Управління ризиками ІТ-проєктів

Спеціальність: Інформаційні системи та технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.126.03.E.026
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: ст. викладач Рішняк І.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Цілі навчання: підготовка професіоналів, здатних проєктувати складні інформаційні системи, розробляти нові та застосовувати існуючі методи системного аналізу для вирішення складних проблем у різних сферах діяльності. Теоретичний зміст предметної області: комп’ютерні технології отримання та аналізу інформації, математичне і комп’ютерне моделювання інформаційних систем та процесів, аналіз проектних ризиків, теорія та методи управління ІТ-проектами будь-якого масштабу в умовах високої невизначеності та ризиків, розроблення нових інструментів і методів управління ІТ-проектами. Надати студентам теоретичні знання та практичні навички оволодіння та використання існуючих інформаційних систем, та, створення і впровадження інформаційних систем нового покоління в управлінні ІТ- проектами.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: фахові компетентності професійного спрямування ФКС2.3. Здатність моделювати та управляти ризиками в області управління проєктами з розроблення інформаційних систем та технологій
Результати навчання: ПРН2.3 Здатність управління ІТ проєктами будь-якого масштабу в умовах високої невизначеності, що викликається запитами на зміни і ризиками, з урахуванням впливу організаційного оточення проєкту; розроблення нових інструментів і методів управління ІТ проєктами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології управління ІТ проєктами Стандарти управління ІТ проєктами Управління вимогами в ІТ проєктах
Короткий зміст навчальної програми: Знання отримані в процесі вивчення даної дисципліни базуються на ключових положеннях інформатики, інформаційних технологій, управлінської діяльності (сутність, завдання, види, елементи, функції), а також на сучасних методах та інструментах управління ІТ-проектами, технологіях та методиках управління а також стандартах у галузі ІТ-проектування.
Опис: Стадії життєвого циклу ІТ-проектів. Джерела виникнення ризиків ІТ-проектів. Категорії та види ризиків ІТ-проектів Планування управління ризиками. Ідентифікація та аналіз проектних ризиків. Якісні та кількісні методи оцінювання ризиків Стратегії реагування на ризики ІТ-проектів Моніторинг ризиків ІТ-проектів Зміст етапів плану управління ризиками ІТ-проектів та його реалізація
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та іспиту (письмова компонента – тестові запитання трьох рівнів складності та усна компонента – опитування).
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, іспит): екзаменаційна робота.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Білоконь А.І., Тріфонов І.В. Управління проектами і програмами реструктуризації. – Дніпропетровськ: ПДАБА, 2008. – 139 с. 2. Збаразька Л.О., Рижиков В.С., Єрфорт І.Ю., Єрфорт О.Ю.Управління проектами. Навчальний посібник – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 168 с. 3. Кобиляцький Л. С. Управління проектами: Навч. посіб. – К.: МАУП, 2002. – 200 с. 4. Кучеренко В.Р., Маркітан О.С. – Управління діловими проектами:Навч.посібник. –К.: ЦНЛ, 2005. –279 с. 5. Матвіїшин Є. Планування проектних дій. – К.: Хай-Тек прес, 2008 6. Тарасюк Г. М. Управління проектами. – К.: Каравела, 2006 7. Тян Р.Б., Холод Б.І., Ткаченко В.А. – Управління проектами: Підручник. –К.: ЦНЛ, 2003. –221 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).