Інструментальні програмні засоби для проєктування електронної техніки

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 6.171.00.O.030
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: Доктор філософії, асистент Качурак Юрій Михайлович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни є забезпечення студентів необхідним об’ємом теоретичних знань і навичок щодо методів та засобів проєктування, конструювання і компонування електронних пристроїв, структури процесів інженерного проєктування і конструювання, взаємодії та взаємозв’язку етапів і процесів проєктування і конструювання електронної техніки.
Завдання: Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: СК6. Здатність ідентифікувати, класифікувати, оцінювати і описувати процеси у приладах, пристроях та системах електроніки за допомогою аналітичних методів, засобів моделювання, дослідних зразків та результатів експериментальних досліджень.
Результати навчання: Програмні результати навчання: Р6. Застосовувати експериментальні навички (знання експериментальних методів та порядку проведення експериментів) для перевірки гіпотез та дослідження явищ електроніки, вміти використовувати стандартне обладнання, планувати, складати схеми; аналізувати, моделювати та критично оцінювати отримані результати. Р10. Розробляти технічні засоби для побудови та діагностування технічного стану електронних пристроїв та систем, організовувати та проводити плановий та позаплановий ремонт, налагодження та переналагодження електронного устаткування у відповідності до поточних вимог виробництва. Р16. Застосовувати розуміння теорії стохастичних процесів, методи статистичної обробки та аналізу даних при розв’язанні професійних завдань. Р17. Демонструвати навички проведення експериментальних досліджень, пов’язаних з професійною діяльністю; вдосконалювати методики вимірювання; контролювати достовірність отриманих результатів; систематизувати та аналізувати дані, отримані експериментальним шляхом. Р18. Застосовувати методи математичного моделювання і оптимізації електронних систем для розробки автоматизованих та роботизованих виробничих комплексів. К2. Використання комунікативної компетентності для ефективної взаємодії в різних сферах спілкування; відбір і систематизація інформаційних матеріалів з метою спілкування у професійній сфері. АВ3. Самостійність при опрацюванні, інтерпретації та узагальненні даних, відповідальність за оперативність, точність і достовірність подачі інформації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Цифрова схемотехніка Кореквізити: Методи та засоби представлення інформації
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна передбачає опанування студентами основних методів та засобів рішення задач проєктування і конструювання електронних пристроїв; сутності основних фізичних процесів і факторів, що визначають конструкцію електронних приладів і систем; основних принципів побудови і відповідних математичних моделей електронних приладів і систем різних класів і конструктивних рівнів.
Опис: Модульний принцип конструювання електронних засобів. Конструктивна ієрархія електронних засобів. Стандартизація за умови модульного конструювання електронних засобів. Конструювання модулів вищих рівнів. Математичне моделювання електронних засобів. Завдання схемотехнічного моделювання. Структурне, функціональне та логічне моделювання. Математичні моделі складових частин і компонентів електронних приладів і систем. Математичні моделі пасивних і активних елементів. Моделювання статичних режимів та перехідних процесів. Програмні засоби автоматизованих систем. Огляд сучасних САПР електроніки і машинобудування ( EDA,CAD, CAM системи, SPICE, MicroSim). Проєктування друкованих плат. Загальні вимоги до друкованих плат. Види друкованих плат. Завдання та основні правила конструювання друкованих плат.
Методи та критерії оцінювання: Методи діагностики знань: • Поточний контроль: виконані та захищені лабораторні роботи, розв’язування задач. • Підсумковий контроль: диф. залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі. Поточний контроль: лабораторні заняття – 40 балів; практичні заняття – 20 балів; контрольна робота – 40 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Багрій В.В. Основи проектування електронних систем. Кам’янське: ДДТУ, 2016.206 с 2. Бондаренко І.М., Бородин О.В., Карнаушенко В.П. Проектування напівпровідникових приладів та інтегральних схем: навч. посіб. Харків: ХНУРЕ, 2018. 177 с. 3. Байдакова О.В. Конструювання електронних пристроїв: навч.-метод. посіб. Харків: ХНАДУ, 2010. 165 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).