Методи та засоби представлення та обробки інформації

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 6.171.00.O.037
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: К.т.н., доцент Шимчишин Ольга Йосифівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання полягають у вивченні фізики роботи, відмінних особливостей, параметрів та характеристик засобів представлення та обробки оптичної інформації; розвитку у студентів уміння самостійно виконувати проектно-конструкторські роботи з проектування та вдосконалення засобів для представлення та обробки оптичної інформації; набутті уявлення про загальні принципи побудови засобів представлення та обробки інформації, інженерно-психологічних та ергономічних аспектах сприйняття інформації та перспективах розвитку; формуванні у студентів впевненості про необхідність створення високоякісних та ефективних засобах представлення та обробки інформації для застосування в контрольно-вимірювальних пристроях, обчислювальних, побутових, демонстраційних та інших приладах наземної та бортової апаратури.
Завдання: Спеціальні компетентності: СК6. Здатність ідентифікувати, класифікувати, оцінювати і описувати процеси у приладах, пристроях та системах електроніки за допомогою аналітичних методів, засобів моделювання, дослідних зразків та результатів експериментальних досліджень.
Результати навчання: Програмні результати навчання: Р 6. Застосовувати експериментальні навички (знання експериментальних методів та порядку проведення експериментів) для перевірки гіпотез та дослідження явищ електроніки, вміти використовувати стандартне обладнання, планувати, складати схеми; аналізувати, моделювати та критично оцінювати отримані результати. Р 10. Розробляти технічні засоби для побудови та діагностування технічного стану електронних пристроїв та систем, організовувати та проводити плановий та позаплановий ремонт, налагодження та переналагодження електронного устаткування у відповідності до поточних вимог виробництва Р 16. Застосовувати розуміння теорії стохастичних процесів, методи статистичної обробки та аналізу даних при розв’язанні професійних завдань. Р 17. Демонструвати навички проведення експериментальних досліджень, пов’язаних з професійною діяльністю; вдосконалювати методики вимірювання; контролювати достовірність отриманих результатів; систематизувати та аналізувати дані, отримані експериментальним шляхом. Р 18. Застосовувати методи математичного моделювання і оптимізації електронних систем для розробки автоматизованих та роботизованих виробничих комплексів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Інформатика інфокомунікаційних систем ч.2. Фізичні основи електронної техніки. Основи моделювання для електронної техніки. Інструментальні програмні засоби для проектування електронної техніки. Кореквізити: Мікропроцесори та системи на їх основі. Елементи та пристрої відображення інформації. Автоматизоване проектування елементів і пристроїв електронної техніки.
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни “Методи та засоби представлення та обробки інформації” укладена для студентів інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки, які навчаються за спеціальністю Електроніка. Навчальна дисципліна присвячена вивченню фізичних основ роботи приладів та засобів відображення інформації, а також основних типів та характеристик сучасних пристроїв та систем.
Опис: Інформаційний процес як сукупність послідовних операцій для обміну інформацією, що здійснюються в системі комунікацій. Основні методи і принципи передавання інформації за допомогою сигналів. Математичні основи аналізу та синтезу когерентних оптичних систем перетворення інформації. Основні принципи формування та сприйняття інформаційних моделей. Поняття кодування інформації. Методи реєстрації, представлення та збереження колірної інформації. Кодування графічного зображення. Обробка аудіо сигналу. Кодування відео сигналів. Пристрої відображення та області їх застосування. Волоконно-оптичні системи передачі інформації.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: виконані та захищені лабораторні роботи, розв’язування задач в аудиторії, виконання домашніх завдань. Підсумковий контроль: екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі. Поточний контроль: лабораторні роботи – 30 балів; виконання тестів у ВНС – 10 балів. Екзаменаційний контроль: письмово-усна форма (50 балів/10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова література: 1. Павлов С.В., Дорошенков Г.Д., Вуйцик В.,Крокос П.О. Готра З.Ю., Микитюк З.М. Системи та пристрої відображення інформації: Монографія / Вінниця ВНТУ, 2018 – 216 с. 2. Готра З.Ю.,Кожемяко В.П.,Микитюк З.М.,Павлов С.В., Дорошенков Г.Д. Засоби відображення інформації. Електронні дисплеї: Навчальний посібник за редакцією Готри З.Ю./ Вінниця ВНТУ, 2014 – 164 с. 3. Готра З.Ю., Зелінський Р.Я., Микитюк З.М., Сорокін В.М., Сушинський О.Є., Фечан A.B. «Рідкокристалічна електроніка», Львів, Апріорі, 2010, 531с. 4. Тулякова Н.О. Теорія інформації: Навчальний посібник / Н.О. Тулякова. - Суми: Вид-во СумДУ, 2008.- 212 с. Інформаційні ресурси: 1. Документація на плати Arduino, навчальні матеріали. Режим доступу: https://arduino.ua/ 2. Електронні системи / Білинський Й.Й., Огородник К.В., Юкиш М.Й. – Режим доступу: http://posibnyky.vntu.edu.ua/e_s/43.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).