Навчально-дослідницька практика

Спеціальність: Інформаційні системи та технології (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.126.00.O.014
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: к.т.н., с.н.с. Андрій ХУДИЙ
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчально-дослідницька практика виконується на завершальному етапі навчання студентів за фахом з метою підготовка студентів до самостійного проведення наукових досліджень за спеціальністю та оформлення їх результатів, які в подальшому будуть використані при написанні МКР. Це, зокрема, передбачає систематизування та закріплення знань з фахових дисциплін, вивчення принципів роботи обладнання та методик досліджень за темою магістерської кваліфікаційної роботи, набуття професійних навичок самостійної роботи з науковою літературою, проведення теоретичних та експериментальних досліджень, набування досвіду організаційної та педагогічної роботи тощо.
Завдання: Практика передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та інноваційного характеру у сфері інформаційних систем та технологій. загальних компетентності: ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК02. Здатність спілкуватися іноземною мовою. ЗК03. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). фахових компетентності: СК01. Здатність розробляти та застосувати ІСТ, необхідні для розв’язання стратегічних і поточних задач. СК02. Здатність формулювати вимоги до етапів життєвого циклу сервіс-орієнтованих інформаційних систем. СК08. Здатність проводити наукову та науково-педагогічну діяльність у сфері ІСТ.
Результати навчання: РН01. Відшуковувати необхідну інформацію в науковій і технічній літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію. РН02. Вільно спілкуватись державною та іноземною мовами в науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності. РН08. Розробляти моделі інформаційних процесів та систем різного класу, використовувати методи моделювання, формалізації, алгоритмізації та реалізації моделей з використанням сучасних комп’ютерних засобів. РН11. Розв’язувати задачі цифрової трансформації у нових або невідомих середовищах на основі спеціалізованих концептуальних знань, що включають сучасні наукові здобутки у сфері інформаційних технологій, досліджень та інтеграції знань з різних галузей. РН12. Планувати та виконувати наукові дослідження у сфері ІСТ, формулювати і перевіряти гіпотези, обирати методи, обґрунтовувати висновки, презентувати результати. РН13. Розробляти і викладати спеціальні дисципліни з інформаційних систем та технологій у закладах вищої освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інноваційні інформаційні технології
Короткий зміст навчальної програми: Зміст практики полягає в: попереднє формулювання завдань; ознайомлення зі структурою підрозділу підприємства (організації), його виробничою діяльністю і умовами праці співробітників; ознайомлення з правилами техніки безпеки та охорони праці і проходження інструктажу з безпечних методів роботи та охорони праці при роботі з технічними засобами комп'ютерних систем; детальне ознайомлення зі структурою і компонентами комп'ютерних систем, що експлуатуються чи проектуються, розробка технічного завдання на систему чи підсистему, вибір і комплексування технічних засобів, розробка і експлуатація програмного, інформаційного, математичного, лінгвістичного забезпечень системи (підсистеми) з необхідним документуванням; виконання індивідуального завдання; ознайомлення з організацією заходів щодо охорони праці та навколишнього середовища.
Опис: 3.1. Завдання на практику Завдання на практику формується керівником від кафедри. Завдання містить такі розділи: Основне виробниче завдання. Індивідуальне завдання. Перший розділ пов'язується безпосередньо з виконанням обов'язків стажиста на відповідному робочому місці, а другий - з науковим дослідженням. 3.2. Індивідуальне завдання Індивідуальне завдання пов'язане з темою магістерської кваліфікаційної роботи. Результати досліджень повинні бути оформлені у вигляді публікації в науковому виданні (віснику, журналі, матеріалах конференції тощо) у відповідності до вимог щодо оформлення в обраному виданні. 3.3. Питання стандартизації і контролю якості роботи Під час практики студенти повинні поглибити знання з питань стандартизації і прискорення виконання робіт по створенню комп'ютерних систем проєктування. Для цього необхідно знати діючу систему програмної документації і вивчити існуючі в підрозділі стандарти, форми контролю якості виконуваних робіт та їх ефективність. 3.4. Питання економіки та організації виробництва Під час практики студенти повинні ознайомитись з роботою планового відділу для вивчення питань економіки і планування виробництва або проведення науково-дослідних робіт, методів розрахунку їх ефективності. При цьому основну увагу слід звернути на організацію і планування робіт безпосередньо в підрозділі проходження практики, в тому числі: організація і планування робіт при проектуванні системи чи підсистеми, її впровадженні та експлуатації; техніко-економічне обгрунтування розробки нової комп'ютерної системи проектування; техніко-економічне обгрунтування вибору і комплексування технічних засобів комп'ютерної системи проектування; методи і критерії оцінки якості математичного, програмного, інформаційного та інших видів забезпечень. 3.5. Техніка безпеки, охорона праці На практиці студенти повинні вивчити такі питання: необхідні умови праці та їх забезпечення; планування та організація заходів з охорони праці а навколишнього середовища; вимоги з протипожежної безпеки; контроль щодо дотримання норм охорони праці; радіаційний контроль; якість повітря в робочих приміщеннях; існування шкідливих факторів та боротьба з ними. Детальні інструкції з охорони праці та техніки безпеки дають керівники практики від виробництва з оформленням відповідних документів.
Методи та критерії оцінювання: Підсумки практики підводяться у процесі складання студентом диференційованого заліку перед комісією, яка призначається завідувачем кафедрою. В процесі складання заліку студент захищає звіт про практику. Залік проводиться в останній день практики на базі або на протязі двох тижнів після закінчення терміну практики на кафедрі. Диференційована оцінка з практики враховується на рівні з іншими оцінками, які характеризують успішність студента. Результати складання заліків з практики заносяться в екзаменаційну відомість і проставляються в заліковій книжці. Студент, що не виконав програму практики і отримав незадовільний відгук на базі практики або незадовільну оцінку при складанні заліку, відраховується з навчального закладу. Студент, що не виконав програму практики з поважних причин, проходить практику за умов визначених університетом.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з виконання практики; • Підсумковий контроль (60%, захист практики)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Берко А. Ю. Організація наукових досліджень, написання та захист магістерської дисертації: навч. посібник [для студ. вищ. навч. закл.] / Берко А. Ю., Буров Є.В., Верес О. М., Катренко А.В., Кравець П.О., Нікольський Ю.М., Пасічник В.В.. – Львів : „Новий Світ – 2000”, 2012. – 282 с. — (Серія «Комп’ютинґ»). 2. Методичні рекомендації щодо складання програм практики студентів другого магістерського рівня вищої освіти, які навчаються за освітньо-науковими програмами / Укл.: Гладун С.О., Логуш О.І., – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020 – 20с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).