Хімія та технології наноматеріалів
Спеціальність: Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення
Код дисципліни: 7.161.01.O.007
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: д.т.н., проф. Кунтий Орест Іванович,
д.т.н., проф. Левицький Володимир Євстахович,
д.т.н., проф. Вахула Яослав Іванович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються невизначеністю умов і вимог. Загальні компетентності (ЗК): ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Фахові компетентності (ФК): ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати та аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв. ФК3. Здатність використовувати результати наукових досліджень і дослідно-конструкторських розробок для вдосконалення існуючих та/або розробки нових технологій і обладнання хімічних виробництв.
Результати навчання: Програмні результати (ПР): ПР1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій. ПР2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР4. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв. ПР7. Здійснювати у науково-технічний літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. Комунікація (КОМ): КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. Автономія і відповідальність (АіВ): АіВ1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни:
1. Методологія наукових досліджень.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Хімія та технології наноматеріалів” є дисципліною спеціальності 161 Хімічні технології та інженерія. Дисципліна дає теоретичні знання щодо сучасного стану нанонауки, нанохімії й нанотехнологій, що включає ґрунтовне розуміння методів одержання наносистем, наноматеріалів, нанокомпозитів, методів фізичних досліджень їх морфології; науковий аналіз нанорозмірного ефекту у хімічних та фізико-хімічних процесах; галузей застосування наносистем, наноматеріалів, нанокомпозитів.
Опис: Нанонаука та нанотехнології. Класифікація наносистем. Методи досліджень наноматеріалів, наноструктур і наносистем. Методи одержання наноматеріалів. Хімічні методи синтезу. Синтез “розчинів” наночастинок та методи їх досліджень. Фулерени та вуглецеві нанотрубки. Матеріали на основі графену, аморфного вуглецю та нанодисперсного алмазу. Наноструктуровані об’єкти на межі розділу фаз. Нанонитки, наночастинки, наноплівки, поруваті системи, технологічні аспекти їх виробництва. Одержання та властивості кремнієвих наноструктур. Наноматеріали на основі: германію та напівпровідників III-V, напівпровідників II-VI. Основи золь-гель синтезу силікатних матеріалів. Оксидні керамічні порошки поліфунціонального призначення, їх отримання та застосування. Методи модифікування оксидних порошків. Оксидні порошки медичного призначення. Склоподібні та склокристалічні покриття поліфункціонального призначення. Особливості технологій типу “зверху-вниз” для одержання нанорозмірних порошків. Механічна активація гетерогенних реакцій. Методи одержання полімерних нанокомпозиційних матеріалів і виробів на їхній основі. Властивості та використання полімерних нанокомпозитів. Полімервмісні нанокомпозиційні покриття і плівкові матеріали, їх одержання та використання. Літографія. Плівки Ленгмюра-Блоджет. Фізико-хімічні та механічні методи розділення наночастинок за розмірами. Особливості технологічних процесів та апаратурне оформлення. Дифракційні, мікроскопічні та спектроскопічні методи досліджень наноструктурованих систем. Умови проведення та вимоги до устаткування.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка поточного контролю здобувача вищої освіти здійснюється за результатами успішного виконання і захисту контрольної роботи. Форма семестрового контролю – залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист контрольної роботи – 50. Залікова робота (письмова/усна компонента) – 50
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Нанохімія. Наносистеми. Наноматеріали / [С. В. Волков, Є. П. Ковальчук, В. М. Огенко, О. В. Решетняк]. – К. : Наукова думка, 2008. – 424 с. 2. Електрохімічний синтез металевих наночастинок і нанокомпозитів : монографія / [О. Кунтий, М. Яцишин, Г. Зозуля та ін.]. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 288 с. 3. Заячук Д. М. Нанотехнології і наноструктури : навч. посіб. / Д. М. Заячук. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2009. – 580 с. 4. Natural polymer based composite membranes for water purification: a review / Rajendra S. Dongre, Kishor Kumar Sadasivuni, Kalim Deshmukh etc. // Journal Polymer-Plastics Technology and Materials. 2019, V. 58, № 12, P. 1295–1310. 5. Фізична хімія кремнезему і нанодисперсних силікатів : навч. посіб. / [Б. Ю. Корнілович, О. Р. Андрієвська, М. М. Племянніков, Л. М. Спасьонова]; за ред. чл.-кор. НАН України Б. Ю. Корніловича. – К. : Освіта України, 2013. – 178 с. 6. Оксидні наноматеріали. Синтез, управління структурою та властивостями / В. Малишев, Н. Кущевська, О. Папроцька, О. Терещенко. – К : Університет “Україна”, 2017. – 134 с. 7. Вахула Я. І. Золь-гель синтез силікатних порошків та покрить : монографія / Я. І. Вахула, І. В. Луцюк. – Львів : Растр-7, 2022. – 270 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Хімія та технології наноматеріалів
Спеціальність: Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення
Код дисципліни: 7.161.01.O.008
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: професор Вахула Ярослав Іванович, професор Кунтий Орест Іванович, професор Левицький Володимир Євстахович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Фахові компетентності (ФК):
ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати та аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
ФК3. Здатність використовувати результати наукових досліджень і дослідно-конструкторських розробок для вдосконалення існуючих та/або розробки нових технологій і обладнання хімічних виробництв.
Результати навчання: Програмні результати (ПР):
ПР1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
ПР2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР4. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв.
ПР7. Здійснювати у науково-технічний літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
Комунікація (КОМ):
КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Автономія і відповідальність (АіВ):
АіВ1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Хімічна технологія тонкої, технічної кераміки та вогнетривів.
Технологія скляних виробів.
Хімічна технологія повітряних, автоклавних та гідравлічних в’яжучих речовин.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Хімія та технології наноматеріалів” є дисципліною спеціальності 161 Хімічні технології та інженерія. Дисципліна дає теоретичні знання щодо сучасного стану нанонауки, нанохімії й нанотехнологій, що включає ґрунтовне розуміння методів одержання наносистем, наноматеріалів, нанокомпозитів, методів фізичних досліджень їх морфології; науковий аналіз нанорозмірного ефекту у хімічних та фізико-хімічних процесах; галузей застосування наносистем, наноматеріалів, нанокомпозитів.
Опис: Нанонаука та нанотехнології. Класифікація наносистем. Методи досліджень наноматеріалів, наноструктур і наносистем.
Методи одержання наноматеріалів. Хімічні методи синтезу. Синтез “розчинів” наночастинок та методи їх досліджень. Фулерени та вуглецеві нанотрубки. Матеріали на основі графену, аморфного вуглецю та нанодисперсного алмазу.
Наноструктуровані об’єкти на межі розділу фаз. Нанонитки, наночастинки, наноплівки, поруваті системи, технологічні аспекти їх виробництва.
Одержання та властивості кремнієвих наноструктур. Наноматеріали на основі: германію та напівпровідників III-V, напівпровідників II-VI. Основи золь-гель синтезу силікатних матеріалів. Оксидні керамічні порошки поліфунціонального призначення, їх отримання та застосування. Методи модифікування оксидних порошків. Оксидні порошки медичного призначення. Склоподібні та склокристалічні покриття поліфункціонального призначення. Особливості технологій типу “зверху-вниз” для одержання нанорозмірних порошків. Механічна активація гетерогенних реакцій. Методи одержання полімерних нанокомпозиційних матеріалів і виробів на їхній основі. Властивості та використання полімерних нанокомпозитів. Полімервмісні нанокомпозиційні покриття і плівкові матеріали, їх одержання та використання. Літографія. Плівки Ленгмюра-Блоджет. Фізико-хімічні та механічні методи розділення наночастинок за розмірами. Особливості технологічних процесів та апаратурне оформлення. Дифракційні, мікроскопічні та спектроскопічні методи досліджень наноструктурованих систем. Умови проведення та вимоги до устаткування.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка поточного контролю здобувача вищої освіти здійснюється за результатами успішного виконання і захисту контрольної роботи.
Форма семестрового контролю – залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист контрольної роботи – 50
Залікова робота (письмова/усна компонента) – 50
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Нанохімія. Наносистеми. Наноматеріали / [С. В. Волков, Є. П. Ковальчук, В. М. Огенко, О. В. Решетняк]. – К. : Наукова думка, 2008. – 424 с.
2. Електрохімічний синтез металевих наночастинок і нанокомпозитів : монографія / [О. Кунтий, М. Яцишин, Г. Зозуля та ін.]. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 288 с.
3. Заячук Д. М. Нанотехнології і наноструктури : навч. посіб. / Д. М. Заячук. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2009. – 580 с.
4. Natural polymer based composite membranes for water purification: a review / Rajendra S. Dongre, Kishor Kumar Sadasivuni, Kalim Deshmukh etc. // Journal Polymer-Plastics Technology and Materials. 2019, V. 58, № 12, P. 1295–1310.
5. Фізична хімія кремнезему і нанодисперсних силікатів : навч. посіб. / [Б. Ю. Корнілович, О. Р. Андрієвська, М. М. Племянніков, Л. М. Спасьонова]; за ред. чл.-кор. НАН України Б. Ю. Корніловича. – К. : Освіта України, 2013. – 178 с.
6. Оксидні наноматеріали. Синтез, управління структурою та властивостями / В. Малишев, Н. Кущевська, О. Папроцька, О. Терещенко. – К : Університет “Україна”, 2017. – 134 с.
7. Вахула Я. І. Золь-гель синтез силікатних порошків та покрить : монографія / Я. І. Вахула, І. В. Луцюк. – Львів : Растр-7, 2022. – 270 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Хімія та технології наноматеріалів
Спеціальність: Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення
Код дисципліни: 7.161.01.O.009
Кількість кредитів: 5.50
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: професор Вахула Ярослав Іванович, професор Кунтий Орест Іванович, професор Левицький Володимир Євстахович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і проблеми хімічних технологій та інженерії під час професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризуються невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Фахові компетентності (ФК):
ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати та аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
ФК3. Здатність використовувати результати наукових досліджень і дослідно-конструкторських розробок для вдосконалення існуючих та/або розробки нових технологій і обладнання хімічних виробництв.
Результати навчання: Програмні результати (ПР):
ПР1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
ПР2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
ПР4. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв.
ПР7. Здійснювати у науково-технічний літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
Комунікація (КОМ):
КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Автономія і відповідальність (АіВ):
АіВ1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Хімічна технологія тонкої, технічної кераміки та вогнетривів.
Технологія скляних виробів.
Хімічна технологія повітряних, автоклавних та гідравлічних в’яжучих речовин.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Хімія та технології наноматеріалів” є дисципліною спеціальності 161 Хімічні технології та інженерія. Дисципліна дає теоретичні знання щодо сучасного стану нанонауки, нанохімії й нанотехнологій, що включає ґрунтовне розуміння методів одержання наносистем, наноматеріалів, нанокомпозитів, методів фізичних досліджень їх морфології; науковий аналіз нанорозмірного ефекту у хімічних та фізико-хімічних процесах; галузей застосування наносистем, наноматеріалів, нанокомпозитів.
Опис: Нанонаука та нанотехнології. Класифікація наносистем. Методи досліджень наноматеріалів, наноструктур і наносистем.
Методи одержання наноматеріалів. Хімічні методи синтезу. Синтез “розчинів” наночастинок та методи їх досліджень. Фулерени та вуглецеві нанотрубки. Матеріали на основі графену, аморфного вуглецю та нанодисперсного алмазу.
Наноструктуровані об’єкти на межі розділу фаз. Нанонитки, наночастинки, наноплівки, поруваті системи, технологічні аспекти їх виробництва.
Одержання та властивості кремнієвих наноструктур. Наноматеріали на основі: германію та напівпровідників III-V, напівпровідників II-VI. Основи золь-гель синтезу силікатних матеріалів. Оксидні керамічні порошки поліфунціонального призначення, їх отримання та застосування. Методи модифікування оксидних порошків. Оксидні порошки медичного призначення. Склоподібні та склокристалічні покриття поліфункціонального призначення. Особливості технологій типу “зверху-вниз” для одержання нанорозмірних порошків. Механічна активація гетерогенних реакцій. Методи одержання полімерних нанокомпозиційних матеріалів і виробів на їхній основі. Властивості та використання полімерних нанокомпозитів. Полімервмісні нанокомпозиційні покриття і плівкові матеріали, їх одержання та використання. Літографія. Плівки Ленгмюра-Блоджет. Фізико-хімічні та механічні методи розділення наночастинок за розмірами. Особливості технологічних процесів та апаратурне оформлення. Дифракційні, мікроскопічні та спектроскопічні методи досліджень наноструктурованих систем. Умови проведення та вимоги до устаткування.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка поточного контролю здобувача вищої освіти здійснюється за результатами успішного виконання і захисту контрольної роботи.
Форма семестрового контролю – залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист контрольної роботи – 50
Залікова робота (письмова/усна компонента) – 50
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Нанохімія. Наносистеми. Наноматеріали / [С. В. Волков, Є. П. Ковальчук, В. М. Огенко, О. В. Решетняк]. – К. : Наукова думка, 2008. – 424 с.
2. Електрохімічний синтез металевих наночастинок і нанокомпозитів : монографія / [О. Кунтий, М. Яцишин, Г. Зозуля та ін.]. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. – 288 с.
3. Заячук Д. М. Нанотехнології і наноструктури : навч. посіб. / Д. М. Заячук. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2009. – 580 с.
4. Natural polymer based composite membranes for water purification: a review / Rajendra S. Dongre, Kishor Kumar Sadasivuni, Kalim Deshmukh etc. // Journal Polymer-Plastics Technology and Materials. 2019, V. 58, № 12, P. 1295–1310.
5. Фізична хімія кремнезему і нанодисперсних силікатів : навч. посіб. / [Б. Ю. Корнілович, О. Р. Андрієвська, М. М. Племянніков, Л. М. Спасьонова]; за ред. чл.-кор. НАН України Б. Ю. Корніловича. – К. : Освіта України, 2013. – 178 с.
6. Оксидні наноматеріали. Синтез, управління структурою та властивостями / В. Малишев, Н. Кущевська, О. Папроцька, О. Терещенко. – К : Університет “Україна”, 2017. – 134 с.
7. Вахула Я. І. Золь-гель синтез силікатних порошків та покрить : монографія / Я. І. Вахула, І. В. Луцюк. – Львів : Растр-7, 2022. – 270 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).