Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей

Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.023
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Архітектурне проектування
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей

Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.026
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: Канд. арх., доц. Гой Б.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Виконати ряд «наукових продуктів» - наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей, які тематично пов’язані із магістерською роботою та повинні презентувати результати проведених досліджень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – здатність розв’язувати складні спеціалізовані та науково-практичні задачі під час професійної діяльності в архітектурно-будівельній галузі, що характеризуються комплексністю та передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог загальні компетентності: ЗК 01 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 02 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК 04 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 06 Здатність діяти на засадах професійної етики. ЗК 11 Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК 12 Здатність проводити дослідження на відповідному рівні фахові компетентності: СК 01. Здатність до розуміння основних науково-теоретичних положень гуманітарних, соціально-економічних та історичних наук, здатність до критичного осмислення і застосування дослідницьких методів на базі математичних і природничих наук, інформатики і комп’ютерного моделювання. СК 02. Знання та науково-теоретичне розуміння особливостей розвитку історичних і сучасних стилів у мистецтві, архітектурі, містобудуванні та дизайні України та зарубіжних країн, еволюції архітектури, мистецтв, дизайну, синтезу мистецтва і архітектури. СК 03. Здатність до наукового аналізу, розробки і обґрунтування архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням природно-кліматичних, санітарно-гігієнічних, безпекових інженерно-технічних, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК 06. Знання і розуміння теоретико-практичних методологічних основ архітектурного проєктування, основ типології будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК 11.Здатність до розуміння теорії та практики містобудування: формування систем розселення, районного планування, урбаністики, структури генерального плану, економіки містобудівних систем, благоустрою та інженерному обладнанню територій, реновації територій, естетики архітектурно-містобудівного середовища. СК12. Здатність до розуміння теоретичних і практичних засад проєктування житлових, громадських, промислових та інноваційних типологічних груп будівель і споруд, їх конструктивної основи, методів досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового рішення, енергоефективності, екологічності, гармонізації з довкіллям.
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни студенти повинні вміти формувати структуру наукової публікації; аналізувати та систематизувати матеріал, презентувати результати наукових досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Гармонізація міського середовища засобами дизайну; 2. Сучасні архітектурні теорії та доктрини; 3. Наукові дослідження та семінари за їх тематикою; 4. Спецкурс з наукових досліджень спеціальності.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна вчить студентів організовувати та здійснювати самостійне наукове дослідження обраної теми, сформувати вміння та навички науково-дослідницької діяльності в сфері архітектури та містобудування. В результаті засвоєння курсу здобувачі повинні вміти формувати структуру наукової публікації, методику наукового викладу результатів дослідження; аналізувати та систематизувати матеріал, презентувати наукові результати.
Опис: Вибір об’єктів для дослідження та порівняльного аналізу згідно тематики магістерської роботи. Предмет дослідження. Вибір наукових критеріїв дослідження. Вибір методів дослідження об’єкту. Опрацювання масиву публікацій за даною тематикою в інтернет-ресурсах. Пошук матеріалів в архівах та бібліотеках (зображень, планів, фасадів. описів). Текстове оформлення матеріалів дослідження згідно вимог до публікацій науковий статей (вступ, методи дослідження, основна частина, висновки). Формулювання висновків. Оформлення цитувань, антиплагіатний контроль, оформлення джерельної бази та посилань. Остаточне оформлення статті згідно редакційних вимог (формат сторінки, поля, інтервали, компонування графічних матеріалів тощо). Коректування статті після рецензування. Форми презентації результатів – доповідь, виставка постерів. Підготовка виставкового матеріалу – постеру на форматі А1. Архівування наукового продукту. Розміщення на сайті кафедри, публікація в соцмережах та моніторинг.
Методи та критерії оцінювання: Оцінюється виконана дослідницька робота та публікація матеріалів дослідження в друкованих виданнях та інтернет-ресурсах.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік. Поточний контроль – підготовка матеріалів для наукових публікацій (50 б.); підсумковий контроль – презентація та публікація матеріалів дослідження (50 б.). Всього 100 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вихрущ В.О. та ін. Методологія та методика наукового дослідження: Навчальний посібник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 328 с. 2. Петрушенко В.Л Філософія і методологія науки: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 184 с. 3. Сушенцева Л.Л. та ін. Методика підготовки кваліфікаційної роботи магістра Навчально-методичний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 88 с. 4. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 352 с. 5. Грабченко А.І., Федорович В.О., Гаращенко Я.М. Методи наукових досліджень: Навч. посібник. – Х.: НТУ "ХПІ", 2009. – 142 с. 6. Юринець В. Є. Методологія наукових досліджень : навч. посібник. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 178 с. 7. Методика та організація наукових досліджень: Навч. посіб./ С. Е. Важинський, Т І. Щербак. – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – 260 с. 8. Ковальчук В. В. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. — 3-е вид., перероб. і допов. — К. : ВД «Професіонал», 2005. — 240 с 9. Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. Підручник для студентів вищих навч. закладів. — X.: ХДАК, 1998. — 288 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей

Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.027
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Містобудування
Лектор: проф., к.арх. Петришин Галина Петрівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Виконати ряд «наукових продуктів» - наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей, які тематично пов’язані із магістерською роботою та повинні презентувати результати проведених досліджень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – здатність розв’язувати складні спеціалізовані та науково-практичні задачі під час професійної діяльності в архітектурно-будівельній галузі, що характеризуються комплексністю та передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог загальні компетентності: ЗК 01 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 02 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. ЗК 04 Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК 06 Здатність діяти на засадах професійної етики. ЗК 11 Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК 12 Здатність проводити дослідження на відповідному рівні фахові компетентності: СК 01. Здатність до розуміння основних науково-теоретичних положень гуманітарних, соціально-економічних та історичних наук, здатність до критичного осмислення і застосування дослідницьких методів на базі математичних і природничих наук, інформатики і комп’ютерного моделювання. СК 02. Знання та науково-теоретичне розуміння особливостей розвитку історичних і сучасних стилів у мистецтві, архітектурі, містобудуванні та дизайні України та зарубіжних країн, еволюції архітектури, мистецтв, дизайну, синтезу мистецтва і архітектури. СК 03. Здатність до наукового аналізу, розробки і обґрунтування архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням природно-кліматичних, санітарно-гігієнічних, безпекових інженерно-технічних, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог. СК 06. Знання і розуміння теоретико-практичних методологічних основ архітектурного проєктування, основ типології будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК 11.Здатність до розуміння теорії та практики містобудування: формування систем розселення, районного планування, урбаністики, структури генерального плану, економіки містобудівних систем, благоустрою та інженерному обладнанню територій, реновації територій, естетики архітектурно-містобудівного середовища. СК12. Здатність до розуміння теоретичних і практичних засад проєктування житлових, громадських, промислових та інноваційних типологічних груп будівель і споруд, їх конструктивної основи, методів досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового рішення, енергоефективності, екологічності, гармонізації з довкіллям.
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни студенти повинні вміти формувати структуру наукової публікації; аналізувати та систематизувати матеріал, презентувати результати наукових досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Теорія містобудування; 2. Сучасні архітектурні теорії та доктрини; 3. Наукові дослідження та семінари за їх тематикою; 4. Спецкурс з наукових досліджень спеціальності.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна вчить студентів організовувати та здійснювати самостійне наукове дослідження обраної теми, сформувати вміння та навички науково-дослідницької діяльності в сфері архітектури та містобудування. В результаті засвоєння курсу здобувачі повинні вміти формувати структуру наукової публікації, методику наукового викладу результатів дослідження; аналізувати та систематизувати матеріал, презентувати наукові результати.
Опис: Вибір об’єктів для дослідження та порівняльного аналізу згідно тематики магістерської роботи. Предмет дослідження. Вибір наукових критеріїв дослідження. Вибір методів дослідження об’єкту. Опрацювання масиву публікацій за даною тематикою в інтернет-ресурсах. Пошук матеріалів в архівах та бібліотеках (зображень, планів, фасадів, описів). Текстове оформлення матеріалів дослідження згідно вимог до публікацій науковий статей (вступ, методи дослідження, основна частина, висновки). Формулювання висновків. Оформлення цитувань, антиплагіатний контроль, оформлення джерельної бази та посилань. Остаточне оформлення статті згідно редакційних вимог (формат сторінки, поля, інтервали, компонування графічних матеріалів тощо). Коректування статті після рецензування. Форми презентації результатів – доповідь, виставка постерів. Підготовка виставкового матеріалу – постеру на форматі А1. Архівування наукового продукту. Розміщення на сайті кафедри, публікація в соцмережах та моніторинг.
Методи та критерії оцінювання: Оцінюється виконана дослідницька робота та публікація матеріалів дослідження в друкованих виданнях та інтернет-ресурсах.
Критерії оцінювання результатів навчання: Диференційований залік. Поточний контроль – підготовка матеріалів для наукових публікацій (50 б.); підсумковий контроль – презентація та публікація матеріалів дослідження (50 б.). Всього 100 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вихрущ В.О. та ін. Методологія та методика наукового дослідження: Навчальний посібник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 328 с. 2. Петрушенко В.Л Філософія і методологія науки: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 184 с. 3. Сушенцева Л.Л. та ін. Методика підготовки кваліфікаційної роботи магістра Навчально-методичний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 88 с. 4. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 352 с. 5. Грабченко А.І., Федорович В.О., Гаращенко Я.М. Методи наукових досліджень: Навч. посібник. – Х.: НТУ "ХПІ", 2009. – 142 с. 6. Юринець В. Є. Методологія наукових досліджень : навч. посібник. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 178 с. 7. Методика та організація наукових досліджень: Навч. посіб./ С. Е. Важинський, Т І. Щербак. – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – 260 с. 8. Ковальчук В. В. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. — 3-е вид., перероб. і допов. — К. : ВД «Професіонал», 2005. — 240 с. 9.Виконання та захист магістерської кваліфікаційної роботи : метод. вказівки для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 191 «Архітектура та містобудування» галузі знань 19 «Архітектура та будівництво» / уклад. : Г. П. Петришин. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. – 76 с. 10.Ю. В. Ідак, Г. П. Петришин, Б. С. Посацький (ред.). Містобудівне проєктування. Частина 1. Місто як об'єкт проєктування: підручник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 312 c. 11. Ю. В. Ідак, Г. П. Петришин, Б. С. Посацький (ред.). Містобудівне проєктування. Частина 2. Проєктування структурних елементів міста: підручник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 316 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей

Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.024
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей

Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.025
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Архітектура та реставрація
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна