Наукові дослідження та семінари
Спеціальність: Інформаційні системи та технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.126.00.O.012
Кількість кредитів: 11.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: д.н.с.к., професор Кунанець Н.Е.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Основними завданнями, які ставляться при вивченні даної дисципліни є в першу чергу навчити студентів володіти практичними методами організації наукових досліджень, побудови, інтерпретації та оптимізації математичних моделей динаміки розвитку об’єктів, явищ, ситуацій в різних галузях народного господарства для отримання кількісної оцінки обґрунтування прийняття рішень та знаходження оптимального рішення, використовуючи або створюючи відповідне програмне забезпечення; вміти застосовувати кількісні методи комп’ютерного моделювання та обчислювальної математики, презентувати отримані результати.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та інноваційного характеру у сфері інформаційних систем та технологій.
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК03. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт у сфері ІСТ.
фахові компетентності:
СК03. Здатність проектувати інформаційні системи з урахуванням особливостей їх призначення, неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог.
СК04. Здатність розробляти математичні, інформаційні та комп’ютерні моделі об’єктів і процесів інформатизації.
СК05. Здатність використовувати сучасні технології аналізу даних для оптимізації процесів в інформаційних системах.
СК08. Здатність проводити наукову та науково-педагогічну діяльність у сфері ІСТ.
Результати навчання: РН01. Відшуковувати необхідну інформацію в науковій і технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію.
РН02. Вільно спілкуватись державною та іноземною мовами в науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності.
РН11. Розв’язувати задачі цифрової трансформації у нових або невідомих середовищах на основі спеціалізованих концептуальних знань, що включають сучасні наукові здобутки у сфері інформаційних технологій, досліджень та інтеграції знань з різних галузей.
РН12. Планувати та виконувати наукові дослідження у сфері ІСТ, формулювати і перевіряти гіпотези, обирати методи, обґрунтовувати висновки, презентувати результати.
РН13. Розробляти і викладати спеціальні дисципліни з інформаційних систем та технологій у закладах вищої освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформаційний маркетинг та менеджмент
Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентації наукових доповідей
Короткий зміст навчальної програми: Організація дослідницької роботи студентів у закладі вищої освіти є вагомим елементом професійної підготовки майбутнього фахівця і передбачає запровадження індивідуальної траекторії навчання, сприяє реалізації концепції студентоцентриського навчання, здобуттю знань, умінь та навичок студентами, формуванню ініціативності, творчого мислення, спонукає до самостійних пошуків. Дана дисципліна сприяє систематизації отриманих теоретичних та практичних знань студентів, розширює обсяг теоретичних та практичних знань, необхідних для проведення наукових досліджень, науковий світогляд, формуванню наукового мислення, вмінь планувати та організовувати самостійні наукові дослідження, оформляти та презентувати на семінарах результати наукових досліджень. Потреба у підвищенню наукового потенціалу студентів, виховання у них потреби наукового пошуку при розв’язанні професійних завдань у практичній діяльності зумовлює необхідність викладання курсу «Наукові дослідження та семінари».
Дисципліна «Наукові дослідження та семінари» належить до переліку обов’язкових навчальних дисциплін, що пропонуються в рамках дослідницької підготовки магістрів зі спеціальності «Інформаційні системи та технології». Вона забезпечує загальний та науковий розвиток магістранта та спрямована на отримання поглиблених знань з методології науки та системи організації науково-дослідницької діяльності, необхідних для подальшої успішної самостійної науково-дослідної роботи та презентації її результатів на наукових семінарах.
Вивчення «Наукові дослідження та семінари» є першим етапом в організації науково-дослідної роботи студентів. Дана дисципліна подає систему засад проведення науково-дослідної роботи, з урахуванням різноманітних видів робіт – від курсової роботи до магістерської роботи, підготовки наукових статей, відповідно до сучасного рівня розвитку прикладної науки, а також з урахуванням можливостей комп’ютерного опрацювання наукової інформації.
Опис: Розділ 1. ВИБІР ТЕМАТИКИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА АНАЛІЗ ЙОГО РЕЗУЛЬТАТІВ
Розділ 2. ПРЕЗЕНТАЦІЯ НАУКОВИХ РЕЗУЛЬТАТІВ
Розділ 3. ЕТИКА НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
Методи та критерії оцінювання: 1. Тестовий контроль теоретичних знань.
2. Оцінювання результатів виконання практичних завдань.
3. Оцінювання знань на основі захисту звітів лабораторних занять.
4. Контрольне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Тестове опитування лекційного матеріалу (40 балів)
2. Захист лабораторних робіт (15 балів)
3. Практичні заняття (15 балів)
4. Самостійна робота (30 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Іваненко О. Основи наукових досліджень / Олена Іваненко, Юлія Носачова, Ярослав Радовенчик.-К.: Кондор, 2020.- 132 с.
2.Основи наукових досліджень: навч. посіб. / за заг. ред. Т. В. Гончарук. — Тернопіль, 2014. — 272 с..
3. Юрченко С.О. Основи наукових досліджень : навчальний посібник / С. О. Юрченко, О. Є. Юрченко – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. – 204 с..
4. Данильян О. Г., Дзьобань О. П. Організація та методологія наукових досліджень: навч. посіб. Харків: Право, 2017. 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).