Енергоощадна архітектура

Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.001
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: Кандидат архітектури, доц. Шулдан Лариса Олександрівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення даної дисципліни студент повинен: -знати методи заощадження енергетичних та матеріальних ресурсів у новому будівництві та під час реконструкції; - знати зв'язок між матеріалами, конструкціями, архітектурною формлю та енерговитратами; - основні перспективи розвитку виготовлення високоефективних теплоізолюючих матеріалів та енергетичні аспекти їх енергозаощаджуючого використання в архітектурних конструкціях; -використання передового досвіду, спрямованого на енергозбереження в архітектурі та містобудування; -новітні вітчизняні розробки енергозаощадженню в архітектурі і містобудуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -
Короткий зміст навчальної програми: Політика енергозбереження в житлово-цивільному будівництві України. Теплоізоляція зовнішніх огороджень. Модернізація огороджених конструкцій. Конструктивнірішення теплоізоляції будинків. Теплопровідні включення і стики. Конденсація вологи.Особливості вирішення теплових втрат. Поновлювальні джерела енергії. Теплові насоси. Енергія вітру. Нові енергоефективні архітектурно-будівельні системи будівництва будинків.
Методи та критерії оцінювання: - Графічні роботи, усне опитування (40%); - Підсумковий контроль (60 %, контрольний захід): письмова форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.В.А.Маляренко. Основи теплофізики будівель та енергозбереження: Підручник.- Харків: - САГА, 2006.- 484с. 2.Деніс А., Шуберт Р. Альтернативні природні джерела у будівельному проектванні. М., 1983. 3.Шулдан Л.О. Принципи архітектурно-типологічного вдосконалення шкільних будівель з врахуванням енергозаощаджування. Дис... канд.арх. – Львів:НУ”ЛП”, 2007.– 188с. 4.Проскуряков В., Шулдан Л. Архітектура шкільних будівель. Принципи удосконалення з урахуванням енергозаощаджування: Навч. посібник. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2011. -244 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).