Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення
Код дисципліни: 7.161.01.O.016
Кількість кредитів: 15.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: Керівники магістерських кваліфікаційних робіт:
науково-педагогічні працівники кафедри ХТНР.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: інтегральна:
Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми
хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що
передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і
характеризується невизначеністю умов і вимог;
загальні:
Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Здатність працювати самостійно і в команді.
Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної
кваліфікації
фахові:
Здатність використовувати результати наукових досліджень і
дослідно-конструкторських розробок для вдосконалення
існуючих та/або розробки нових технологій і обладнання
хімічних виробництв.
Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове
обладнання та програмне забезпечення при проведенні
експериментальних досліджень і здійсненні дослідноконструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
Здатність організувати роботу виробничого підрозділу і
управляти технологічними процесами хімічних виробництв з
урахуванням вимог техніки безпеки та охорони праці.
Здатність використовувати інноваційні досягнення хімічних
технологій для вдосконалення виробництв неорганічних речовин
і матеріалів та наноматеріалів.
Результати навчання: Програмні результати:
1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії
хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх під час
проведення наукових досліджень та створенні інноваційних
процесів.
2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної
технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин
та матеріалів на їх основі, підготовки та очищення вод,
систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну
інформацію.
3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах
промислового виробництва, проектних підрозділів, науководослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх
досягнення, мотивувати і навчати персонал.
4. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів
наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок,
технологій та обладнання хімічних виробництв.
5. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і
письмово для обговорення та презентації результатів
професійної діяльності, досліджень та проектів.
6. Розробляти та реалізовувати проекти в сфері хімічних
технологій та дотичні до неї міждисциплінарні проекти з
урахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових
аспектів.
7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах
даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної
технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин
та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та
оцінювати відповідну інформацію.
8. Розробляти та модернізувати процеси виробництв
неорганічних речовин і матеріалів та наноматеріалів відповідно
до сучасних інноваційних технологій.
Комунікація
1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків
га аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які
навчаються.
Відповідальність та автономія
1. Управління робочими або навчальними процесами, які є
складними, непередбачуваними та потребують нових
стратегічних підходів.
2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики
та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем
автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Методологія наукових досліджень
Хімія та технології наноматеріалів
Професійна та цивільна безпека
Сучасні процеси у технології неорганічних речовин і
водоочищенні
Хіміко-технологічні процеси у підготовці природних
вод
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Магістерська кваліфікаційна робота включає такі головні розділи:
1. Огляд наукової та науково-технічної літератури за темою роботи.
2. Опис експериментів: схеми установок, методики синтезів і досліджень, реактиви та мaтеріали.
3. Результати досліджень та їх обговорення.
4. Висновки.
5. Список літератури.
Опис: I. МЕТА І ЗАВДАННЯ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ МАГІСТРА
ІІ. ЗМІСТ І ОБСЯГ МАГІСТЕРСЬКОЇ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ
Графічний матеріал до магістерської кваліфікаційної роботи повинен містити такі складові:
- обов’язкові:
1) технологічна схема процесу;
2) креслення основного апарату;
3) деталювання до основного апарата;
- рекомендовані:
1) функціональна схема;
2) компонування обладнання;
3) фізико-хімічні основи технологічного процесу.
ІІІ. РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАПОВНЕННЯ РОЗДІЛІВ РОЗРАХУНКОВО-ПОЯСНЮВАЛЬНОЇ ЗАПИСКИ
Анотація
1. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
1.1. Вступ
1.2. Обгрунтування місця будівництва проєктованого (реконструкції існуючого) виробництва
2. ТЕХНОЛОГІЧНА ЧАСТИНА
2.1. Огляд існуючих способів виробництва продукту. Обґрунтування способу виробництва
2.2. Характеристика сировини, реагентів, матеріалів і готової продукції (держстандарти і технічні умови)
2.3. Теоретичні основи процесу
2.4. Розробка і опис функціональної схеми
2.5. Матеріальні і теплові (енергетичні) розрахунки
Матеріальні розрахунки виконують, як правило, на годинну
2.6. Обґрунтування вибору основного та допоміжного обладнання
2.7. Конструктивний, механічний і гідравлічний розрахунок основного та допоміжного обладнання
2.8. Розробка і опис технологічної схеми
2.9. Норми технологічного режиму за стадіями, параметри контролю, рекомендації щодо автоматизації процесу
2.10. Відходи виробництва та їх утилізація, рекуперація енергії
2.11. Основні заходи з техніки безпеки
2.12. Компонування обладнання
3. ЕКОНОМІЧНА ЧАСТИНА
4. ВИСНОВКИ
5. СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
IV. ОФОРМЛЕННЯ ПОЯСНЮВАЛЬНОЇ ЗАПИСКИ МАГІСТЕРСЬКОЇ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ
Методи та критерії оцінювання: -
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Методичні вказівки до виконання та оформлення кваліфікаційної роботи магістра для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 161 «Хімічні технології та інженерія»: «Технології неорганічних речовин і водоочищення», «Технічна електрохімія» / Укл.: Г.І. Зозуля, З.О. Знак, А.Б. Гелеш, Р.Л. Буклів, О.І. Кунтий, А.В. Слюзар. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. – 24 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).