Інформаційні технології комп'ютерних мереж
Спеціальність: Інформаційні системи та технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.126.01.E.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н., доц. Василюк Андрій Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
Здатність використовувати поглиблені теоретичні та фундаментальні знання, уміння і навички для успішного розв’язування складних спеціалізованих задач та практичних проблем під час професійної діяльності у галузі інформаційних систем та технологій або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
1. Володіння знаннями і розумінням наукових засад створення інформаційних систеи з використанням комп?ютерних мереж.
2. Здатність використовувати знання та навички при створенні та використанній інформаційних технології комп?ютерних мереж;
3.Здатність застосувати знання та практичні навики в процесі опрацювання даних із використанням механізмів та технологій комп?ютерних мереж;
4. Практичне застосовування знань при роботі із веб сервісами;
5. Отримання навиків при розробленні програмних засобів.
фахові компетентності:
ФКС1.3. Здатність ефективно здійснювати вибір інформаційної технології комп’ютерних мереж середовища розподілених інформаційних систем.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПРН1.3. Будувати моделі інформаційних потоків, проєктувати інформаційні технології комп’ютерних мереж, використовуючи стандарти розроблення інформаційних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Переквізит: Інноваційні інформаційні технології, Технології проектування інформаційних систем, Технології інтеграції інформаційних ресурсів, Безпека розподілених інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Мова та технологія Perl. SSI, CGI. Технологія PHP. Використання Perl для створення розподілених систем. Вбудовування Perl в сервери Web та баз даних. Технології передачі даних в Інтернет. BackBone Інтернету. Основні інформаційні магістралі Інтернету. Архітектура та методі організації WWW-систем. Класифікація послуг Web-hosting, послуги ISP.
Опис: 1 Вступне заняття. Архітектура WEB-систем Web-сервери. Настроювання та адміністрування Web-серверів 2 Технології генерації гіпертекстових сторінок Мова та технологія Perl. SSI, CGI. Технологія PHP. Використання Perl для створення розподілених систем. Вбудовування Perl в сервери Web та баз даних. 3 Мережева структура Інтернет. Архітектура WWW-систем. Технології передачі даних в Інтернет. BackBone Інтернету. Основні інформаційні магістралі Інтернету. Архітектура та методі організації WWW-систем. Класифікація послуг Web-hosting, послуги ISP. 4 Логічна структура Інтернет. Тенденції розвитку Інтернету та WWW. Аналіз WWW (типи та кількість сайтів та сторінок, технологія, географія тощо) та її української частини. Аналіз аудиторії користувачів Інтернету в світі та Україні. Аналіз відвідуваності сайтів. Методи моніторингу WWW. 5 Організація пошуку в Інтернет Пошук ресурсів в Інтернеті. Пошукові машини, каталоги, рейтингові системи. 6 Реєстрація ресурсів в Інтернет Підготовка ресурсу до реєстрації. Методи позиціонування сайтів. Інтернет-реклама. 7 Web-дизайн Дизайн Web-сайту. Основні вимоги та технології. Поняття usability сайту. 8 Веб 2.0 Явище Веб 2.0 та його вплив на розвиток WWW. Соціальні мережі різних класів. Управління спільнотами користувачів. 9 Інтелектуальна власність в Інтернет Об’єкти ІВ. Методи захисту ІВ. Методи коректного використання чужої ІВ в Інтернет. Особливості ІВ в глобальному середовищі.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компонент) у формі тестових запитань трьох рівнів складності.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахункова робота, усне опитування
• Підсумковий контроль (60%, іспит): тестування (50%), усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Kevin Tatroe, Peter MacIntyre. Programming PHP: Creating Dynamic Web Pages 4th Edition. O'Reilly Media; 4th edition. 2020. p.542
2. Neo D. Truman. Web Development Crash Course - Next JS, The Full Stack React JS Framework: Enterprise Web Development, and Full Stack JavaScript Development with ReactJS and NodeJS Server Side JavaScript. 2022. p.215
3. Matt Zandstra. PHP 8 Objects, Patterns, and Practice: Mastering OO Enhancements, Design Patterns, and Essential Development Tools 6th ed. Edition. Apress; 6th ed. Edition. 2021. p.858
4. Dr Maximilien Lambert. PHP & MYSQL: Courses and corrected exercises: Master dynamic web development. Independently published. 2024. p.405.
5. Robin Nixon. Learning PHP, MySQL & JavaScript: With jQuery, CSS & HTML5 5th Edition. O'Reilly Media; 5th edition. 2018. p.828
6. Adam Freeman. Pro ASP.NET Core 3 (Develop Cloud-Ready Web Applications Using MVC 3, Blazor, and Razor Pages) 8th ed. Edition. Apress; 8th ed. Edition. 2020. p.1109
7. Greg Lim. ASP.NET Core 8 MVC Crash Course: Learn to build fast and secure web applications with ASP.NET MVC
8. Greg Lim. 2024. p.118 8. Andrew Troelsen, Phil Japikse. Pro C# 10 with .NET 6: Foundational Principles and Practices in Programming Eleventh Edition. Apress; Eleventh edition.2022. p.1705
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).