Проєктування виробництв неорганічних речовин

Спеціальність: Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення
Код дисципліни: 7.161.01.E.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: Доцент Сухацький Юрій Вікторович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дати студентам знання структури й організації сучасного технологічного проєктування, ознайомити з його методами і засобами під час створення та введення в експлуатацію об’єктів хімічної промисловості; навчити використовувати одержані знання у різних видах інженерної діяльності на підприємствах, у проєктно-конструкторських або науково-дослідних організаціях, у службах апарату управління.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти фахових компетентностей професійного спрямування (ФКС): ФКС1.1. Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі хімічної технології неорганічних речовин і водоочищення; ФКС1.2. Здатність критично аналізувати існуючі технології та формувати вимоги для розроблення інноваційних процесів і перспективних технологій неорганічних речовин і водоочищення; ФКС1.3. Здатність проводити наукові роботи в галузі хімічних технологій неорганічних речовин і водоочищення.
Результати навчання: 1. Знати проблеми розвитку хімічної галузі та виробництв неорганічних речовин і шляхи вирішення цих проблем з урахуванням результатів прийнятих рішень на всіх етапах життєвого циклу об’єктів на основі володіння загальною методикою, засобами і термінологією проєктування. 2. Знати зміст й організаційні форми проєктування з виділенням ролі технологів як провідних спеціалістів. 3. Знати основні засади виконання проєктних робіт, етапи створення, розширення та реконструкції об’єктів хімічної промисловості, послідовність і правила конструювання об’єктів хімічної техніки. 4. Вміти оцінити ефективність хімічного виробництва та якість продукції. 5. Вміти формулювати і розв’язувати хіміко-технологічні завдання. 6. Одержати навики виконання проєктів нескладних хімічних установок з використанням досягнень науки і техніки, відповідно до вимог нормативної документації, стандартів, правил і положень. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх під час проведення наукових досліджень та створення інноваційних процесів. ПР2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, підготовки та очищення вод, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР4. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв. ПР7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР8. Розробляти та модернізувати процеси виробництв неорганічних речовин і матеріалів та наноматеріалів відповідно до сучасних інноваційних технологій. КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Хімія та технології наноматеріалів; - Сучасні процеси у технології неорганічних речовин і водоочищенні; - Технології неорганічних речовин (частина 1); - Технології неорганічних речовин (частина 2).
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні "Проєктування виробництв неорганічних речовин" викладено основні засади створення, розширення або капітального ремонту хімічних виробництв. Наведено етапи розроблення проєктно-кошторисної документації (ПКД), розглянуто суть і послідовність робіт на кожному етапі. Приділено значну увагу питанням вибору технологічних схем, складання матеріальних і теплових балансів, підбору технологічного обладнання, оптимізації виробництв неорганічних речовин. Розглянуто зміст і підходи до розроблення окремих розділів пояснювальної записки у складі ПКД. Значну увагу присвячено вибору реакційного обладнання, розробленню розділів з охорони довкілля, організації експлуатації проєктованого виробництва. Наведено інформацію про основи промислового будівництва.
Опис: Тема 1. Вступ до дисципліни. Предмет дисципліни, її мета і завдання. Питання – Проєктування як цілеспрямована у майбутнє діяльність. Види проєктування. Інженерне (технологічне) проєктування. Проєктування та конструювання. Принципи проєктування. Стан й основні тенденції розвитку проєктування. Життєвий цикл хіміко-технологічного процесу. Тема 2. Узагальнені поняття інженерного (технологічного) проєктування. Питання – Основні терміни та визначення. Причини проєктування. Етапи проєктування. Структура проєктної організації. Рівні опису проєктної організації. Організація проєктування. Функції головного інженера проєкту. Методи проєктування. Загальні уявлення про проєктні дослідження. Розрахунково-графічна модель промислового об’єкту. Методологія проєктних досліджень. Інженерні вишукування у будівництві хіміко-технологічних об’єктів. Тема 3. Проєктно-розвідувальний, проєктно-пошуковий (допроєктний) етап розроблення проєктно-кошторисної документації (ПКД). Питання – Технічне завдання на проєктування. Вибір майданчика будівництва. Вихідні дані на проєктування. Тема 4. Основні технологічні роботи під час розроблення проєктно-кошторисної документації (ПКД). Питання – Розроблення технологічної схеми виробництва. Основні компоненти хіміко-технологічних процесів. Описова (хімічна) та графічні (функціональні, блокові (структурні), операторні і технологічні) схеми. Монтажно-технологічна схема. Складання матеріального і теплового балансів хіміко-технологічних процесів. Теплоносії та холодоагенти. Вибір і розроблення технологічного обладнання установки. Визначення технологічних розмірів реакційних апаратів. Компонування обладнання. Тема 5. Узгодження та затвердження проєкту. Технологічний регламент. Питання – Узгодження проєктної документації. Експертиза проєктної документації. Затвердження проєктної документації. Призначення та зміст технологічного регламенту. Порядок розроблення, узгодження та затвердження регламентів. Тема 6. Будівельні конструкції та конструктивні елементи промислових будівель. Питання – Сучасні будівельні конструкції та області їх застосування. Основні конструктивні елементи споруд. Стрічкові, суцільні монолітні, стовпчасті і фундаменти на палях. Колони. Ферми. Балки. Перекриття. Стіни і перегородки. Сходи. Ліфти. Підлоги. Вікна і ліхтарі. Двері та ворота. Деформаційні шви. Тема 7. Будівництво хімічних підприємств. Питання – Способи будівництва підприємства. Планування капітального будівництва. Проєкт організації будівництва підприємства та проєкт здійснення робіт. Авторський нагляд. Тема 8. Склад і зміст матеріалів розділу техніко-економічного обґрунтування “Оцінювання впливів на навколишнє середовище” (ОВНС). Принципи безвідходності та маловідходності у проєктуванні. Питання – Мета і завдання розділу ОВНС. Структура розділу ОВНС. Заява про екологічні наслідки діяльності. Перелік видів діяльності та об’єктів, що становлять підвищену небезпеку для навколишнього середовища. Загальні підходи до створення безвідходних технологій. Методологічні, хімічні, технологічні та організаційні принципи створення безвідходних технологій. Тема 9. Системи автоматизованого проєктування (САПР). Питання – Основні поняття про САПР. Цілі, функції та можливості. Вимоги до САПР. Класифікація САПР. Визначення CAD, CAM і CAE.
Методи та критерії оцінювання: Знання студентів оцінюються за правильністю виконання розрахунків та елементів проєктних робіт під час практичних занять (письмово-усне фронтальне, індивідуальне, ущільнене опитування), за якістю виконання розрахунково-графічної роботи та письмовою і усною компонентами під час екзаменаційного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання розрахунково-графічної роботи (10 %), усне опитування (20 %); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (70 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сертифікований електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни “Проєктування виробництв неорганічних речовин” [03106] (розміщення – Віртуальне навчальне середовище Національного університету “Львівська політехніка”). 2. Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни “Проєктування виробництв неорганічних речовин” для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 161 “Хімічні технології та інженерія” (освітньо-професійна програма “Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення” та освітньо-наукова програма “Хімічні технології та інженерія”) / уклад. : К. Блажівський, Ю. Сухацький. Львів : самвидав (реєстрація № 10455 від 18.04.2024 р.), 2024. 26 с. 3. Методичні вказівки і завдання до курсового проєкту з навчальних дисциплін “Проєктування виробництв неорганічних речовин”, “Технології мінеральних солей”, “Основи проєктування виробництв енергоконденсованих речовин і матеріалів” для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 161 “Хімічна технологія та інженерія”, ОПП “Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення”, ОНП “Хімічні технології та інженерія” / Укл. : К. Блажівський, Р. Буклів, А. Гелеш, З. Знак, Г. Зозуля, О. Курилець, Р. Мних, А. Слюзар, Ю. Сухацький. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2024. 36 с. 4. Галстян А. Г., Шапкін В. П., Бушуєв А. С. Основи проектування виробництв активних фармацевтичних інгредієнтів : навч. посіб. / за заг. ред. проф. Г. А. Галстяна. Київ : КНУТД, 2022. 316 с. 5. Товстолуг З. М., Півень О. М. Інженерне проектування технології : навч. посіб. Харків : підручник НТУ “ХПІ”, 2018. 135 с. 6. Онищук О. О. Основи проектування хімічних виробництв : курс лекцій для студентів спеціальності 161 “Хімічні технології та інженерія”. Луцьк : Вежа-Друк, 2020. 38 с. 7. Kypc лекцій та методичні рекомендації до виконання курсового проекту з дисципліни “Проектування виробництв неорганічних речовин” для студентів спеціальності 7.091602 “Хімічна технологія неорганічних речовин” хіміко-технологічного факультету / уклад. доц. А. Л. Концевой, ас. К. М. Банюк. Київ : HTУУ “KПI”, 2009. 182 с. 8. ДБН А.2.2-3:2014. Склад та зміст проектної документації на будівництво. Із Зміною № 1 та Зміною № 2. [На заміну ДБН А.2.2-3-2012; чинний від 2022-07-01]. Вид. офіц. Київ : Міністерство розвитку громад та територій України, 2022. 33 с. (Актуалізований текст в останній редакції із внесеними змінами). 9. Основи проектування хімічних виробництв : конспект лекцій для студентів, що навчаються за спеціальністю 161 Хімічні технології та інженерія / уклад. А. Г. Галстян. Київ : НАУ, 2020. 82 с. 10. ДСТУ Б А.2.4-4:2009. Система проектної документації для будівництва. Основні вимоги до проектної та робочої документації. [На заміну ДСТУ Б А.2.4-4-99; чинний від 2009-01-24]. Вид. офіц. Київ : Мінрегіонбуд України, 2009. 74 с. 11. Construction materials in the productions of inorganic substances [Electronic resource] : textbook for bachelor students of the specialty 161 Chemical technologies and engineering specialization “Chemical technologies of inorganic substances and water purification” / Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute; redactors : І. M. Ivanenko, Yu. M. Fedenko. – Electronic text data (1 file: 2,01 Mbyte). Кyiv : Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute, Faculty of Chemical Technology, 2022. 163 p. URL : https://ela.kpi.ua/server/api/core/bitstreams/b9fbd0e8-3845-4da9-8ed9-6f04c52cb65c/content (дата звернення : 17.05.2023).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування виробництв неорганічних речовин (курсовий проєкт)

Спеціальність: Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення
Код дисципліни: 7.161.01.E.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: Доцент Сухацький Юрій Вікторович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсового проєкту – систематизація, закріплення та поглиблення теоретичних знань, отриманих студентом під час навчання; оволодіння сучасними методами технологічного проєктування хімічних виробництв; прищеплення навичок самостійної роботи для розв’язання конкретних технологічних завдань із використанням науково-технічної та довідкової літератури, а також комп’ютерної техніки.
Завдання: Для досягнення вищезазначеної мети необхідно: здійснити огляд джерел інформації щодо промислових методів виробництва цільового продукту і на основі критичного порівняльного аналізу вибрати найбільш раціональний метод; охарактеризувати сировинну базу, реагенти, матеріали, напівпродукти і цільовий продукт відповідно до вимог нормативних документів; розглянути хімізм технологічного процесу, термодинамічні та кінетичні закономірності основних стадій виробництва, методи їх інтенсифікації; визначити оптимальні або раціональні умови здійснення процесу і на основі цього обґрунтувати технологічний режим кожної стадії виробництва; розробити технологічну схему проєктованого процесу із урахуванням вибраного методу виробництва, теоретичних основ процесу і конструктивних особливостей апаратурного оформлення; виконати матеріальні і теплові (енергетичні) розрахунки процесу; обґрунтувати вибір основного та допоміжного обладнання, здійснити його технологічні, механічні та гідравлічні розрахунки; проаналізувати технологічні параметри проєктованого виробництва за стадіями і вказати діапазони їх допустимих коливань, а також навести перелік параметрів контролю; коротко охарактеризувати відходи виробництва, запропонувати можливі шляхи утилізації відходів і рекуперації енергії; сформулювати висновки, у яких відобразити обґрунтованість і доцільність прийнятих рішень. Виконання курсового проєкту передбачає формування у здобувачів вищої освіти таких компетентностей: - загальних (ЗК): ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації. - спеціальних (фахових, предметних) компетентностей спеціальності (ФК): ФК1. Здатність досліджувати, класифікувати та аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв. ФК3. Здатність використовувати результати наукових досліджень і дослідно-конструкторських розробок для вдосконалення існуючих та/або розробки нових технологій і обладнання хімічних виробництв. ФК6. Здатність використовувати інноваційні досягнення хімічних технологій для вдосконалення виробництв неорганічних речовин і матеріалів та наноматеріалів. - фахових компетентностей професійного спрямування (ФКС): ФКС1.1. Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі хімічної технології неорганічних речовин і водоочищення. ФКС1.2. Здатність критично аналізувати існуючі технології та формувати вимоги для розроблення інноваційних процесів і перспективних технологій неорганічних речовин і водоочищення.
Результати навчання: Внаслідок написання курсового проєкту здобувач вищої освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - програмні результати: ПР2. Здійснювати пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, підготовки та очищення вод, систематизувати, аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР4. Оцінювати технічні і економічні характеристики результатів наукових досліджень, дослідно-конструкторських розробок, технологій та обладнання хімічних виробництв. ПР5. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення та презентації результатів професійної діяльності, досліджень та проєктів. ПР6. Розробляти та реалізовувати проєкти в сфері хімічних технологій та дотичні до неї міждисциплінарні проєкти з урахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів. ПР7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію. ПР8. Розробляти та модернізувати процеси виробництв неорганічних речовин і матеріалів та наноматеріалів відповідно до сучасних інноваційних технологій. - комунікації КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. - відповідальність та автономія (АВ): АіВ3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Хімія та технології наноматеріалів. - Сучасні процеси у технології неорганічних речовин і водоочищенні. - Технології неорганічних речовин (частина 1). - Технології неорганічних речовин (частина 2).
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни “Проектування виробництв неорганічних речовин” студентами другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 161 “Хімічна технологія та інженерія” (ОПП “Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення”, ОНП “Хімічні технології та інженерія”) супроводжується виконанням і захистом курсового проєкту. Рівень виконання курсового проєкту показує якість фахової підготовки студента та його технічну культуру.
Опис: Курсовий проєкт складається з розрахунково-пояснювальної записки обсягом не менше 35 сторінок та графічного матеріалу обсягом 2 аркуші формату А1, виконаного з використанням систем автоматизованого проєктування (наприклад, AutoCAD, ArchiCAD тощо) або графічних редакторів (наприклад, Microsoft Visio). Графічну частину курсового проєкту (за узгодженням із викладачем, який керує курсовим проєктуванням) представляють у роздрукованому вигляді (на аркушах формату А4). Розрахунково-пояснювальна записка до курсового проєкту повинна відповідати завданню і містити такі розділи (рекомендована структура). 1. Вступ (1…2 стор.). 2. Огляд існуючих способів виробництва продукту. Обґрунтування способу виробництва (7…10 стор.). 3. Характеристика сировини, реагентів, матеріалів і готової продукції (держстандарти і технічні умови) (2…4 стор.). 4. Теоретичні основи процесу (5…6 стор.). 5. Розробка й опис технологічної схеми (2…3 стор.). 6. Матеріальні і теплові (енергетичні) розрахунки (7…10 стор.). 7. Обґрунтування вибору основного та допоміжного обладнання (2…3 стор.). 8. Технологічний, механічний і гідравлічний розрахунок основного та допоміжного обладнання (3…5 стор.). 9. Норми технологічного режиму за стадіями, параметри контролю (2…3 стор.). 10. Відходи виробництва та їх утилізація, рекуперація енергії (2…3 стор.). 11. Висновки (1…2 стор.). 12. Список використаних джерел інформації (1…2 стор.). Додатки (специфікації до графічної частини, таблиці, ілюстрації, фотографії тощо). Графічний матеріал курсового проєкту повинен містити такі складові: 1) технологічна схема процесу; 2) креслення основного апарату.
Методи та критерії оцінювання: Захист курсового проєкту студентом відбувається на кафедрі або в онлайн-режимі (після попередньої перевірки розрахунково-пояснювальної записки і графічної частини керівником проєкту) у присутності комісії, що складається з викладачів кафедри (не менше двох, включно з керівником проєкту). Захист передбачає доповідь студента та його відповіді на запитання членів комісії. Питання можуть стосуватись будь-якої навчальної дисципліни, пов’язаної з виконанням проєкту. За результатами захисту проєкту та з урахуванням якості його виконання студенту виставляють оцінку.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100 %, захист курсового проєкту перед комісією
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Галстян А. Г., Шапкін В. П., Бушуєв А. С. Основи проектування виробництв активних фармацевтичних інгредієнтів : навч. посіб. / за заг. ред. проф. Г. А. Галстяна. Київ : КНУТД, 2022. 316 с. 2. Онищук О. О. Основи проектування хімічних виробництв : курс лекцій для студентів спеціальності 161 “Хімічні технології та інженерія”. Луцьк : Вежа-Друк, 2020. 38 с. 3. Основи проектування хімічних виробництв : конспект лекцій для студентів, що навчаються за спеціальністю 161 Хімічні технології та інженерія / уклад. А. Г. Галстян. Київ : НАУ, 2020. 82 с. 4. Товстолуг З. М., Півень О. М. Інженерне проектування технології : навч. посіб. Харків : підручник НТУ “ХПІ”, 2018. 135 с. 5. Kypc лекцій та методичні рекомендації до виконання курсового проекту з дисципліни “Проектування виробництв неорганічних речовин” для студентів спеціальності 7.091602 “Хімічна технологія неорганічних речовин” хіміко-технологічного факультету / уклад. доц. А. Л. Концевой, ас. К. М. Банюк. Київ : HTУУ “KПI”, 2009. 182 с. 6. Основи проектування хімічних виробництв : методичні вказівки до вивчення дисципліни та контрольні завдання / уклад. М. А. Чиркіна. Харків : НУЦЗУ, 2015. 32 с. 7. Волошин М. Д., Шестозуб А. Б., Гуляєв В. М. Устаткування галузі та основи проектування : підручник для студентів хіміко-технологічних спеціальностей вищих навчальних закладів. Дніпродзержинськ : ДДТУ, 2004. 371 с. 8. Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни “Проєктування виробництв неорганічних речовин” для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 161 “Хімічні технології та інженерія” (освітньо-професійна програма “Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення” та освітньо-наукова програма “Хімічні технології та інженерія”) / уклад. К. Блажівський, Ю. Сухацький. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2024. 26 с. 9. ДБН А.2.2-3:2014. Склад та зміст проектної документації на будівництво. Із Зміною № 1 та Зміною № 2. [На заміну ДБН А.2.2-3-2012; чинний від 2022-07-01]. Вид. офіц. Київ : Міністерство розвитку громад та територій України, 2022. 33 с. (Актуалізований текст в останній редакції із внесеними змінами). 10. ДСТУ Б А.2.4-4:2009. Система проектної документації для будівництва. Основні вимоги до проектної та робочої документації. [На заміну ДСТУ Б А.2.4-4-99; чинний від 2009-01-24]. Вид. офіц. Київ : Мінрегіонбуд України, 2009. 74 с. 11. Загальна хімічна технологія : підручник / Яворський В. Т., Перекупко Т. В., Знак З. О., Савчук Л. В. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. 540 с. 12. Знак З. О. Загальна хімічна технологія (окремі розділи) : навч. посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2021. 144 с. 13. Яворський В. Технологія сірки і сульфатної кислоти : підручник. Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2010. 404 с. 14. Шестозуб А. Б. Концентрована азотна кислота та продукти на її основі : монографія. Дніпродзержинськ : ДДТУ, 2010. 239 с. 15. Технологія аміаку : навч. посіб. / М. А. Янковський та ін. Дніпропетровськ : УДХТУ, 2004. 300 с. 16. Технологія зв’язаного азоту : підручник / Л. Л.Товажнянський та ін.; за ред. О. Я. Лобойка. Харків : НТУ “ХПІ”, 2007. 536 с. 17. Концевой А. Л., Концевой С. А. Технологія зв’язаного азоту : курс лекцій. [Електронний ресурс] : навч. посіб. для студ. спеціальності 161 “Хімічні технології та інженерія”, ОПП “Хімічні технології неорганічних речовин та водоочищення”. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. 293 с. URL : https://ela.kpi.ua/server/api/core/bitstreams/0df6ed70-cf17-4420-b8fd-36308e9d1b6c/content (дата звернення : 30.06.2023). 18. Теоретичні основи технології неорганічних речовин : підручник / О. Я. Лобойко та ін. ; за ред. О. Я. Лобойка та Л. Л. Товажнянського. Харків : Вид-во «Підручник НТУ “ХПІ”», 2017. 152 с. 19. Каталізатори в технології неорганічних речовин : монографія / Л. Л. Товажнянський та ін. ; за ред. Л. Л. Товажнянського, О. Я. Лобойка. Харків : Вид-во «Підручник НТУ “ХПІ”», 2013. 220 с. 20. Астрелін І. М. Фізико-хімічні методи очищення води. Керування водними ресурсами : підручник / за ред. І. М. Астреліна, Х. Ратнавіри. Київ: Проект “Водна Гармонія”, 2015. 610 с. 21. Іванченко Л. В., Кожухар В. Я., Брем В. В. Хімія і технологія води : навчальний посібник. Одеса : Екологія, 2017. 208 с. 22. Орлов В. О., Орлова А. М., Зощук В. О. Технологія підготовки питної води : навч. посіб. Рівне : НУВГП, 2010. 176 с. 23. Запольський А. К. Водопостачання, водовідведення та якість води : підручник. Київ : Вища школа, 2005. 671 с. 24. Саблій Л. А. Фізико-хімічне та біологічне очищення висококонцентрованих стічних вод : монографія. Рівне : НУВГП, 2013. 291 с. 25. Знак З. О., Сухацький Ю. В. Технологія основної неорганічної продукції. Частина І : навч. посібник. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2023. 144 с. URL : https://drive.google.com/drive/folders/1XHKCzpl2A73T2gCuHwI-4sYp1grd9Q_R (дата звернення: 30.06.2023). 26. Технологія неорганічних речовин. Частина 3. Мінеральні добрива : навч. посібник / Волошин М. Д., Черненко Я. М., Іванченко А. В., Олійник М. А. Дніпродзержинськ : ДДТУ, 2016. 354 с. 27. Волошин М. Д., Зеленська Л. О., Астрелін І. М. Розрахунки в технології азотних та фосфорних добрив : навч. посібник для студентів спеціальності 7.91602 – Хімічна технологія неорганічних речовин. Дніпропетровськ : “Системні технології”, 2003. 314 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).