Органічна електроніка

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 6.171.01.E.050
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: К.т.н., доцент Іванюк Христина Богданівна Д. філ., асистент Куцій Степан Андрійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни с вивчення особливостей органічних напівпровідникових матеріалів для застосування їх в електронних пристроях, таких як органічні світловипромінювальні діоди (OLED), органічні фотовольтаїчні структури, сенсори, тощо, одержати навики комплексного дослідження морфологічних, структурних, оптичних, електрофізичних властивостей органічних напівпровідників, показати особливості конструктивних рішень для виготовлення електронних пристроїв на ix основі, вивчити методи та засоби формування пристроїв органічних електроніки, а також методики досліджень основних характеристик сформованих структур.
Завдання: Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: СК3. Здатність інтегрувати знання фундаментальних розділів фізики та хімії для розуміння процесів твердотільної, функціональної та енергетичної електроніки, електротехніки. Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС1.4. Оцінювати характеристики та параметри органічних матеріалів та наноструктур, розуміти основи органічної електроніки. Застосовувати експериментальні навички (знання експериментальних методів та порядку проведення експериментів) для досліджень явищ органічної електроніки.
Результати навчання: Програмні результати навчання: Р 3. Знаходити рішення практичних задач електроніки шляхом застосування відповідних моделей та теорій електродинаміки, аналітичної механіки, електромагнетизму, статистичної фізики, фізики твердого тіла. Р 4. Оцінювати характеристики та параметри матеріалів електронної техніки, розуміти основи твердотільної електроніки, електротехніки, аналогової та цифрової схемотехніки, перетворювальної та мікропроцесорної техніки. Р 6. Застосовувати експериментальні навички (знання експериментальних методів та порядку проведення експериментів) для перевірки гіпотез та дослідження явищ електроніки, вміти використовувати стандартне обладнання, планувати, складати схеми; аналізувати, моделювати та критично оцінювати отримані результати.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Фізика. Фізичні основи електронної техніки. Матеріали та структури наноелектроніки. Кореквізити: Технологія виготовлення елементів та приладів електроніки. Елементи та пристрої відображення інформації.
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни «Органічна електроніка» укладена для студентів інституту телекомунікацій. радіоелектроніки та електронної техніки, які навчаються за спеціальністю Електроніка. Навчальна дисципліна присвячена вивченню фізико-хімічних основ функціонування та технологіями створення широкого спектра приладів органічної електроніки та адаптації основних постулатів квантової механіки для опису органічних об’єктів що є базовими матеріалами органічної електроніки. Результатам та прогресом, досягнутим у промисловій технології виготовлення таких пристроїв. Проаналізовано структури та особливості функціонування основних компонентів пристроїв органічної електроніки: органічних сонячних фотоелементів, світловипромінювальних пристроїв на основі органічних матеріалів, органічних транзисторних структур, сенсорів тощо.
Опис: Органічна електроніка. етапи розвитку та формування органічної електроніки. Фізичні властивості органічних напівпровідників. Контактні явища в органічних напівпровідниках Органічні сонячні фотоелементи (ОСФЕ). Органічні світловипромінювальні пристрої (OLED) Сенсори на основі органічних матеріалів Органічні польові транзистори (OFET) Органічні напівпровідники як базові елементи електронної пам’яті, Молекулярних перемикачів та тонкоплівкових електрохромних дисплеїв Технологія створення тонких плівок органічних напівпровідників.
Методи та критерії оцінювання: • лабораторні та практичні роботи, індивідуальне завдання (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: виконані та захищені лабораторні роботи, виконання індивідуальних домашніх та практичних завдань. Підсумковий контроль: екзамен. Поточний контроль (30 балів): Лабораторні роботи – 15 балів Практичні заняття - 15 балів Екзаменаційний контроль (70 балів): письмова компонента – 50 балів усна компонента – 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Баришніков Г.В. Органічна електроніка: навчальний посібник / Г.В. Баришніков, 1.1. Гельжинський, З.Ю. Готра, Б.М. Мінаєв, П.Й. Стахіра, В.В. Черпак; за ред. З.Ю, готри. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. - 292 с. 2. Готра З.Ю. Засоби відображення інформації. Електронні дисплеї: навчальний посібник / З.Ю. Готра, В.П. Кожем’яко, З.М. Микитюк, С.В. Павлов, Г.Д. Дорощенков. - Вінниця: ВНТУ, 2014. 164 с. 3. Готра З.Ю. Субмікронні та нанорозмірні структури електроніки / З.Ю. Готра, 1.1. Григорчак, Б.А. Лукіянець, В.П. Махній, С.В. Павлов, Л.Ф. Політанський, ЕжиПотенські. Чернівці: Видавництво та друкарня «Технологічний центр», 2014. 839 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).