Інформаційні технології комп'ютерних мереж

Спеціальність: Інформаційні системи та технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.126.01.E.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н., доц. Василюк Андрій Степанович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення основних принципів інформаційних технологій комп?ютерних мереж. До складу курсу входять: цикл лекцій з інформаційних технологій та комп?ютерних мереж та цикл лабораторних робіт по застосуванню технології XML та гіпертексту та інших технологій в інформаційних веб системах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: Здатність використовувати поглиблені теоретичні та фундаментальні знання, уміння і навички для успішного розв’язування складних спеціалізованих задач та практичних проблем під час професійної діяльності у галузі інформаційних систем та технологій або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. 1. Володіння знаннями і розумінням наукових засад створення інформаційних систеи з використанням комп?ютерних мереж. 2. Здатність використовувати знання та навички при створенні та використанній інформаційних технології комп?ютерних мереж; 3.Здатність застосувати знання та практичні навики в процесі опрацювання даних із використанням механізмів та технологій комп?ютерних мереж; 4. Практичне застосовування знань при роботі із веб сервісами; 5. Отримання навиків при розробленні програмних засобів. фахові компетентності: ФКС1.3. Здатність ефективно здійснювати вибір інформаційної технології комп’ютерних мереж середовища розподілених інформаційних систем.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПРН1.3. Будувати моделі інформаційних потоків, проєктувати інформаційні технології комп’ютерних мереж, використовуючи стандарти розроблення інформаційних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Переквізит: Інноваційні інформаційні технології, Технології проектування інформаційних систем, Технології інтеграції інформаційних ресурсів, Безпека розподілених інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Мова та технологія Perl. SSI, CGI. Технологія PHP. Використання Perl для створення розподілених систем. Вбудовування Perl в сервери Web та баз даних. Технології передачі даних в Інтернет. BackBone Інтернету. Основні інформаційні магістралі Інтернету. Архітектура та методі організації WWW-систем. Класифікація послуг Web-hosting, послуги ISP.
Опис: 1 Вступне заняття. Архітектура WEB-систем Web-сервери. Настроювання та адміністрування Web-серверів 2 Технології генерації гіпертекстових сторінок Мова та технологія Perl. SSI, CGI. Технологія PHP. Використання Perl для створення розподілених систем. Вбудовування Perl в сервери Web та баз даних. 3 Мережева структура Інтернет. Архітектура WWW-систем. Технології передачі даних в Інтернет. BackBone Інтернету. Основні інформаційні магістралі Інтернету. Архітектура та методі організації WWW-систем. Класифікація послуг Web-hosting, послуги ISP. 4 Логічна структура Інтернет. Тенденції розвитку Інтернету та WWW. Аналіз WWW (типи та кількість сайтів та сторінок, технологія, географія тощо) та її української частини. Аналіз аудиторії користувачів Інтернету в світі та Україні. Аналіз відвідуваності сайтів. Методи моніторингу WWW. 5 Організація пошуку в Інтернет Пошук ресурсів в Інтернеті. Пошукові машини, каталоги, рейтингові системи. 6 Реєстрація ресурсів в Інтернет Підготовка ресурсу до реєстрації. Методи позиціонування сайтів. Інтернет-реклама. 7 Web-дизайн Дизайн Web-сайту. Основні вимоги та технології. Поняття usability сайту. 8 Веб 2.0 Явище Веб 2.0 та його вплив на розвиток WWW. Соціальні мережі різних класів. Управління спільнотами користувачів. 9 Інтелектуальна власність в Інтернет Об’єкти ІВ. Методи захисту ІВ. Методи коректного використання чужої ІВ в Інтернет. Особливості ІВ в глобальному середовищі.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компонент) у формі тестових запитань трьох рівнів складності.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, розрахункова робота, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, іспит): тестування (50%), усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Kevin Tatroe, Peter MacIntyre. Programming PHP: Creating Dynamic Web Pages 4th Edition. O'Reilly Media; 4th edition. 2020. p.542 2. Neo D. Truman. Web Development Crash Course - Next JS, The Full Stack React JS Framework: Enterprise Web Development, and Full Stack JavaScript Development with ReactJS and NodeJS Server Side JavaScript. 2022. p.215 3. Matt Zandstra. PHP 8 Objects, Patterns, and Practice: Mastering OO Enhancements, Design Patterns, and Essential Development Tools 6th ed. Edition. Apress; 6th ed. Edition. 2021. p.858 4. Dr Maximilien Lambert. PHP & MYSQL: Courses and corrected exercises: Master dynamic web development. Independently published. 2024. p.405. 5. Robin Nixon. Learning PHP, MySQL & JavaScript: With jQuery, CSS & HTML5 5th Edition. O'Reilly Media; 5th edition. 2018. p.828 6. Adam Freeman. Pro ASP.NET Core 3 (Develop Cloud-Ready Web Applications Using MVC 3, Blazor, and Razor Pages) 8th ed. Edition. Apress; 8th ed. Edition. 2020. p.1109 7. Greg Lim. ASP.NET Core 8 MVC Crash Course: Learn to build fast and secure web applications with ASP.NET MVC 8. Greg Lim. 2024. p.118 8. Andrew Troelsen, Phil Japikse. Pro C# 10 with .NET 6: Foundational Principles and Practices in Programming Eleventh Edition. Apress; Eleventh edition.2022. p.1705
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).