Основи надійності та технічна діагностика рухомого складу

Спеціальність: Локомотиви та локомотивне господарство
Код дисципліни: 6.273.02.E.046
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: Фалендиш Анатолій Петрович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою даної дисципліни є вивчення та засвоєння основних положень теорії надійності виробів транспортного машинобудування, необхідних для якісного проектування, виготовлення та експлуатації рухомого складу.
Завдання: Загальні та фахові компетентності: ЗК 3. Навики використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 6. Прагнення до збереження навколишнього середовища. ФК 1. Дотримання у професійній діяльності фахових вимог та компетентності нормативно-правових, законодавчих актів України, Правил технічної експлуатації залізниць України, інструкцій та рекомендацій з експлуатації, ремонту та обслуговування вагонів та контейнерів залізничного транспорту та їх систем. ФК 2. Здатність розрізняти вагони та контейнери та їх складові, визначати вимоги до їхньої конструкції, параметрів та характеристик. ФК 3. Здатність проведення вимірного експерименту з визначенням параметрів та характеристик об’єктів залізничного транспорту, їх агрегатів, систем та елементів. ФК 6. Здатність розробляти з урахуванням безпечних умов використання, міцнісних, естетичних і економічних параметрів технічні завдання і технічні умови на проектування локомотивів, їх систем та окремих елементів; складати плани розміщення устаткування, технічного оснащення та організації робочих місць; розрахувати завантаження устаткування та показники якості продукції. ФК 9. Здатність організовувати виробничу діяльність структурних підрозділів лінійних підприємств та заводів, малих колективів виконавців (бригад, дільниць, пунктів технічного обслуговування), щодо виробництва, експлуатації, ремонту та обслуговування локомотивів, їх систем та елементів, включаючи обґрунтування технології виробничих процесів. ФК 10. Здатність застосовувати методи та засоби технічних вимірювань, технічні регламенти, стандарти та інші нормативні документи при технічному діагностуванні вагонів та контейнерів, їх систем та елементів.
Результати навчання: ПРН 4 Здійснювати професійну діяльність використовуючи інформаційні технології, «Інформаційні бази даних», системи навігації, Internet-ресурси та сучасні програмні засоби і ін. ПРН 9. Уміти застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності. ПРН 17 Знати особливості та вміти розробляти технічні завдання і технічні умови на проектування локомотивів, їх систем, агрегатів та вузлів; складати плани розміщення устаткування, технічного оснащення та організації робочих місць, розраховувати завантаження устаткування та показники якості продукції. ПРН 21 Знати методи та вміти використовувати засоби технічних вимірювань, технічні регламенти, стандарти та інші нормативні документи під час технічного діагностування локомотивів, їх систем, агрегатів та вузлів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Вища математика - Навчальна практика Супутні і наступні навчальні дисципліни: • Електричне обладнання локомотивів залізничного транспорту; • Енергетичні установки рейкового транспорту; • Теорія та конструкція тягового та моторвагонного рухомого складу
Короткий зміст навчальної програми: «Основи надійності та технічна діагностика рухомого складу» є дисципліною, що вивчається з метою набуття здатності використовувати у професійній діяльності знання з устрою залізниць та їх інфраструктури, організації руху і перевезень, розрізняти об'єкти залізничного транспорту та їх складові, визначати вимоги до їхньої конструкції; здатності розробляти з урахуванням естетичних, міцнісних і економічних параметрів технічні завдання і технічні умови на проектування об'єктів залізничного транспорту, його систем та окремих елементів.
Опис: Лекційні заняття 1 Введення в дисципліну. Надійність: основні поняття та визначення. 2 Основні показники надійності. 3 Закони розподілення випадкових величин при аналізі надійності. 4 Аналіз структурних схем надійності. 5 Отримання інформації про надійність рухомого складу 6 Кількісні характеристики надійності вузлів рухомого складу, які підлягають ремонту та не ремонтопридатних. 7 Методи випробувань рухомого складу на надійність. 8 Основи аналізу надійності рухомого складу на протязі його життєвого циклу 9 Основні шляхи підвищення надійності і ремонтопридатності рухомого складу. 10 Основи технічної діагностики. 11 Методи і види діагностування. Засоби діагностування. Класифікація датчиків 12 Раціональна організація використання діагностики локомотивів в системі їх технічного утримання
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист практичних робіт. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті лекційних та практичних занять.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів за видами навчальної роботи студента денної форми навчання: - практичні заняття - 30 - контрольні роботи - 10 - письмова компонента - 50 - усна компонента - 10 Всього - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Кузін М.О. Конспект лекцій із дисципліни «Надійність та технічна діагностика» – рукопис. 2. Надійність і технічна діагностика рухомого складу: Методичні вказівки до практичних занять / Дніпропетр. націон. універ. залізнич. трансп. ім.. акад. В. Лазаряна; Уклад.: Б.Є. Боднар, Д.В. Бобирь, Я.В. Болжеларський, О.Б. Очкасов. – Дніпропетровськ, 2006. – 30 с. 3. Надійність і технічна діагностика рухомого складу: Методичні вказівки до виконання контрольної роботи / Дніпропетр. націон. універ. залізнич. трансп. ім.. акад. В. Лазаряна; Уклад.: Б.Є. Боднар, Д.В. Бобирь, Я.В. Болжеларський. – Дніпропетровськ, 2002. – 20 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).