Управління ризиками ІТ-проєктів

Спеціальність: Інформаційні системи та технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.126.03.E.026
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: ст. викладач Рішняк І.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Цілі навчання: підготовка професіоналів, здатних проєктувати складні інформаційні системи, розробляти нові та застосовувати існуючі методи системного аналізу для вирішення складних проблем у різних сферах діяльності. Теоретичний зміст предметної області: комп’ютерні технології отримання та аналізу інформації, математичне і комп’ютерне моделювання інформаційних систем та процесів, аналіз проектних ризиків, теорія та методи управління ІТ-проектами будь-якого масштабу в умовах високої невизначеності та ризиків, розроблення нових інструментів і методів управління ІТ-проектами. Надати студентам теоретичні знання та практичні навички оволодіння та використання існуючих інформаційних систем, та, створення і впровадження інформаційних систем нового покоління в управлінні ІТ- проектами.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: фахові компетентності професійного спрямування ФКС2.3. Здатність моделювати та управляти ризиками в області управління проєктами з розроблення інформаційних систем та технологій
Результати навчання: ПРН2.3 Здатність управління ІТ проєктами будь-якого масштабу в умовах високої невизначеності, що викликається запитами на зміни і ризиками, з урахуванням впливу організаційного оточення проєкту; розроблення нових інструментів і методів управління ІТ проєктами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології управління ІТ проєктами Стандарти управління ІТ проєктами Управління вимогами в ІТ проєктах
Короткий зміст навчальної програми: Знання отримані в процесі вивчення даної дисципліни базуються на ключових положеннях інформатики, інформаційних технологій, управлінської діяльності (сутність, завдання, види, елементи, функції), а також на сучасних методах та інструментах управління ІТ-проектами, технологіях та методиках управління а також стандартах у галузі ІТ-проектування.
Опис: Стадії життєвого циклу ІТ-проектів. Джерела виникнення ризиків ІТ-проектів. Категорії та види ризиків ІТ-проектів Планування управління ризиками. Ідентифікація та аналіз проектних ризиків. Якісні та кількісні методи оцінювання ризиків Стратегії реагування на ризики ІТ-проектів Моніторинг ризиків ІТ-проектів Зміст етапів плану управління ризиками ІТ-проектів та його реалізація
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та іспиту (письмова компонента – тестові запитання трьох рівнів складності та усна компонента – опитування).
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, реферат, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, іспит): екзаменаційна робота.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Білоконь А.І., Тріфонов І.В. Управління проектами і програмами реструктуризації. – Дніпропетровськ: ПДАБА, 2008. – 139 с. 2. Збаразька Л.О., Рижиков В.С., Єрфорт І.Ю., Єрфорт О.Ю.Управління проектами. Навчальний посібник – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 168 с. 3. Кобиляцький Л. С. Управління проектами: Навч. посіб. – К.: МАУП, 2002. – 200 с. 4. Кучеренко В.Р., Маркітан О.С. – Управління діловими проектами:Навч.посібник. –К.: ЦНЛ, 2005. –279 с. 5. Матвіїшин Є. Планування проектних дій. – К.: Хай-Тек прес, 2008 6. Тарасюк Г. М. Управління проектами. – К.: Каравела, 2006 7. Тян Р.Б., Холод Б.І., Ткаченко В.А. – Управління проектами: Підручник. –К.: ЦНЛ, 2003. –221 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).