Хімія
Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 6.171.00.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фізична, аналітична та загальна хімія
Лектор: доц. Комаренська Зоряна Михайлівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК01. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК02. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗЛ06.Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК07. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК09. Здатність працювати в команді.
ЗК11. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК12. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
фахові компетентності:
ФК2. Здатність виконувати аналіз предметної області та нормативної документації, необхідної для проектування та застосування приладів, пристроїв та систем електроніки.
Результати навчання:
• Повинен знати основи будови атома та молекули, зв’язок між енергією електронів в атомі та будовою молекул і їх властивостями;
• засвоєння основних законів хімії та вміння їх застосовувати для практичних цілей, володіння технікою розрахунків та рішення простих задач з експериментальної хімії.
• знання основних хімічних елементів та їх сполук.
• вироблення навичок самостійного виконання хімічних дослідів, узагальнення експериментальних фактів та формування висновків.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
• Математика
• Фізика
• Кристалофізика
Короткий зміст навчальної програми: Властивості простих сполук хімічних елементів. Будова атома і періодичний закон. Хімічний звязок. Енергетика хімічних процесів. Хімічна термодинаміка. Окисно-відновні реакції. Електрохімічні процеси. Хімія металів. Корозія металів. Високомолекулярні сполуки.
Опис: Класи неорганічних сполук. Оксиди та їх гідрати.
Класи неорганічних сполук. Солі.
Будова атома.
Хімічний зв’язок.
Електролітична дисоціація.
Гідроліз солей.
Хімічна термодинаміка.
Окиснювально-відновні реакції.
Гальванічні елементи.
Електроліз.
Властивості металів згідно їх положення в Періодичній системі.
Хімічні властивості металів.
Корозія металів.
Високомолекулярні сполуки.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: приклад екзамену
Максимальна оцінка в балах
Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну
Захист ЛР 10
Захист ІР 10
Письмово-усн. контроль 10
Разом за ПК письмова
компонента усна
компонента
30 60 10 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Н.В.Романова. Загальна та неорганічна хімія. К.; Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2002. - 480с.
2. Г.А.Корчинський. Хімія. Вид-во “Поділля-2000”, 2002. -340с.
3. Загальна хімія. /Навчально-методичний посібник та приклади розв'язування типових задач з найважливіших розділів курсу/ за редакцією д.х.н., проф. Никипанчука М.В., Львів, НУ “Львівська політехніка”, 2001. – 154с.
4. Жак О.В., Каличак Я.М. Загальна хімія.-Навч. пос. Вид. центр ЛНУ імені Івана Франка, Львів, 2010. - 268с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).