Основи логістики та технологія ремонту рухомого складу залізниць, частина 1

Спеціальність: Локомотиви та локомотивне господарство
Код дисципліни: 6.273.02.E.053
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: Болжеларський Ярослав Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання необхідних знань у галузі організації діяльності підприємств з капітального ремонту рухомого складу з врахуванням внутрішньої та зовнішньої логістики виробничих матеріалів та запасів і технологією капітальних ремонтів.
Завдання: Основним завданням навчальної дисципліни є ознайомлення студентів з різними аспектами діяльності підприємств з капітального ремонту рухомого складу – від технології ремонту, до організації виконання робіт та аналізу діяльності. У результаті вивчення дисципліни студент набуде наступних компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі га практичні проблеми у професійній діяльності у сфері залізничного транспорт}7 відповідно до спеціалізації або у процесі подальшого навчання із застосуванням положень, теорій та методів природничих, технічних. інформаційних та соціально- економічних наук, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов функціонування об’єктів залізничного транспорту. Загальні компетентності. ЗК 3. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 5. Здатність розробляти та управляти проектами. ЗК 7. Здатність працювати автономно та в команді. Фахові компетентності ФК 4. Здатність розробляти та впроваджувати технологічні процеси, технологічне устаткування і технологічне оснащення, засоби автоматизації та механізації при виробництві, експлуатації, ремонті га обслуговуванні локомотивів, їх систем та елементів ФК 5. Здатність розробляти, оформлювати та впроваджувати у виробництво документацію щодо технологічних процесів будівництва, експлуатації, ремонту та обслуговування локомотивів, їх систем та інших інструктивних вказівок, правил та методик ФК 12. Здатність організовувати дію системи звітності та обліку (управлінського, статистичного, технологічного) роботи локомотивів, здійснювати діловодство, документування та управління якістю згідно нормативно-правових актів, інструкцій та методик ФК 14. Здатність організовувати власну роботу, підлеглих та підпорядкованих підрозділів відповідно до вимог охорони праці, техніки безпеки та протипожежної безпеки під час виробництва, експлуатації та ремонту локомотивів, їх систем, агрегатів та вузлів
Результати навчання: РН 1 Проводити професійну діяльність у соціальній взаємодії основаній на гуманістичних і етичних засадах. РН 5 Використовувати принципи формування трудових ресурсів; виявляти резерви підвищення ефективності праці співробітників при проектуванні, виробництві, експлуатації та ремонті локомотивів, їх систем, агрегатів та вузлів. РН 12 Знати основні положення нормативно-правових та законодавчих актів України у сфері залізничного транспорту, Правил технічної експлуатації залізниць України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування локомотивів, їх систем, агрегатів та вузлів. РН 15 Знати основні технологічні операції, технологічне устаткування, технологічне оснащення, засоби автоматизації та механізації що використовуються в експлуатації, ремонті та обслуговуванні локомотивів, їх систем, агрегатів та вузлів. РН 18 Виконувати розрахунок основних характеристик та параметрів технологічних процесів виробництва й ремонту РН 20 Знати призначення та специфіку роботи структурних підрозділів лінійних підприємств та заводів, малих колективів виконавців (бригад, дільниць, пунктів), щодо виробництва.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи надійності та технічна діагностика рухомого складу. Безпека інфраструктури та рухомого складу залізниць. Технічні вимірювання та унфікація на залізничному транспорті. Енергетичні установки рейкового транспорту, частина 2 Гальма рухомого складу Теорія та конструкція тягового та моторвагонного рухомого складу, частина 4 Електричне обладнання локомотивів залізничного транспорту частина 2 Основи логістики та технологія ремонту рухомого складу залізниць, частина 2. Ресусозбегіраючі технології.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Основи логістики та технологія ремонту рухомого складу залізниць» присвячена розгляду питань організації діяльності підприємств різних форм власності, основною сферою діяльності яких є виконання капітальних ремонтів рухомого складу. При цьому також розглядаються пов’язані питання зовнішньої та внутрішньої логістики і технології ремонтів вузлів та агрегатів рухомого складу та рухомого складу в цілому. Основна відмінність цієї дисципліни від дисципліни паралельного блоку полягає у тому, що вона сфокусована на проведенні саме капітальних ремонтів рухомого складу і логістичних та технологічних питань, що пов’язані з капітальними ремонтами. Перша частина цієї дисципліни сфокусована на загальних питаннях технології капітального ремонту рухомого складу – технологічних процесах, обладнанні, методах діагностування, відновлення та випробування при капітальних ремонтах.
Опис: Тема 1. Основні терміни і визначення. Система технічного обслуговування і ремонту локомотивів в Україні. Тема 2. Загальна характеристика капітальних ремонтів електровозів. Локомотивобудівні та локомотиворемонтні підприємства в Україні. Тема 3. Показники надійності локомотивів та методи їх визначення. Тема 4. Нормативно-технічна документація, що використовується при капітальних ремонтах локомотивів. Тема 5. Розбирання та визначення технічного стану механічного обладнання локомотивів при капітальних ремонтах. Тема 6. Загальна характеристика методів відновлення механічного обладнання при капітальних ремонтах. Тема 7. Методи відновлення механічних з’єднань, вузлів та деталей при капітальних ремонтах (частина 1) Тема 8. Методи відновлення механічних з’єднань, вузлів та деталей при капітальних ремонтах (частина 2) Тема 9. Методи відновлення механічних з’єднань, вузлів та деталей при капітальних ремонтах (частина 3) Тема 10. Розбирання та визначення технічного стану електричного та електронного обладнання локомотивів при капітальних ремонтах. Тема 11. Загальна характеристика методів відновлення електричного та електронного обладнання при капітальних ремонтах Тема 12. Методи відновлення механічних частин електричного обладнання при капітальних ремонтах. Тема 13. Методи відновлення струмопровідних частин і контактних з’єднань при капітальних ремонтах. Тема 14. Методи загального збирання та перевірки просторового положення деталей. Тема 15. Стендові, реостатні та високовольтні випробування вузлів та локомотивів в цілому.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів з практичних робіт шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи. 2. Проведення письмового заліку/екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті лекційних та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційний контроль з дисципліни проводиться у вигляді виконання тестових завдань. Завдання включають запитання одного рівня складності, що охоплюють усі теми занять. На тестування виноситься 45 питань, кожне з яких оцінюється в один бал. Сумарна оцінка, яку студент може отримати за результатами семестрового контролю, складається з кількості балів, отриманої за результатами поточного контролю знань під час семестру (45 балів), та кількості балів, отриманих під час екзаменаційного контролю (55 балів). Максимальна оцінка, яку студент може отримати під час екзаменаційного контролю, визначається, як сума балів, що отримані студентом під час тестування (45 балів) та усної компоненти (10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова: 1. Організація та планування виробництва: Навч. посібник / Е. Д. Тартаковський, О. С. Крашенінін, О. В. Клименко та ін. – Харків: УкрДУЗТ, 2018. – 182 с. 2. Лозинський, В. Г. Ремонт рухомого складу залізниць: Навч. посібник. — К.: ІНКОС, 2009. — 248 с. ISBN: 978-966-458-121-3 3. Технологія ремонту тягового рухомого складу: навч. посібник / За ред. І. В. Кірєєва — Харків: УкрДАЗТ, 2012. — 320 с. 4. Єріна А. М., Щербак І. В. Виробнича логістика: Навч. посібник. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 328 с. Допоміжна: 1. Пушкар, О. І. Логістика: Навч. посібник для студентів економічних спеціальностей. — Тернопіль: Економічна думка, 2005. — 396 с. 2 Технологічне проектування основних цехів тепловозоремонтного заводу: Методичні вказівки до курсового та дипломного проектування у 2 ч. /Уклад.: Є.Г.Нєчаєв, О.Б.Очкасов; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - Ч.2. - Д.: Вид-во Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2012. - 37 с. 3 Технологічне проектування ремонтної бази локомотивів промислового транспорту: Методичні вказівки до курсового та дипломного проектування за спеціальністю 8.100501 «Рухомий склад та спеціальна техніка залізничного транспорту» спеціалізації «Виробництво, експлуатація та ремонт локомотивів». - Ч.1. - Д.: ДІІТ, 2007. - 57 с. 4 Технологічне проектування ремонтної бази локомотивів промислового транспорту: Методичні вказівки до курсового та дипломного проектування за спеціальністю 8.100501 «Рухомий склад та спеціальна техніка залізничного транспорту» спеціалізації «Виробництво, експлуатація та ремонт локомотивів». - Ч.2. - Д.: ДІІТ, 2007. - 27 с. 5 Технологічне проектування ремонтної бази локомотивів промислового транспорту: Методичні вказівки до курсового та дипломного проектування за спеціальністю 8.100501 «Рухомий склад та спеціальна техніка залізничного транспорту» спеціалізації «Виробництво, експлуатація та ремонт локомотивів». - Ч.3. - Д.: ДІІТ, 2007. - 18 с Інформаційні ресурси: Віртуальне навчальне середовище Національного університету «Львівська політехніка», дисципліна «Основи логістики та технологія ремонту рухомого складу, частина 1».
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).