Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Інформаційні системи та технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.126.00.O.018
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н., с.н.с. Андрій ХУДИЙ
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Практика передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та інноваційного характеру у сфері інформаційних систем та технологій.
загальних компетентності:
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
фахових компетентності:
СК01. Здатність розробляти та застосувати ІСТ, необхідні для розв’язання стратегічних і поточних задач.
СК02. Здатність формулювати вимоги до етапів життєвого циклу сервіс-орієнтованих інформаційних систем.
СК03. Здатність проектувати інформаційні системи з урахуванням особливостей їх призначення, неповної / недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
РН01. Відшуковувати необхідну інформацію в науковій і технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію.
РН02. Вільно спілкуватись державною та іноземною мовами в науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності.
РН03 Приймати ефективні рішення з проблем розвитку інформаційної інфраструктури, створення і застосування ІСТ.
РН04. Управляти процесами розробки, впровадження та експлуатації у сфері ІСТ, які є складними, непередбачуваними і потребують нових стратегічних та командних підходів.
РН05. Визначати вимоги до ІСТ на основі аналізу бізнес-процесів та аналізу потреб зацікавлених сторін, розробляти технічні завдання.
РН06. Обґрунтовувати вибір технічних та програмних рішень з урахуванням їх взаємодії та потенційного впливу на вирішення організаційних проблем, організовувати їх впровадження та використання.
РН07. Здійснювати обґрунтований вибір проектних рішень та проектувати сервіс-орієнтовану інформаційну архітектуру підприємства (установи, організації тощо).
РН08. Розробляти моделі інформаційних процесів та систем різного класу, використовувати методи моделювання, формалізації, алгоритмізації та реалізації моделей з використанням сучасних комп’ютерних засобів.
РН09. Розробляти і використовувати сховища даних, здійснювати аналіз даних для підтримки прийняття рішень.
РН11. Розв’язувати задачі цифрової трансформації у нових або невідомих середовищах на основі спеціалізованих концептуальних знань, що включають сучасні наукові здобутки у сфері інформаційних технологій, досліджень та інтеграції знань з різних галузей.
РН14. Проєктувати, організовувати впровадження, використання та підтримку розподілених та інтелектуальних інформаційних систем різного роду на основі аналізу організаційних потреб та можливостей.
РН15. Розробляти та впроваджувати елементи віртуальної та доповненої реальності, інтернету речей, а також хмарних сервісів в діяльність підприємств та організацій.
РН16. Планувати та реалізовувати проєкти у сфері імплементації ІСТ на основі принципів, методів та інструментів управління проєктами, у тому числі на основі гнучких методів управління проєктами.
РН17. Вдосконалювати, конструювати, проєктувати ІСТ, у тому числі з елементами наукової новизни та інноваційності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Наукові дослідження та семінари
Короткий зміст навчальної програми: Зміст практики полягає в:
попереднє формулювання теми і завдань майбутньої МКР;
ознайомлення зі структурою підрозділу підприємства (організації), його виробничою діяльністю і умовами праці співробітників;
ознайомлення з правилами техніки безпеки та охорони праці і проходження інструктажу з безпечних методів роботи та охорони праці при роботі з технічними засобами комп'ютерних систем;
виконання обов'язків на посаді стажиста інженера-системотехніка чи наукового співробітника згідно з відповідними посадовими інструкціями;
в межах виконання обов'язків стажиста - детальне ознайомлення зі структурою і компонентами комп'ютерних систем, що експлуатуються чи проектуються, розробка технічного завдання на систему чи підсистему, вибір і комплексування технічних засобів, розробка і експлуатація програмного, інформаційного, математичного, лінгвістичного забезпечень системи (підсистеми) з необхідним документуванням;
складання аналітичного огляду літератури з теми МКР;
обґрунтування постановки задачі МКР;
ознайомлення з організацією заходів щодо охорони праці та навколишнього середовища.
Опис: 3.1. Завдання на практику
Завдання на практику формується керівником від кафедри. Завдання містить такі розділи:
Основне виробниче завдання.
Індивідуальне завдання.
Перший розділ пов'язується безпосередньо з виконанням обов'язків стажиста на відповідному робочому місці, а другий - з МКР.
3.2. Індивідуальне завдання
Індивідуальне завдання пов'язане з метою магістерської кваліфікаційної роботи, типове індивідуальне завдання включає наступні пункти:
аналітичний огляд літератури з теми МКР;
проведення техніко-економічного обгрунтування розробки;
проведення передпроектного дослідження і складання технічного завдання (ТЗ) на проект (роботу);
розробка технічної пропозиції.
3.3. Питання стандартизації і контролю якості роботи
Під час практики студенти повинні поглибити знання з питань стандартизації і прискорення виконання робіт по створенню комп'ютерних систем проектування. Для цього необхідно знати діючу систему програмної документації і вивчити існуючі в підрозділі стандарти, форми контролю якості виконуваних робіт та їх ефективність.
3.4. Питання економіки та організації виробництва
Під час практики студенти повинні ознайомитись з роботою планового відділу для вивчення питань економіки і планування виробництва або проведення науково-дослідних робіт, методів розрахунку їх ефективності. При цьому основну увагу слід звернути на організацію і планування робіт безпосередньо в підрозділі проходження практики, в тому числі:
організація і планування робіт при проектуванні системи чи підсистеми, її впровадженні та експлуатації;
техніко-економічне обгрунтування розробки нової комп'ютерної системи проектування;
техніко-економічне обгрунтування вибору і комплексування технічних засобів комп'ютерної системи проектування;
методи і критерії оцінки якості математичного, програмного, інформаційного та інших видів забезпечень.
3.5. Техніка безпеки, охорона праці
На практиці студенти повинні вивчити такі питання:
необхідні умови праці та їх забезпечення;
планування та організація заходів з охорони праці а навколишнього середовища;
вимоги з протипожежної безпеки;
контроль щодо дотримання норм охорони праці;
радіаційний контроль;
якість повітря в робочих приміщеннях;
існування шкідливих факторів та боротьба з ними.
Детальні інструкції з охорони праці та техніки безпеки дають керівники практики від виробництва з оформленням відповідних документів.
Методи та критерії оцінювання: Підсумки практики підводяться у процесі складання студентом диференційованого заліку перед комісією, яка призначається завідувачем кафедрою. В процесі складання заліку студент захищає звіт про практику. Залік проводиться в останній день практики на базі або на протязі двох тижнів після закінчення терміну практики на кафедрі.
Диференційована оцінка з практики враховується на рівні з іншими оцінками, які характеризують успішність студента. Результати складання заліків з практики заносяться в екзаменаційну відомість і проставляються в заліковій книжці.
Студент, що не виконав програму практики і отримав незадовільний відгук на базі практики або незадовільну оцінку при складанні заліку, відраховується з навчального закладу. Студент, що не виконав програму практики з поважних причин, проходить практику за умов визначених університетом.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з виконання практики;
• Підсумковий контроль (60%, захист практики)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Берко А. Ю. Організація наукових досліджень, написання та захист магістерської дисертації: навч. посібник [для студ. вищ. навч. закл.] / Берко А. Ю., Буров Є.В., Верес О. М., Катренко А.В., Кравець П.О., Нікольський Ю.М., Пасічник В.В.. – Львів : „Новий Світ – 2000”, 2012. – 282 с. — (Серія «Комп’ютинґ»).
2. Методичні рекомендації щодо складання програм практики студентів другого магістерського рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-науковими програмами / Укл.: Гладун С.О., Логуш О.І., – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020 – 20с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).