Технологічні процеси ремонту локомотивів, частина 2

Спеціальність: Локомотиви та локомотивне господарство
Код дисципліни: 6.273.02.E.066
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: Болжеларський Ярослав Володимирович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання необхідних знань у галузі організації діяльності підприємств з технічного обслуговування та поточних ремонтів локомотивів.
Завдання: Основним завданням навчальної дисципліни є ознайомлення студентів з технологічними процесами технічного обслуговування та поточних ремонтів локомотивів на підприємствах залізничного транспорту. У результаті вивчення дисципліни студент набуде наступних компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі га практичні проблеми у професійній діяльності у сфері залізничного транспорт}7 відповідно до спеціалізації або у процесі подальшого навчання із застосуванням положень, теорій та методів природничих, технічних. інформаційних та соціально- економічних наук, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов функціонування об’єктів залізничного транспорту. Інтегральна компетентність: Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі га практичні проблеми у професійній діяльності у сфері залізничного транспорт}7 відповідно до спеціалізації або у процесі подальшого навчання із застосуванням положень, теорій та методів природничих, технічних. інформаційних та соціально- економічних наук, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов функціонування об’єктів залізничного транспорту. Загальні компетентності ЗК 6. Прагнення до збереження навколишнього середовища. ЗК 7. Здатність працювати автономно та в команді. ЗК 8. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 9. Здатність реалізувати свої права і обов'язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Фахові компетентності ФК 6. Здатність розробляти з урахуванням безпечних умов використання, міцнісних, естетичних і економічних параметрів технічні завдання і технічні умови на проектування локомотивів, їх систем та окремих елементів; складати плани розміщення устаткування, технічного оснащення та організації робочих місць; розраховувати завантаження устаткування та показники якості продукції ФК 7. Здатність аналізувати технологічні процеси виробництва й ремонту локомотивів як об'єкта управління, застосовувати експертні оцінки для вироблення управлінських рішень щодо подальшого функціонування підприємства з оцінкою якості його продукції ФК 9. Здатність організовувати виробничу діяльність структурних підрозділів лінійних підприємств та заводів, малих колективів виконавців (бригад, дільниць, пунктів), щодо виробництва, експлуатації, ремонту та обслуговування локомотивів, їх систем та елементів, включаючи обгрунтування технології виробничих процесів ФК 14. Здатність організовувати власну роботу, підлеглих та підпорядкованих підрозділів відповідно до вимог охорони праці, техніки безпеки та протипожежної безпеки під час виробництва, експлуатації та ремонту локомотивів, їх систем, агрегатів та вузлів Фахова компетентність професійного спрямування ФКС 2.4. Здатність використовувати сучасні методи організації праці та управління під час випробувань, експлуатації та ремонту локомотивів, здійсненню контролю за виробництвом.
Результати навчання: РН 1 Проводити професійну діяльність у соціальній взаємодії основаній на гуманістичних і етичних засадах. РН 5 Використовувати принципи формування трудових ресурсів; виявляти резерви підвищення ефективності праці співробітників при проектуванні, виробництві, експлуатації та ремонті локомотивів, їх систем, агрегатів та вузлів. РН 15 Знати основні технологічні операції, технологічне устаткування, технологічне оснащення, засоби автоматизації та механізації що використовуються в експлуатації, ремонті та обслуговуванні локомотивів, їх систем, агрегатів та вузлів. РН 17 Знати особливості та вміти розробляти технічні завдання і технічні умови на проєкгування локомотивів, їх систем, агрегатів та вузлів; складати плани розміщення устаткування, технічного оснащення та організації робочих місць, розраховувати завантаження устатку вання та показники якості продукції. РН 18 Виконувати розрахунок основних характеристик та параметрів технологічних процесів виробництва й ремонту РН 23 Знати та розраховувати основні показники звітності та обліку (управлінського, статистичного, бухгалтерського та фінансового) підприємства під час експлуатації та ремонту локомотивів, їх систем, агрегатів та вузлів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи логістики та технологія ремонту рухомого складу залізниць, частина 1. Експлуатація локомотивів та локомотивне господарство. Ресурсозберігаючі технології Електричне обладнання локомотивів залізничного транспорту Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи. Виконання та захист бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Технолгічні процеси ремонту локомотивів» присвячена питанням технології проведення технічних обслуговувань та поточних ремонтів локомотивів. При цьому також розглядається робота та конструкція відповідного технологічного обладнання. Основна відмінність цієї дисципліни від дисципліни паралельного блоку полягає у тому, що вона сфокусована на проведенні саме технічних обслуговувань та поточних ремонтів і поглибленому вивченні технологічних процесів ремонту у взаємозв’язку з відповідним обладнанням. Друга частина цієї дисципліни сфокусована на технологічних процесах ремонту електричного обладнання локомотивів локомотивів. Також розглядаються загальні питання, що пов’язані з технологічним процесом збирання та випробування локомотивів.
Опис: Тема 1. Особливості розбирання та визначення технічного стану електричних частин електрообладнання рухомого складу при технічних обслуговуваннях та поточних ремонтах. Тема 2. Контроль технічного стану ізоляції та струмопровідних частин електрообладнання при технічних обслуговуваннях та поточних ремонтах. Тема 3. Відновлення статорів (остовів) електричних машин при поточних ремонтах. Тема 4. Відновлення роторів (якорів) електричних машин при поточних ремонтах. Тема 5. Відновлення полюсних котушок електричних машин при поточних ремонтах. Тема 6. Просочування та сушіння ізоляції електричних машин при поточних ремонтах. Тема 7. Методи складання електричних машин. Балансування. Стендові випробування електричних машин при поточних ремонтах. Тема 8. Технічне обслуговування і поточний ремонт тягових трансформаторів електровозів. Тема 9. Відновлення електричних контактних з’єднань при технічних обслуговуваннях та поточних ремонтах. Тема 10. Технічне обслуговування та ремонт акумуляторних батарей. Тема 11. Технічне обслуговування, поточний ремонт та випробування апаратів захисту електровозів. Тема 12. Технічне обслуговування та поточний ремонт електронних компонентів локомотивів. Тема 13. Технічне обслуговування та поточний ремонт струмоприймачів електрорухомого складу. Тема 14. Методи складання об’єктів ремонту. Визначення просторового положення деталей та вузлів. Тема 15. Методи складання та випробування колісно-моторних блоків. Тема 16. Реостатні та високовольтні випробування локомотивів.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів з практичних робіт шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи. 2. Проведення письмового заліку/екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті лекційних та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційний контроль з дисципліни проводиться у вигляді виконання тестових завдань. Завдання включають запитання одного рівня складності, що охоплюють усі теми занять. На тестування виноситься 45 питань, кожне з яких оцінюється в один бал. Сумарна оцінка, яку студент може отримати за результатами семестрового контролю, складається з кількості балів, отриманої за результатами поточного контролю знань під час семестру (45 балів), та кількості балів, отриманих під час екзаменаційного контролю (55 балів). Максимальна оцінка, яку студент може отримати під час екзаменаційного контролю, визначається, як сума балів, що отримані студентом під час тестування (45 балів) та усної компоненти (10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова: 1. Лозинський, В. Г. Ремонт рухомого складу залізниць: Навч. посібник. — К.: ІНКОС, 2009. — 248 с. 2. Технологія ремонту тягового рухомого складу: навч. посібник / За ред. І. В. Кірєєва — Харків: УкрДАЗТ, 2012. — 320 с. 3. Технологія ремонту локомотивів та вагонів: Навчальний посібник / Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля. – Луганськ: СНУ ім. В. Даля, 2014. – 150 с. Допоміжна: 1. Основи технології ремонту локомотивів: Конспект лекцій / УкрДУЗТ. – Харків: Український державний університет залізничного транспорту, 2019. – 120 с 2 Технологічне проектування ремонтної бази локомотивів промислового транспорту: Методичні вказівки до курсового та дипломного проектування за спеціальністю 8.100501 «Рухомий склад та спеціальна техніка залізничного транспорту» спеціалізації «Виробництво, експлуатація та ремонт локомотивів». - Ч.1. - Д.: ДІІТ, 2007. - 57 с. 3 Технологічне проектування ремонтної бази локомотивів промислового транспорту: Методичні вказівки до курсового та дипломного проектування за спеціальністю 8.100501 «Рухомий склад та спеціальна техніка залізничного транспорту» спеціалізації «Виробництво, експлуатація та ремонт локомотивів». - Ч.2. - Д.: ДІІТ, 2007. - 27 с. 4 Технологічне проектування ремонтної бази локомотивів промислового транспорту: Методичні вказівки до курсового та дипломного проектування за спеціальністю 8.100501 «Рухомий склад та спеціальна техніка залізничного транспорту» спеціалізації «Виробництво, експлуатація та ремонт локомотивів». - Ч.3. - Д.: ДІІТ, 2007. - 18 с Інформаційні ресурси: Віртуальне навчальне середовище Національного університету «Львівська політехніка», дисципліна «Технологічні процеси ремонту локомотивів, частина 2».
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).