Інформаційно-комп'ютерні технології в медицині

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 6.171.02.E.062
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: К.т.н., доцент Шимчишин Ольга Йосифівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліна «Інформаційні технології в професійній діяльності» є ознайомлення, удосконалення та систематизація знань здобувачів вищої освіти із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в галузі охорони здоров’я. Розвиток комп’ютерних технологій, їх впровадження в медицину і охорону здоров’я вимагає від медичних працівників здійснення аналізу захворюваності, ведення медичної документації, обробку медичної та соціальної інформації з використанням стандартних процедур, включаючи сучасні комп’ютерні інформаційні технології.
Завдання: Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: СК5. Здатність застосовувати відповідні математичні, наукові й технічні методи, інформаційні технології і комп’ютерне забезпечення, навички роботи з комп’ютерними мережами, базами даних та Інтернет-ресурсами для вирішення інженерних задач в галузі електроніки. Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС2.2. Здатність обґрунтовано вибирати і використовувати існуючі методи обробки та аналізу сигналів в біомедичних системах.
Результати навчання: Програмні результати навчання: Р2. Застосовувати знання і розуміння диференційного та інтегрального числення, алгебри, функціонального аналізу дійсних і комплексних змінних, векторів та матриць, векторного числення, диференційних рівнянь в звичайних та часткових похідних, ряду Фур’є, статистичного аналізу, теорії інформації, чисельних методів для вирішення теоретичних і прикладних задач електроніки. Р5. Використовувати інформаційні та комунікаційні технології, прикладні та спеціалізовані програмні продукти для вирішення задач проектування та налагодження електронних систем, демонструвати навички програмування, аналізу та відображення результатів вимірювання та контролю. Р7. Аналізувати складні цифрові та аналогові інформаційно-вимірювальні системи з розширеною архітектурою комп’ютерних та телекомунікаційних мереж з урахуванням специфікації вибраних технічних засобів електроніки та відповідної технічної документації. Р8. Визначати та ідентифікувати математичні моделі технологічних об’єктів при розробці у комп’ютерному середовищі нових складних електронних систем та виборі оптимального рішення. Р12. Використовувати документацію, пов’язану з професійною діяльністю, із застосуванням сучасних технологій та засобів офісного устаткування; використовувати англійську мову, включаючи спеціальну термінологію, для спілкування з фахівцями, проведення літературного пошуку та читання текстів з технічної та фахової тематики. Р16. Застосовувати розуміння теорії стохастичних процесів, методи статистичної обробки та аналізу даних при розв’язанні професійних завдань. Комунікація: К3. Використання засобів масової комунікації, інформаційно-комунікативних технологій для отримання, перероблення та створення актуальної інформації у вигляді документів, рефератів, доповідей, статей, інтерв’ю.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Інформатика інфокомунікаційних систем, частина 1 та 2. Методи та засоби представлення та обробки інформації. Кореквізити: Технологія виготовлення елементів та приладів електроніки. Електронні засоби діагностики та лікування.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна "Інформаційно-комп’ютерні технології в медицині" спрямована на вивчення застосування сучасних інформаційних технологій у медичній практиці. Курс охоплює основні аспекти інформаційних технологій, які використовуються в лікарській діяльності, включаючи обробку та аналіз медичних даних, електронні медичні записи, телемедицину, застосування штучного інтелекту в діагностиці та лікуванні, інформаційну безпеку та етичні аспекти використання інформаційних систем у медицині.
Опис: Основи медичної інформатики. Електронні медичні записи (EMR). Клінічні інформаційні системи (CIS). Телемедицина. Штучний інтелект в медицині. Інформаційна безпека в медицині. Етика та правові аспекти використання інформаційних технологій в медицині.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: контрольні та лабораторні та практичні роботи, виконання індивідуальних домашніх завдань. Підсумковий контроль: екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі. Поточний контроль: лабораторні заняття – 30 балів; практичні заняття – 10 балів. Екзаменаційний контроль (60 балів): Письмова компонента – 40 балів Усна компонента – 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Медична інформатика : навчальний посібник [для студентів вищих навч. закладів МОЗ України] / О.В. Сілкова, Н.В. Лобач ; МОЗ України, УМСА. - Вид. 2-ге, змін., випр. - Полтава : АСМІ, 2016. - 262 с. 2. Медичні знання у прийнятті рішень в медицині. Інформаційні системи в системі охорони здоров’я. Моделювання медико-біологічних процесів / за ред. І.І. Хаїмзона. – Вінниця: ФОП «Корзун Д.Ю.», 2012. – 238 с. 3. Основи інформаційних технологій в системі охорони здоров’я. Обробка та аналіз медичних даних / за ред. І.І. Хаїмзона. – Вінниця: ФОП «Корзун Д.Ю.», 2011. – 205 с. 4. Булах І.Є. Інформаційні технології у психології та медицині / І.Є. Булах, І.І. Хаїмзон. – К.: Медицина, 2011. – 216 с. ISBN 978-617-505-078-1. 5. Теренчук А.Т. Інформаційні технології у фармації. – ВНМУ, 2009. – 204 с. 6. Реєстрація, обробка та контроль електрографічних сигналів / за ред. З.Ю. Готри. – Львів: Лига-Пресс, 2009. – 308 с. 7. Л.О.Момоток, Л.В.Юшина, О.В.Рожнова. Основи медичної інформатики: Підручник. – К.: Медицина, 2008.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).