Прикладні програмні засоби для проєктування електронних пристроїв

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 6.171.00.O.024
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: Доктор філософії, доцент Булавінець Тетяна Олександрівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни є навчити студентів правильно оформляти структурні, функціональні та принципові схеми електронних пристроїв, рисунки, таблиці, переліки елементів, а також ознайомити їх з основними вимогами до оформлення технічної документації відповідно до вимог стандартів.
Завдання: Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: СК5. Здатність застосовувати відповідні математичні, наукові й технічні методи, інформаційні технології і комп’ютерне забезпечення, навички роботи з комп’ютерними мережами, базами даних та Інтернет-ресурсами для вирішення інженерних задач в галузі електроніки.
Результати навчання: Програмні результати навчання: Р2.Застосовувати знання і розуміння диференційного та інтегрального числення, алгебри, функціонального аналізу дійсних і комплексних змінних, векторів та матриць, векторного числення, диференційних рівнянь в звичайних та часткових похідних, ряду Фур’є, статистичного аналізу, теорії інформації, чисельних методів для вирішення теоретичних і прикладних задач електроніки. Р5.Використовувати інформаційні та комунікаційні технології, прикладні та спеціалізовані програмні продукти для вирішення задач проектування та налагодження електронних систем, демонструвати навички програмування, аналізу та відображення результатів вимірювання та контролю. Р7.Аналізувати складні цифрові та аналогові інформаційно-вимірювальні системи з розширеною архітектурою комп’ютерних та телекомунікаційних мереж з урахуванням специфікації вибраних технічних засобів електроніки та відповідної технічної документації. Р8.Визначати та ідентифікувати математичні моделі технологічних об’єктів при розробці у комп’ютерному середовищі нових складних електронних систем та виборі оптимального рішення. Р12.Використовувати документацію, пов’язану з професійною діяльністю, із застосуванням сучасних технологій та засобів офісного устаткування; використовувати англійську мову, включаючи спеціальну термінологію, для спілкування з фахівцями, проведення літературного пошуку та читання текстів з технічної та фахової тематики. Р16.Застосовувати розуміння теорії стохастичних процесів, методи статистичної обробки та аналізу даних при розв’язанні професійних завдань. Комунікація: К3.Використання засобів масової комунікації, інформаційно-комунікативних технологій для отримання, перероблення та створення актуальної інформації у вигляді документів, рефератів, доповідей, статей, інтерв’ю.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Інформатика інфокомунікаційних систем. Фізичні основи електронної техніки. Кореквізити: Метрологія, стандартизація та сертифікація. Проектування електронних пристроїв та систем з використанням SPICE моделей.
Короткий зміст навчальної програми: Для проектування електронних пристроїв необхідне розуміння процесів, що відбуваються як в окремих його частинах, так і в пристрої в цілому. Для засвоєння принципів роботи основних цифрових і аналогових пристроїв в межах курсу вивчається моделювання їх роботи за допомогою програми-симулятора. У навчальній дисципліні розглядаються основні положення роботи з програмами для розробки і оформлення функціональних і принципових схем електронних пристроїв, а також для їх моделювання. Курс складається з трьох частин: створення елементів і принципових схем за допомогою САПР Orcad; створення структурних і функціональних схем, а також інших креслень за допомогою програми Visio; моделювання радіоелектронних пристроїв за допомогою програми NI Multisim.
Опис: Вступ до дисципліни. Прикладні програмні засоби для проєктування електронних пристроїв. Система автоматизованого проектування ORCAD. Створення складних принципових схем в ORCAD. Редактор векторної графіки Visio. Моделювання електронних пристроїв. Програма моделювання електронних схем NI Multisim та її призначення. Формування складних сигналів цифровими методами. Генератори імпульсів і програмовані дільники частоти. Моделювання аналого-цифрових перетворювачів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: виконані та захищені лабораторні роботи, розв’язування задач. Підсумковий контроль: диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі. Поточний контроль: лабораторні роботи – 30 балів. Екзаменаційний контроль – 70 балів (письмова компонента – 50 балів, усна компонента – 20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Макаренко В.В. Програмні засоби проектування: Навч. посіб. – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018, 244 с. 2. Багрій В.В. Основи проектування електронних систем. Кам’янське: ДДТУ, 2016, 206с. 3. Бондаренко І.М., Бородин О.В., Карнаушенко В.П. Проектування напівпровідникових приладів та інтегральних схем: навч. посіб. Харків: ХНУРЕ, 2018. 177 с. 4. Байдакова О.В. Конструювання електронних пристроїв: навч.-метод. посіб. Харків: ХНАДУ, 2010. 165 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).