Теорія та конструкція тягового та моторвагонного рухомого складу, частина 1

Спеціальність: Локомотиви та локомотивне господарство
Код дисципліни: 6.273.02.O.022
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: Боярко Владислав Васильович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів та формування бази знань, необхідних для можливості знаходити ефективні варіанти підвищення управлінських показників при проєктуванні та експлуатації рухомого складу залізниць шляхом практико-орієнтованого підходу до оволодіння компетентностями з теорії та конструкції локомотивів.
Завдання: ЗК 4. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ФК 2. Здатність розрізняти типи та серії локомотивів та їх складові, визначати вимоги до їхньої конструкції, параметрів та характеристик . ФК 3. Здатність проведення вимірного експерименту з визначення параметрів та характеристик об’єктів залізничного транспорту, їх агрегатів, систем та елементів. ФК 13. Здатність аналізувати техніко-економічні та експлуатаційні показники локомотивів, їх систем та елементів з метою виявлення та усунення негативних чинників та підвищення ефективності виробничого процесу.
Результати навчання: РН 9. Уміти застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності. РН 12. Знати основні положення нормативно-правових та законодавчих актів України у сфері залізничного транспорту, Правил технічної експлуатації залізниць України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування локомотивів, їх систем, агрегатів та вузлів. РН 13. Ідентифікувати типи і серії локомотивів, їх системи, елементи, характеристики та параметри.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Електротехніка та електромеханіка транспортних засобів Загальний курс залізниць Супутні і наступні навчальні дисципліни: Теорія та конструкція тягового та моторвагонного рухомого складу, частина 2 Теорія локомотивної тяги Гідравлічні передачі локомотивів Електричне обладнання локомотивів ЗТ Навчальна практика
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент використовує новітні методи та засоби проектування, конструювання, налагодження, експлуатації, обслуговування тягового рухомого складу (ТРС). Він здатен використовувати новітні інформаційні технології, комп’ютерне моделювання і проектування локомотивів та ї складових частин, враховуючи енергоефективність та екологічність та набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо техніко-експлуатаційних параметрів та розуміння принципів функціонування ТРС, опановує методики розрахунків основних параметрів локомотивів, їх вузлів і систем. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів.
Опис: Мета навчальної дисципліни. Переваги та недоліки застосування локомотивів та моторвагонного рухомого складу. Класифікація локомотивів та моторвагонного рухомого складу. Серії локомотивів та МВРС. Осьові формули. Загальна будова та принципи розміщення обладнання у тепловозах. Загальна будова та принципи розміщення обладнання у електровозах постійного струму. Загальна будова та принципи розміщення обладнання у електровозах змінного струму. Загальна будова та принципи розміщення обладнання у МВРС. Конструктивні особливості електровозів та МВРС з подвійним живленням. Загальна будова тягових електричних двигунів постійного та змінного струму. Основні технічні характеристики. Поняття і особливості побудови тягової характеристики локомотива.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів з практичних робіт шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи. 2. Проведення письмового заліку за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання заліку , питання якої ґрунтуються на змісті лекційних та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) – 45 балів. Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 45 балів; усна компонента – 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Теорія та конструкція локомотивів: Методичні вказівки до виконання курсового проекту, розділ «Розрахунок техніко-економічних характеристик» /Днiпропетр. націон. унiвер. залiзнич. трансп. ім. ак. В. Лазаряна; Уклад.: Д. В. Бобирь, Л. С. Казаріна, М. І. Мартишевській, Є. Г. Нєчаєв. – Дніпропетровськ, 2006. – 30 с. Рекомендована література: Базова: 1. Корнійчук М.П., Липовець Н.В., Шамрай Д.О. Технологія галузі і технічні засоби залізничного транспорту. Частина 1 (розділи 1-6): Підручник. Друге видання, виправлене. Допоміжна: 1. Тартаковський Е.Д., Агулов А.Ф., Фалендиш А.П. Теорія та конструкція локомотивів. Ч.2. Вибір та розрахунок основних вузлів локомотивів: Навч. посібник. – Харків: УкрДАЗТ, 2009. -150 с 2. Боднар Б. Є., Бобирь Д. В., Капіца М. І. Гідравлічні передачі локомотивів: підручник. Дніпро : Дріант, 2021. 466 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).