Технологія речовин високої чистоти

Спеціальність: Хімічні технології неорганічних речовин і водоочищення
Код дисципліни: 7.161.01.E.024
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: доцент Оленич Роман Романович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: -
Завдання: -
Результати навчання: • знати класифікацію речовин за чистотою в Україні та інших країнах світу, методи очищення речовин від домішок, апаратурне оформлення процесів очищення речовин різними методами, шляхи підвищення ефективності процесів очищення речовин від домішок. • вміти працювати з речовинами високої чистоти, вибрати оптимальний метод і умови очищення речовин від домішок, підібрати матеріали для виготовлення окремих вузлів і апаратів. • мати уявлення про методи одержання монокристалів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика • Вища математика • Неорганічна хімія • Загальна хімічна технологія.
Короткий зміст навчальної програми: Вплив домішок на властивості речовин. Поняття про абсолютно чисту речовину. Класифікація речовин за чистотою в Україні і закордоном. Особливо чисті речовини та їх класифікація. Нормування мікродомішок. Фізико-хімічні і фізичні методи контролю особливо чистих речовин. Робота з речовинами високої чистоти та їх зберігання. Корозія конструкційних матеріалів, які використовують в технології речовин високої чистоти. Класифікація методів очищення речовин. Загальна характеристика гомогенних і гетерогенних, хімічних і фізико-хімічних методів очищення речовин. Теоретичні основи хімічних методів очищення речовин. Характеристика хімічних методів очищення речовин. Характеристика кристалізаційних методівочищення речовин.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: • контрольні роботи (30%); • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Девятых Г.Г., Еллиев Ю.Е. Глубокая очистка веществ. – М.: Высш. шк., 1990. – 191 с. 2. Методы получения особо чистых неорганических веществ / В.Д.Степин и др. – Л.: Химия, 1969. – 480 с. 3. Федоров П.И. Методы получения веществ высокой чистоты. – М.: МИХМ, 1981. – 113 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).