Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.018
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: д.т.н, проф. Габрель М.М., д.філ., асист. Парнета М.Б.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральних – здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування;
Загальні компетентності:
ЗК01 Здатність до абстрактного мислення, аналізу й синтезу.
ЗК09 Здатність вибирати перспективні напрямки наукових досліджень, виходячи з актуальності проблематики та результатів аналізу наукової інформації.
ЗК10 Здатність оцінювати правильність вибору наукового плану роботи та обґрунтовувати висновки та рекомендації.
Фахові компетентності:
СК01. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури й містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК04. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
СК11. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування.
СК13. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у закладах вищої освіти.
СК15. Здатність створювати наукові тексти (складати плани, писати анотації, реферати, тези, конспекти, доповіді, статті та звіти).
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни «Спецкурс наукових досліджень зі спеціальності» здобувач повинен бути спроможним продемонструвати наступні програмні результати навчання:
РН01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні теоретичні здобутки в сфері архітектури й містобудування, які є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
РН10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектурни та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово.
РН16. Планувати і виконувати наукові дослідження в сфері архітектури та містобудування.
РН17. Викладати спеціальні навчальні дисципліни з архітектури та містобудування у вищих навчальних закладах.
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань.
УМ2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах.
К2. Використовувати іноземні мови у професійній діяльності.
АВ3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи архітектурного проєктування
Типологія громадських будівель та споруд
Естетика архітектури та атрактивність простору
Короткий зміст навчальної програми: У процесі вивчення дисципліни «Спецкурс наукових досліджень у спеціальності» здобувачі магістерського рівня вищої освіти повинні: оволодіти відповідним обсягом знань про роль і місце спеціальних чинників у задачах та процесах архітектурного формування об’єктів і середовища; освоїти сучасний методичний і теоретичний інструментарій для розуміння явищ і процесів, пов’язаних з нематеріальною сутністю архітектури; навчитися обґрунтовувати та оптимізовувати архітектурно-проєктні рішення; досліджувати недетерміновані задачі в архітектурній галузі. Під час практичних занять у студентів формуються уміння організовувати діяльність, самостійно виявляти складні архітектурно-просторові проблеми, що містять багато невідомого, знаходити їх ефективні вирішення, взаємодіяти з колегами, формулювати концепцію, логічно узагальнювати результати, коректно формулювати висновки та пропозиції з візуалізацією рішень і результатів.
Зміст дисципліни розроблено на основі відповідних вимог щодо підготовки магістрів архітектури та містобудування до виконання функцій за спеціальністю, розроблення архітектурних проєктів різного ієрархічного рівня і призначення. Значну увагу приділено термінології архітектури, містобудування та нематеріального в цій сфері.
Навчальна дисципліна розкриває основні форми та методи аналізу й оцінки просторових ситуацій, формування архітектурних рішень об’єктів і середовища, забезпечує унікальність бачення та розуміння засад нематеріального в архітектурній діяльності, що обумовлюють ефективність діяльності майбутнього фахівця.
Опис: Назви тем:
1. Вступне заняття. Обговорення тем, завдань і проблем, які розглядаються під час спецкурсу. Категоріально-понятійний апарат. Методологічні основи архітектурної творчості. Наукові обґрунтування в творчому пошуку архітектурних рішень. Сутність, структура та спеціальні характеристики архітектури і середовища
2. Структура задач архітектурної діяльності та архітектурного проєктування. Обґрунтування цілей, критеріїв, методів та прийомів аналізу. Встановлення пріоритетів та ранжирування задач. Недетерміновані задачі в архітектурі та містобудуванні
3. Нематеріальні чинники в архітектурних рішеннях. Класифікація, особливості аналізу та врахування в обґрунтуванні рішень, складних задач архітектури та містобудування
4. Види і рівні невизначеності в архітектурно-містобудівних задачах та рішеннях. Випадкові чинники в архітектурі. Обґрунтування рішень в умовах невизначеності. Роль інформації в усуненні невизначеності
5. Формування альтернативних рішень і багатокритеріальний вибір. Динамізм процесів. «Гнучкість» архітектурних рішень
6. Обґрунтування структурно-функціональних моделей та архітектурно-композиційних рішень у «типових» задачах магістерської роботи
7. Проведення спеціальних досліджень нематеріального в завданнях магістерської роботи
Методи та критерії оцінювання: Графічна робота - 50 балів:
Завдання 1. Вибір завдань із нематеріальною сутністю для розміщення та формування об’єкта чи громадського простору (max 20 б.)
Завдання 2. Формулювання концептуальної пропозицій щодо врахування нематеріального в архітектурі об’єкту й середовища (max 20 б.)
Завдання 3. Презентація результатів дослідження (max 10 б.)
Підсумковий тест - 50 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: • повнота і комплексність аналізу ситуації;
• структурованість і наочність подачі рішення;
• обґрунтованість рішень і висновків щодо стану архітектурного рішення об’єкта та реорганізації простору;
• креативність ідей і їх узгодження;
• обґрунтованість запропонованих архітектурних характеристик об’єкта й середовища;
• чіткість пропонованої концепції;
• якість графічного матеріалу;
• повнота та наочність демонстрації пропозицій;
• обґрунтованість концептуальних положень рішення;
• чіткість формулювання, структурованість і грамотність усного виступу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конспект лекцій з курсу «Теоретичні та методичні основи архітектурного проектування. Типологія будівель та споруд» (для студентів 4 курсу денної форми навчання за напрямом 6.060102 «Архітектура» спеціальності «Містобудування» / Л. В. Дрьомова; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2011. – 70 с.
2. Основи і методи архітектурного проектування. Курс лекцій з дисципліни «Теоретичні та методичні основи архітектурного проектування» (для студентів 3 курсу денної форми навчання напряму 1201 (6.060102) – «Архітектура», спеціальність 6.060100 – «Містобудування») / Укл.: С.О. Шубович, Л.П. Панова, Г.В. Гамалєй та ін.; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. – Х.: ХНАМГ, 2009. – 113 с.
3. Офісна будівля: метод. вказівки до курс. проекту «Офісна будівля з паркінгом» для студентів базового напряму «Архітектура» спеціальності 6.06010201 «Архітектура будівель та споруд» та 6.06010203 «Дизайн архітектурного середовища» / [уклад.: Ю. А. Рочняк, А. Д. Смалійчук, А. В. Коломєйцев]. – Львів: НУ «Львівю політех.», 2015. – 44 с.
4. Планування і забудова міст: конспект лекцій; [у 4-х кн.] / Дьомін М.М., Сингаївська О.І., Биваліна М.В., Приймаченко О.В. – К.: КНУБА, 2023. – Кн. 1. – 65 с.; кн. 2. – 58 с.; кн. 3 . –109 с.; кн. 4 . – 62 с.
5. Як досліджувати публічні простори в Україні: напрями і методи. Практичний посібник / Кушніренко 0., Петренко-Лисак А., Шутюк О. – К.: ВАДЕКС, 2020. – 38 с. ISBN 978-966-9725-67-7.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.021
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: Канд. арх., доц. Гой Б.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Результатом вивчення курсу є підготовка фахівців, здатних розробляти поглиблені наукові обґрунтування архітектурних концепцій та проектних рішень, застосовувати сучасні інноваційні дослідницькі методи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Сучасні концепції та інновації в архітектурі та містобудуванні;
2. Сучасні архітектурні теорії та доктрини;
3. Наукові дослідження та семінари за їх тематикою;
4. Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей.
Короткий зміст навчальної програми: У наш час архітектору важливо володіти методами збору та структурування інформації, бути здатним використовувати сучасні методики наукової роботи, вміти презентувати власні досягнення, будувати власну стратегію професійного зростання; бути готовим до пошуку свого місця на ринку праці. Навчальна дисципліна знайомить студентів з основними методами наукових досліджень у галузі архітектури, принципами організації науково-пошукової діяльності, методами збору та структурування інформації, правилами оформлення наукової частини магістерської кваліфікаційної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Основним методом контролю знань студентів є поточний (10 б.), підсумковий (30 б.) та семестровий (екзамен, 60 б.) контроль. Сумарно 100 б.
Рекомендована література: 1. Вихрущ В.О. та ін. Методологія та методика наукового дослідження: Навчальний посібник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 328 с.
2. Петрушенко В.Л Філософія і методологія науки: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 184 с.
3. Сушенцева Л.Л. та ін. Методика підготовки кваліфікаційної роботи магістра Навчально-методичний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 88 с.
4. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів / за ред. А. Є. Конверського. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 352 с.
5. Грабченко А.І., Федорович В.О., Гаращенко Я.М. Методи наукових досліджень: Навч. посібник. – Х.: НТУ "ХПІ", 2009. – 142 с.
6. Юринець В. Є. Методологія наукових досліджень : навч. посібник. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2011. – 178 с.
7. Методика та організація наукових досліджень: Навч. посіб./ С. Е. Важинський, Т І. Щербак. – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. – 260 с.
8. Ковальчук В. В. Основи наукових досліджень. Навчальний посібник. — 3-е вид., перероб. і допов. — К. : ВД «Професіонал», 2005. — 240 с
9. Шейко В. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності. Підручник для студентів вищих навч. закладів. — X.: ХДАК, 1998. — 288 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.022
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Професор кафедри містобудування, доцент, д. арх. Ідак Юлія Володимирівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральної: Здатність розв’язувати задачі та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування.
Загальних: Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність вибирати перспективні напрямки наукових досліджень, виходячи з актуальності проблематики та результатів аналізу наукової інформації. Здатність оцінювати правильність вибору наукового плану роботи та обґрунтовувати висновки та рекомендації.
Спеціальних (фахових): Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії. Здатність критично осмислювати проблеми архітектури та містобудування. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у закладах вищої освіти. Здатність створювати наукові тексти (складати плани, писати анотації, реферати, тези, конспекти, доповіді, статті та звіти).
Результати навчання: Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері архітектури та містобудування і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно та письмово.
Планувати і виконувати наукові дослідження в сфері архітектури та містобудування.
Викладати спеціальні навчальні дисципліни з архітектури та містобудування у закладах вищої освіти.
Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань.
Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах.
Використання іноземних мов у професійній діяльності.
Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Урбаністична конфліктологія та партисипація; Містобудівне законодавство та документація.
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Спецкурс з наукових досліджень спеціальності» складається із двадцяти п’яти лекцій у яких розкрито основні положення п’яти тем, структурованих за принципом переходу від загальних знань про науку до вивчення специфіки наукових досліджень у містобудуванні: перша – загальні питання про науку; друга – особливості функціонування наукового дослідження; третя – поняття та структура наукової теорії; четверта – методологічні основи наукового дослідження; п’ята – наукові дослідження у містобудуванні. Також навчальною дисципліною передбачено десять практичних занять у межах яких на конкретних прикладах детально розглядаються теоретичні положення навчальної дисципліни.
Послідовність викладу навчальної інформації відповідає загальноприйнятному розумінню науки як системи знань про закономірності розвитку природи і суспільства та способи її впливу на оточуючий світ. Особливу увагу приділено вироблення дослідницького підходу для розв’язання конкретних задач містобудівного характеру та розроблення наукової моделі тих або інших істотних ознак та властивостей досліджуваного містобудівного об'єкта, взаємозв'язків і відносин між його структурними елементами. Для поглиблення отриманих знань і вдосконалення практичних навичок, кожна тема супроводжується контрольними заходами (поточним контролем) і завершується розробленням індивідуальної науково-дослідної роботи. На заняттях створюються умови для активізації наукового потенціалу, вдосконалення навичок представлення та аналізу наукових рішень, критичний і проектних в Україні і за кордоном та ін.
Опис: Суть наукового пізнання та його роль у пізнанні об’єктів навколишнього світу. Становлення науки. Закономірності розвитку науки. Розвиток науки у сучасному світі. Розвиток науки у сучасному містобудуванні. Світогляд і наукова картина світу. Класифікація науки. Цілі і функції науки. Структурні елементи науки, їх характеристика. Наукове дослідження та його базові категорії. Види та ознаки наукового дослідження. Філософські проблеми наукового пізнання. Теорія як форма наукового знання
Структура наукової теорії. Класифікація, функції та значення наукової теорії у містобудуванні. Загальні поняття методології та методики наукових досліджень. Методологія та принципи наукового дослідження
Засоби наукового дослідження, види та їх класифікація. Методи наукового дослідження, види та їх класифікація. Загальнонаукові методи дослідження. Спеціальні методи дослідження. Категорія інклюзивності у сучасних наукових дослідженнях. Наукове мислення в організації та проведенні наукових досліджень у містобудуванні. Наукові підходи, колективи та школи як особливі структури у розвитку науки у містобудуванні.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи здобувача: комп’ютерне тестування; графічне завдання.
Підсумковий контроль: виконання індивідуального науково-дослідного завдання.
Семестровий контроль: комп’ютерне тестування (завдання І-ого рівня складності – тести; завдання ІІ-ого рівня складності – ессе); усне опитування.
В якості поточного контролю є участь в дискусії під час лекцій по матеріалу, що викладається на даній лекції.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: комп’ютерне тестування, графічне завдання та участь у дискусіях по 5 х 4 б. (max – 20 б.). Підсумковий контроль: Індивідуальне науково-дослідне завдання, 1 х 30 б (max – 30 б.). Семестровий контроль (екзамен): тестування (max. 40 б.); усне опитування (max. 10 б.). Сумарно: 100 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Гінзбург, М. Д., 2012б. Наукова картина світу як засіб інтегрувати та систематизувати фахові знання. Вісник Національного авіаційного університету. Філософія. Культурологія, 2, с. 9–17.
Дротянко, Л. Г., 2000. Феномен фундаментального і прикладного знання : (Постнекласичне дослідження). Київ : Видавництво Європейського університету фінансів, інформаційних систем, менеджменту і бізнесу.
Конверський, А. Є., ред., 2010. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. посіб. для студентів, курсантів, аспірантів і ад’юнтів. Київ: Центр учбової літератури.
Ідак, Ю. В. та Бойко Х. С., 2013. Студентська наукова робота: метод. вказівки для підгот., виконання наук. роботи та участі у СНТК для студентів баз. напряму «Архітектура», «Мистецтво», «Реставрація творів мистецтв» усіх спец. Ін-ту архітектури. Львів : Видавництво Львівської політехніки.
Петришин, Г. П., ред., 2006. Історичні архітектурно-містобудівні комплекси: наукові методи дослідження: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом «Архітектура». Львів: Видавництво Національного ун-ту «Львівська політехніка».
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.019
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к.арх., доц. Гнат Галина
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: ПРН 1 Володіти знаннями основних понять, термінів і значень, мови професійного спілкування в сфері архітектури та містобудування, дотримуватись норм академічної доброчесності
ПРН 4 Враховувати енергоефективні та інші інноваційні технології, пропагувати ідеї сталого розвитку, гуманізації й гармонізації середовища у прийнятті комплексних архітектурно-містобудівних рішень
ПРН 11.Досягати виконання у встановлений термін всіх етапів і стадій архітектурно-містобудівного проєктування, розробки всіх розділів комплексного проєкту і пояснювальної записки
ПРН 14 Проводити дослідницьку та/або інноваційну діяльність, застосовувати традиційні та інноваційні методи проектування та проведення досліджень
ПРН 15 Визначати етапи і напрями історичного розвитку явищ архітектури, критично оцінювати, досліджувати тенденції та процеси в архітектурній теорії та практиці, реконструкції та реновації архітектурно-містобудівних об’єктів, дизайні інтер’єрів
ПРН 16 Розвивати теоретичні, типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного середовища на основі систематизації даних природничих, гуманітарних і технічних наук
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи формування житлових і громадських об'єктів (комплексне дослідження)
Комплексне дослідження архітектурно-містобудівного об'єкту
Кореквізити: Наукові дослідження та семінари за їх тематикою
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Короткий зміст навчальної програми: Науковий підхід в галузі архітектурних досліджень. Основні складові наукової частини магістерської роботи. Логіка викладу результатів дослідження. Презентація графічної частини наукового дослідження. Роль соціологічних опитувань для підтвердження чи спростування наукових гіпотез.
Структура анкети, вибірка, цільова категорія респондентів
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінка активності на заняттях, перевірка індивідуальних завдань, оцінювання самостійних робіт та презентацій за темою наукового дослідження.
Підсумковий контроль: іспит
Рекомендована література: 1.
2.Державна служба статистики України. Головне управління статистики у Львівській області https://www.lv.ukrstat.gov.ua/thematics.php
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.020
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна