Фізика
Спеціальність: Локомотиви та локомотивне господарство
Код дисципліни: 6.273.02.O.013
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Загальної фізики
Лектор: Зачек І.Р.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК4 - Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК7-Здатність працювати автономно та в команді.
ЗК8 - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
Фахова компетентність
ФК3 - Здатність проведення вимірювального експерименту з визначення параметрів та
характеристик об’єктів залізничного транспорту, їх агрегатів, систем та елементів.
ФК10 - Здатність застосовувати методи та засоби технічних вимірювань, технічні
регламенти, стандарти та інші нормативні документи при технічному діагностування
і локомотивів, їх систем та елементів
Результати навчання: РН14 - Визначати парамет-ри локомотивів, їх систем та елементів шляхом проведення вимірювального експерименту з оцінкою його результатів/
РН21 - Знати методи та вмі-ти використовувати засоби технічних вимірювань, тех.-нічні регламенти, стандарти та інші нормативні доку-менти під час технічного діагностування локомо--ти-вів, їх систем, агрегатів та вузлів
РН24 - Вміти розраховувати техніко-економічні та експлуатаційні показники локомотивів, їх систем, аг-регатів та вузлів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні
навчальні дисципліни Супутні і наступні навчальні дисципліни
Фізика (шкільний курс) Вища математика, частини 1,2
Алгебра (шкільний курс)
Геометрія (шкільний курс)
Короткий зміст навчальної програми: Курс загальної фізики призначений для ознайомлення студентів із основним курсом фізики (механіка поступального та обертального руху, коливання і хвилі, молекулярна фізика і термодинаміка, електростатика, електромагнетизм, електричний струм, хвильова оптика, теплове випромінювання, атомна та ядерна фізика, елементи фізики твердого тіла) на університетському рівні складності, для отримання аналітичних описів складних фізичних процесів. Вивчення даного курсу передбачає також розв'язування задач, та виконання лабораторних робіт із наступним вивченням опрацювання результатів вимірювань, освоєнням за необхідності способів їх графічного представлення, оцінкою похибок вимірювань, та аналізом отриманих експериментальних результатів.
Курс фізики служить основою для розуміння фізичної сторони процесів, які відбуваються у реальних промислових установках, і допомагає створювати математичні моделі відповідних процесів для аналізу і синтезу теоретичних і практичних положень і методів наук про довкілля.
Опис: Курс фізики складається з 30 лекцій, 8 практичних і 30 лабораторних занять у I семестрі. Лекційний курс охоплює дев’ять розділів, в яких викладені фізичні основи механіки, молекулярної фізики і термодинаміки, електростатики, постійного струму, електромагнетизму, хвильової оптики, квантової природи випромінювання, фізики атомів та елементів фізики твердого тіла. Лабораторні роботи виконуються в механіко- молекулярній, електричній і оптичній лабораторіях. Студенти після 8 і 15 лекцій пишуть роботи по перевірці самостійної роботи, а після 14 лекції – розрахунково – графічну роботу. В кінці 2 семестру студенти складають екзамен.
Методи та критерії оцінювання: Методи: 1. Опитування при допуску до лабораторних робіт (усно та за допомогою виконання тестів); 2. Опитування при захисті лабораторних робіт; 3. Опитування на практичних заняттях; 4. Здача тестів; 5. Оцінювання розрахунково-графічних робіт; 6. Екзамен – письмова форма (питання та задачі – письмові відповіді); 7. Екзамен – усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: .Критерій оцінювання: Поточний контроль (ПК): 40 (Лабораторні заняття:16; Контроль самостійної роботи: 10; РГР: 14). Екзаменаційний контроль (ЕК): 60 (Письмова компонента: 50; Усна компонента: 10). Разом за дисципліну (ПК+ЕК): 100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. 1. Фізика в таблицях . Навчальний посібник / І. Р. Зачек, І. Є. Лопатинський, С. О. Юр’єв, В. В. Кусьнеж. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 156 с.
2. Збірник задач з фізики. Навчальний посібник / Лопатинський І. Є., Зачек І. Р., Юр’єв С. О. та ін. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. 244 с.
3. Збірник задач з фізики з розв'язками: Навчальний посібник / І. Є. Лопатинський, І. Р. Зачек, О. Б. Біленька, та. ін. – Львів: ПП "Ощипок М.М.", 2020. – 260 c.
4. Лабораторний практикум з фізики. Частина 1. Механіка та молекулярна фізика / І.Є. Лопатинський, І.Р. Зачек, С.О. Юр'єв та ін. – Львів, Вид. НУ ЛП, 2018 . – 188с.
5. Лабораторний практикум з фізики. Частина 2. Електрика і магнетизм / За ред. І.Є. Лопатинського – Львів.: Вид. НУ ЛП, 2006 . – 204с.
6. Лабораторний практикум з фізики. Частина 3. Оптика та атомна фізика / – За ред. І.Є. Лопатинського – Львів.: Вид. НУ ЛП, 2006 . – 264с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).