Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення
Код дисципліни: 7.161.01.O.015
Кількість кредитів: 12.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: доцент Мних Роман Володимирович,
професор Слюзар Андрій Володимирович,
керівники магістерських кваліфікаційних робіт.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ) Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та проблеми хімічних технологій та інженерії або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій і характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності (ЗК)
1. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різ¬них джерел.
4. Здатність працювати самостійно і в команді.
5. Здатність до самоосвіти та підвищення рівня професійної кваліфікації.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності (ФК)
1. Здатність досліджувати, класифікувати та аналізувати показники якості хімічної продукції, технологічних процесів і обладнання хімічних виробництв.
4. Здатність використовувати сучасне спеціальне наукове обладнання та програмне забезпечення при проведенні експериментальних досліджень і здійсненні дослідно-конструкторських розробок у сфері хімічних технологій та інженерії.
Результати навчання: Програмні результати (ПР)
1. Критично осмислювати наукові концепції та сучасні теорії хімічних процесів та хімічної інженерії, застосовувати їх при проведенні наукових досліджень та створенні інновацій.
3. Організовувати свою роботу і роботу колективу в умовах промислового виробництва, проектних підрозділів, науково-дослідних лабораторій, визначати цілі і ефективні способи їх досягнення, мотивувати і навчати персонал.
5. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення і презентації результатів професійної діяльності, досліджень та проектів.
7. Здійснювати у науково-технічній літературі, патентах, базах даних, інших джерелах пошук необхідної інформації з хімічної технології, процесів і обладнання виробництв хімічних речовин та матеріалів на їх основі, систематизувати, і аналізувати та оцінювати відповідну інформацію.
Комунікація (КОМ)
1.Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються.
Автономія і відповідальність (АіВ)
1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
2. Відповідальність за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• аналітична хімія;
• основи наукових досліджень;
• дисципліни спеціалізації
Короткий зміст навчальної програми: Згідно з освітньо-професійними програмами підготовки магістрів спеціальності 161 Хімічні технології та інженерія за спеціалізаціями «Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення» передбачено практику за темою магістерської кваліфікаційної роботи (МКР) Практика за темою МКР є частиною професійної підготовки студентів і спрямована на забезпечення конкурентоспроможності підготовлених фахівців на ринку праці та можливості їхнього працевлаштування. З цією метою, студенти, під час практики, використовуючи матеріально-технічні бази майбутніх працедавців, повинні вдосконалити свою професійно-практичну підготовку, набути достатнього обсягу практичних знань, умінь і навичок, які визначені у вимогах освітньо-професійної програми. Тривалість практики становить 8 тижнів (12 кредитів/360 год). Терміни, зміст і послідовність виконання практики за темою МКР визначають навчальний план та робоча програма практики.
Опис: Індивідуальне завдання студенту на виконання практики співпадає з темою магістерської кваліфікаційної роботи і повинно передбачати вирішення певної технологічної проблеми шляхом удосконалення процесу (інженерні рішення) або проведення експериментальних (інколи теоретичних) досліджень. Практика включає такі частини: 1. Мета досліджень, завдання. 2. Пошук інформації та обробка даних літератури для встановлення напрямку досліджень. 3. Монтаж експериментальної установки для проведення досліджень. 4. Експериментальні дослідження. 5. Обробка результатів досліджень
Методи та критерії оцінювання: • підсумковий контроль (100%): диференційований залік: звіт з практики, захист звіту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Якість виконання практики 20
Якість оформленого звіту 20
Якість доповіді 30
Відповіді на питання 30
Разом за дисципліну 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи: Методичні
вказівки до виконання практики для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 161 Хімічні технології та інженерія за
спеціалізаціями «Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення» та «Технічна електрохімія» / Укл.: А.В.Слюзар, З.О.Знак, Г.І. Зозуля, Р.Л. Буклів – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2019 - 16 с.
Технологічний регламент підприємства. Інша довідникова і спеціалізована література залежно від теми магістерської кваліфікаційної роботи
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).