Оцінка функціональної безпеки систем залізничного сполучення
Спеціальність: Функціональна безпека залізничного транспорту
Код дисципліни: 7.273.01.E.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Залізничний транспорт
Лектор: Бондаренко Ірина Олександрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності (ЗК):
ЗК1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК4. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел .
ЗК6. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК8. Здатність працювати в міжнародному контексті.
ЗК10. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Фахові компетентності спеціальності
ФК 2. Здатність застосовувати системний підхід до вирішення інженерних проблем в рамках спеціалізації.
ФК 5. Здатність вирішувати наукові та виробничі проблеми у сфері залізничного транспорту, демонструючи розуміння ширшого міждисциплінарного інженерного контексту.
ФК 7. Здатність досліджувати, аналізувати та вдосконалювати технологічні процеси залізничного транспорту відповідно до спеціалізації.
ФК 8. Здатність приймати ефективні рішення щодо вибору матеріалів, обладнання та заходів для реалізації новітніх технологій на залізничному транспорті відповідно до спеціалізації.
ФСК 1.2. Здатність організовувати діяльність за оцінкою функціональної безпеки і приймати рішення щодо модифікації та модернізації елементів інфраструктури залізничного транспорту.
Результати навчання: РН 1. Знати і розуміти сучасні методи наукових досліджень, організації та планування експерименту, комп’ютеризованих методів дослідження та опрацювання результатів.
РН 2. Вирішувати задачі зі створення, експлуатації, утримання, ремонту та утилізації об’єктів залізничного транспорту, у тому числі на межі із суміжними галузями, інженерними науками, фізикою, екологією та економікою.
РН 8. Знати та застосовувати необхідні методи та засоби досліджень, розробляти та аналізувати фізичні, математичні та комп’ютерні моделі об’єктів дослідження, що стосуються створення, експлуатації та ремонту об’єктів залізничного транспорту.
РН 11. Виконувати техніко-економічні розрахунки, порівняння та обґрунтування процесів проєктування, конструювання, виробництва, ремонту, реновації, експлуатації об’єктів залізничного транспорту відповідно до спеціалізації.
РН 14. Розраховувати характеристики об’єктів залізничного транспорту відповідно до спеціалізації
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Система управління безпекою на залізничному транспорті
Міжнародна залізнична термінологія та методологія вибору оптимальних рішень
Екологічна безпека та охорона праці на залізничному транспорті
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Інжиніринг криз та ризиків транспортних послуг
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навичок щодо політики забезпечення функціональної безпеки залізничної колії. Детально розглядаються управління на основі життєвого циклу системи, класифікатори систем залізничного сполучення, системи технічного обслуговування. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів.
Опис: 1 Основи політики забезпечення функціональної безпеки залізничної колії. Взаємозв'язок між параметрами RAMS залізниці та якістю послуг. Аспекти RAMS залізниці.
2 Процес управління на основі життєвого циклу системи.
3 Життєвий цикл RAMS.
4 Класифікатори систем залізничного сполучення. Основні конструкції верхньої будови колії. Основні конструкції нижньої будови колії. Взаємозамінність та сумісність елементів в конструкції верхньої та нижньої будов колії.
5 Механічні характеристики, що враховуються при моделюванні компонентів колії. Методологія розрахунку залізничної колії: міцність, стійкість, врахування впливу зміни температур.
6 Методологія взаємодії рухомого складу з колією.
7 Процес деградації залізничної колії. Фактори, що впливають на якість залізничної колії.
8 Поняття життєвого циклу залізничної колії.
9 Системи технічного обслуговування. Чисельні та альтернативні вимоги до утримання колії. PPIMS, метод «зверху вниз» для оптимізації моніторингу.
10 Основні положення загальної концепції системи ведення колійного господарства на основі комплексної діагностики стану колії.
11 Застосування структурних, логічних схем та матриць при оцінці безпеки системи.
12 Визначення і підтвердження безвідмовності, експлуатаційної готовності, ремонтопридатність та безпеки на залізницях за нормативними документами.
13 Сучасні підходи до оцінки якості геометрії колії.
14 Інтеграція RAMS і LCC в процес розробки проекту.
15 Обслуговування залізниць і управління активами. Планування технічного обслуговування за допомогою LCC ?AI RAMS. Аутсорсинг.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами:
1. Проведення контролю знань з практичних робіт проводиться за тематикою робіт у вигляді тесту.
2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 40 балів.
Екзаменаційний контроль:
тестова компонента 55 балів
усна компонента 5 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Даніленко Е.І. Залізнична колія [Текст]: підручник для вищих навчальних закладів (у 2-х томах) / Е. І. Даніленко Київ, Інпрес, 2010. 1 том- 528 с., 2 том - 456 с.
2. Бондаренко І.О., Баль О.М. Надійність залізничної колії [Текст]: навчальний посібник / І. О. Бондаренко, О.М. Баль Київ, ПрофКнига, 2018. - 158 с.
Рекомендована література
Базова
1. Державні будівельні норми України. Споруди транспорту. Залізниці колії 1520 мм. Норми проектування. ДБН В.2.3-19-2018 [Текст] – К.: Мінрегіон України, 2018. – 129 с.
2. Державний стандарт України Основи та пiдвалини будинкiв i споруд ДСТУ Б В.2.1-2-96 [Текст] – К.: Державний комiтет України у справах мiстобудування i архiтектури , 1997. – 51 с.
3. Правила розрахунків залізничної колії на міцність і стійкість. ЦП-0117 [Текст] Затв.: Наказ Мінтрансу та зв’язку України від 13.12.2004, №960-ЦЗ/ Мін-во трансп. та зв’язку України. – К., 2004. –170 с.
4. Інструкція з улаштування та утримання колії залізниць України. ЦП-0269, [Текст] Затв. наказом Укрзалізниці від 01.03.2012 №072-Ц, К.: «НВП Поліграфсервіс», 2012. –456с.
5. Технічні вказівки по улаштуванню, укладанню, ремонту і утриманню безстикової колії на залізницях України ЦП-0266, [Текст]. Затв. наказом Укрзалізниці від 01.02.2012 №033-Ц, К.: «НВП Поліграфсервіс», 2012. -150 с.
Допоміжна
1. Положення про проведення планово-запобіжних ремонтно-колійних робіт на залізницях Украйни. [Текст]/ ЦП-0287 від 01.04.2015 – К., 2015. – 45 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).