Функціональна електроніка

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 6.171.00.O.033
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: Д.т.н., проф. Яремчук Ірина
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання полягають у вивченні фізичних та мікросистемних основ побудови елементної бази приладів та пристроїв напрямків розвитку функціональної електроніки (оптоелектроніки, акустоелектроніки, діелектричної електроніки, напівпровідникової електроніки, магнетоелектроніки, молекулярної електроніки та хемоелектроніки).
Завдання: Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: СК3. Здатність інтегрувати знання фундаментальних розділів фізики та хімії для розуміння процесів твердотільної, функціональної та енергетичної електроніки, електротехніки.
Результати навчання: Програмні результати навчання: Р 3. Знаходити рішення практичних задач електроніки шляхом застосування відповідних моделей та теорій електродинаміки, аналітичної механіки, електромагнетизму, статистичної фізики, фізики твердого тіла. Р4. Оцінювати характеристики та параметри матеріалів електронної техніки, розуміти основи твердотільної електроніки, електротехніки, аналогової та цифрової схемотехніки, перетворювальної та мікропроцесорної техніки. Р 6. Застосовувати експериментальні навички (знання експериментальних методів та порядку проведення експериментів) для перевірки гіпотез та дослідження явищ електроніки, вміти використовувати стандартне обладнання, планувати, складати схеми; аналізувати, моделювати та критично оцінювати отримані результати.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Матеріали електронної техніки, Фізичні основи електронної техніки , Елементна база твердотільної електроніки. Кореквізити: Квантова електроніка та лазерна техніка. Основи моделювання для електронної техніки.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна присвячена вивченню функціональної електроніки та її місця в розвитку сучасної електронної техніки. Проаналізовані основні типи функціональних пристроїв та особливості застосування при створенні сучасних електронних пристроїв
Опис: Функціональна електроніка та її місце в розвитку сучасної електронної техніки. Фізичні поля і процеси які протікають в середовищах функціональної електроніки. Функціональна оптоелектроніка. Класифікація оптоелектронних приладів та фізичні процеси в них. Функціональна акустоелектроніка. Генератори та приймачі акустичних хвиль. П’єзонапівпровідникові перетворювачі. Функціональна діелектрична електроніка. Тонкоплівкові діелектрики у функціональній електроніці. Функціональна напівпровідникова електроніка. Прилади та пристрої функціональної напівпровідникової електроніки. Функціональна магнітоелектроніка. Магнітні середовища. Елементи та прилади функціональної магнітоелектроніки Функціональна молекулярна електроніка та хемотроніка. Прилади та пристрої функціональної молекулярної електроніки. Функціональна хемотроніка.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: контрольні та практичні роботи, виконання індивідуальних домашніх завдань. Підсумковий контроль: екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі. Поточний контроль: практичні роботи – 10 балів; лабораторні роботи – 30 балів. Екзаменаційний контроль – 60 балів (письмова компонента – 50 балів, усна компонента – 10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Функціональна електроніка: навчальний посібник / Т. М. Мустецов. – Харків: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2018. – 164 с. 2. Елементна база електронних апаратів. Частина 5. Оптоелектронні компоненти / Філинюк М. А., Лазарєв О. О., Войцеховська О. В. та ін.: під загальною редакцією М. А. Філинюка, О. О. Лазарєва. – Вінниця: ВНТУ, 2018. – 116 с. 3. Коман Б.П. Характеристики Функціональні елементи інформаційних систем на базі напівпровідникової електроніки. Видавництво ЛНУ ім. Івана Франка. 2018, 794с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Функціональна електроніка (курсова робота)

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 6.171.00.O.034
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: Д.т.н., проф. Яремчук Ірина
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета виконання курсової роботи - здобуття студентами навиків самостійної роботи і закріплення знань та умінь, що одержані при вивченні спеціальних дисциплін, а також формування навиків самостійного рішення задач при проектуванні електронних пристроїв та систем.
Завдання: Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: СК3. Здатність інтегрувати знання фундаментальних розділів фізики та хімії для розуміння процесів твердотільної, функціональної та енергетичної електроніки, електротехніки.
Результати навчання: Програмні результати навчання: Р 3. Знаходити рішення практичних задач електроніки шляхом застосування відповідних моделей та теорій електродинаміки, аналітичної механіки, електромагнетизму, статистичної фізики, фізики твердого тіла. Р4. Оцінювати характеристики та параметри матеріалів електронної техніки, розуміти основи твердотільної електроніки, електротехніки, аналогової та цифрової схемотехніки, перетворювальної та мікропроцесорної техніки. Р 6. Застосовувати експериментальні навички (знання експериментальних методів та порядку проведення експериментів) для перевірки гіпотез та дослідження явищ електроніки, вміти використовувати стандартне обладнання, планувати, складати схеми; аналізувати, моделювати та критично оцінювати отримані результати.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Фізичні основи електронної техніки, Елементна база твердотільної електроніки. Кореквізити: Квантова електроніка та лазерна техніка, Основи моделювання для електронної техніки.
Короткий зміст навчальної програми: Мета виконання курсової роботи - здобуття студентами навиків самостійної роботи і закріплення знань та умінь, що одержані при вивченні спеціальних дисциплін, а також формування навиків самостійного рішення задач при проектуванні електронних пристроїв та систем. Курсова робота дає можливість установити ступінь засвоєння навчального матеріалу та вміння студентів застосовувати знання, а також підготувати студентів до вивчення подальших дисциплін. Пояснювальна записка до курсової роботи повинна містити текстовий та ілюстративний матеріал.
Опис: Етапи виконання курсової роботи: 1. Ознайомлення з завданням, методологією виконання курсового проекту (курсової роботи) та уточнення варіанту завдання. 2. Літературний огляд та аналіз фізичних процесів в оптоелектронних приладах. 3. Розрахунок конструктивних і технологічних параметрів електронного елементу чи пристрою, виготовлення. 4. Оформлення курсової роботи. 5. Захист курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль у формі перевірки викладачем частин курсової роботи згідно з описом етапів виконання курсової роботи. 2. Підсумковий контроль у формі захисту курсової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах - 100 балів. • Поточний контроль - 50 балів. • Перевірка тексту і графічної частини курсової роботи – 10 балів. • Захист курсової роботи – 40 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Tomar, G. S., & Bagwari, A. (2020). Fundamentals of electronic devices and circuits (pp. 332-333). Springer. 2. Матеріали і компоненти функціональної електроніки : навчальний посібник / Л. В. Однодворець, І. М. Пазуха. – Суми : Сумський державний університет, 2020. – 196 с. 3. Теорія сигналів та електричних кіл. Основи розрахунку електричних кіл : конспект лекцій / укладачі: О. М. Кобяков, О. В. Д’яченко, І. Є. Бражник. – Суми : Сумський державний університет, 2022. – 168 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).