектувати об’єкти архітектури та містобудування, ПРН 4. (УМ04). Вирішення функціонально-ужиткових, будівельних, конструктивних, інженерних і технологічних проблем з метою забезпечення безпеки і комфорту при використанні об'єктів, в тому числі для неповносправних і маломобільних груп населення; ПРН 5. (УМ05). Застосовувати приписи, правила і технічно-будівельні процедури, економіки проектування, а також реалізації та експлуатації архітектурного об'єкта, ПРН 6. (АіВ04). Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад охорони праці і безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: -Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні -Теорія містобудування (комплексне дослідження) Супутні: -Урбаністична конфліктологія та партисипація (КП) -Комунікації міста
Короткий зміст навчальної програми: Тема курсового проекту – «Нова урбаністична щільність» передбачає засвоєння студентами методики аналізу здеградованих та слабо інвестованих фрагментів міста і виявлення можливостей ущільнення забудови для вирішення першочергових проблем міст Проект має містобудівне спрямування, у якому вирішуються завдання функціонального навантаження території та завдання розташування обєктів – т.зв. «гра у кубики» Практика сучасного будівництва базується на ре-освоєнні території, відповідно, міста мають опрацьовані стратегії розвитку міста на значний період (20, 30 чи 50 років), у яких визначено простори урбаністичної трансформації. Як показує практика реалізованих стратегій, збільшення щільності забудови дозволяє підняти ранг запропонованих на території функцій та залишати в міській структурі незабудованими озеленені території та публічні простори із великою інтенсивністю використання Для проектування пропонуються проблемні території, вибір яких обґрунтовується студентами. В аудиторіях відбуваються лише видача та пояснення завдань, обговорення проектних пропозицій та їх захист. Всі камеральні роботи над схемами та креслення виконуються студентами самостійно. Графічне опрацювання проекту виконується в програмах на вибір, та оформляється електронних версіях. Курсовий проект включає графічну та текстову частини.
Опис: Ознайомчий етап 1. Ознайомлення із завданнями курсового проекту. Теоретичний екскурс про ущільнення міст на прикладі реалізованих проектів у значних містах. Представлення об’єкта проектування 2. Екскурсія на об'єкт. Проблематика проектування. Видача завдання для проведення натурних обстежень Етап обґрунтування проблематики обраної теми 3. Обговорення картографічного аналізу та «Карти особливостей території», SWOT-аналізу. 4. На основі натурних досліджень та попереднього ознайомлення із літературою та іншими проектами формується концепція-гіпотеза містобудівного розвитку обраної території. Етап дослідження теоретичного та практичного досвіду 5. Проведення аналізу проблеми, рівень її дослідженості у науковій літературі (Теоретичні основи вирішення теми). Необхідно виявити передових теоретиків та практиків у обраній тематиці, використати їх досвід, виявити що є добре дослідженим, а що потребує додаткового опрацювання (власне актуальність теми). 6. Формулювання методики та дослідження зарубіжного та українського практичного досвіду 7. Формулювання висновків, оформлення зібраного матеріалу та списку джерел використовуючи референс-менеджери Етап виокремлення локальних особливостей об’єкта проектування 8. Аналіз території (об’єкту) проектування з містобудівельної точки зору та у контексті суміжних спеціальностей (соціологія, економіка, екологія тощо) з виокремленням локальних особливостей 9. Архітектурно-містобудівельний аналіз об’єкту проектування Етап розробки концепції 10. Формулювання універсальної “концепт-моделі” (без прив’язки до конкретної території) 11. Розробка концепції проекту на обраній території з врахуванням ширшого містобудівного контексту 12. Опрацювання генерального плану фрагменту території для вирішення вибраної проблеми 13. Залік. Захист курсової роботи
Методи та критерії оцінювання: Кожний етап роботи оцінюється окремо. Семестрова оцінка є сумою всіх оцінок виконаних завдань протягом семестру. Студент складає аркуш 2х2 м (4 м.кв.) із виконаних графічних завдань та текстову частину роботи (пояснювальну записку, обсягом 50 сторінок). До заліку у ВНС завантажуються 2 файли – аркуш креслень відповідно до вимог у форматі *.pdf (стиснутий до розміру 5 mb), а також пояснювальна записка у форматі *.doc або *.pdf (стиснута до розміру 5 mb). На останньому занятті проводиться захист курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Графічна робота 1 10 Графічна робота 2 10 Графічна робота 3 10 Графічна робота 4 10 Графічна робота 5 10 Графічна робота 6 20 Пояснювальна записка 30 Загалом 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Містобудівне проєктування. Частина 1. Місто як об'єкт проєктування: підручник /за ред. Петришин ГП, Посацького БС, Ідак ЮВ. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 2. Містобудівне проєктування. Ч. 2 : Проектування структурних елементів міста: підручник /за ред Петришин ГП, Посацького БС, Ідак ЮВ. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 3. Функціональний і композиційний аналіз територіального об’єкту (для КР «Комплексне дослідження архітектурного об’єкту»): Методичні вказівки для студентів спеціальностей 7.00120102.9900 «Містобудування», 7.00120102.0100 «Ландшафтна архітектура». Укл.: Посацький Б.С., Ідак Ю.В. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка». – 2012. – 27 с. Рекомендована література 1. ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій". 2. Darchen S. Global Planning Innovations for Urban Sustainability / S. Darchen, G. Searle., 2018. – 232 с. 3. Kemp R. Cities Going Green: A Handbook of Best Practices / R. Kemp, C. Stephani., 2014. – 251 с. 4. Congress for the New Urbanism,. Charter of the New Urbanism, 2nd Edition / Congress for the New Urbanism,, E. Talen., 2013. – 320 с. 5. von Hausen M. Dynamic Urban Design: A Handbook for Creating Sustainable Communities Worldwide / Michael A. von Hausen., 2013. – 538 с. 6. Містобудування. Довідник проектувальника. – 2-ге вид., доп. / за ред. Т.Ф. Панченко. – К.: Укрархбудінформ, 2006. – 192 с. 7. Линч К Образ города / К.Линч [за ред.. А. В. Иконникова]. – М. : Стройиздат, 1982. – с. 8. Петришин Г. П. Історичні архітектурно-містобудівні комплекси: наукові методи дослідження [ навч. пос. ] / Петришин Г. П., Іваночко У. І., Ідак Ю. В., Топилко С.І., Бойко Х.С., Соснова Н.С., Олешко О.П., Гнесь Л.Б.– Львів : Львівська політехніка, 2006. – 212 с. 9. Плешкановська А. М. Функціонально-планувальна оптимізація використання міських територій.: Моногр. / А. М. Плешкановська. – К. : Ін-т Урбаністики, 2005. – 191 с. 10. Яргина З.Н. Эстетика города / З.Н. Яргина. – М. : Стройиздат, 1991. – 366 с. 1. Білоконь Ю. М. Проблеми містобудівного розвитку територій: Навчальний посібник / Білоконь Ю. М. – К. : Укрархбудінформ, 2001. – 79 с. 11. Кушніренко М. М. Методи передпроектного аналізу в містобудуванні: Навч.посібник / Кушніренко М.М. – К. : ІЗМН, 1996. – 164 с. 12. Посацький Б.С. Основи урбаністики: Навч. посібник / Посацький Б.С. – Львів : Арніка, 1997. – 116 с. 13. Посацький Б.С. Основи урбаністики: Навч. посібник / Посацький Б.С. – Львів : Львівська політехніка, 2001. – 243 с. 14. Яргина З.Н. Градостроительный анализ / Яргина З.Н. – М. : Стройиздат, 1984. – 205с. Інформаційні ресурси 1. New Urbanism: Featured Books [Електронний ресурс] http://www.newurbanism.org/newurbanism/featuredbooks.html 2. Sustainable urban development: Professional Practice [Електронний ресурс] https://www.asla.org/sustainableurbandevelopment.aspx
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурне проєктування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна

Архітектурне проєктування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна