Організаційна поведінка

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.06.E.139
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Захарчин Г.М. доктор економічних наук, професор, професор кафедр менеджменту персоналу та адміністрування Національного університету »Львівська політехніка»
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є набуття студентами теоретичних знань про основні закономірності організаційної поведінки та сприяння у формуванні навичок і умінь управляти індивідуальною й спільною діяльністю у межах певних організаційних структур.
Завдання: ЗК5. Знання та розуміння предметної сфери та розуміння професійної діяльності ЗК9. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями ЗК15. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів) general competences: фахові компетентності: ФК1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. ФК4. Вміння визначати функціональні області організації та зв’язки між ними ФК8. Здатність планувати діяльність організації та управляти часом. ФК14. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності фахові компетентності професійного спрямування: ФКС 6.1. Здатність організовувати систему управління персоналом організації на засадах інтелектуалізації, соціалізації та гуманізації менеджменту. ФКС 6.2. Уміння реалізувати процес управління персоналом організацій (підприємств, установ) різних форм власності на засадах ціннісних орієнтацій таких організацій та особистості із застосуванням інноваційних персонал-технологій. professional competences:
Результати навчання: РН1 (ПРН 3 Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства) РН2 (ПРН7 Виявляти навички організаційного проєктування) РН3 (ПРН 9 Демонструвати навички взаємодії, лідерства, командної роботи ) РН4 (ПРН11 Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації ) . РН5 (ПРН14 Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації) РН6 (ПРН22 Здатність продемонструвати поглибленні знання аналізу системи адміністративних, інформаційних та мотиваційних характеристик діяльності персоналу). РН7 (ПРН24 Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. РН8 (ПРН28 Уміння розробляти та здійснювати кадрову політику, забезпечувати цілеспрямований розвиток персоналу організації) . РН9 (КОМ2 Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципілни: підприємництво Наступні дисципліни:управління інтелектуальним потенціалом організації
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна презентує рамкові основи сучасних підходів до висвітлення особливостей організаційної поведінки в умовах трансформації економіки й посилення глобалізаційних процесів. Висвітлюються концептуальні й теоретико-прикладні засади організаційної поведінки, її особливості та місце в системі соціогуманістичної парадигми менеджменту. Розглядаються сучасні теорії особи; персональний розвиток; управління груповими процесами; специфіка командної взаємодії; використання теорій лідерства в управлінні поведінкою персоналу та концепція розвитку організації.
Опис: Тема 1.Поняття і суть організаційної поведінки 1.1. Історичні витоки науки «Організаційна поведінка» 1.2. Організаційна поведінка в системі менеджменту 1.3. Предмет, методологія і завдання курсу Тема 2. Концептуальні основи організаційної поведінки 2.1. Системний підхід до організаційної поведінки (аналіз з погляду індивіда, групи, організації в цілому); 2.2. Теоретичні основи організаційної поведінки: - когнітивний підхід - біхевіористський підхід - підхід соціального навчання 2.3. Організаційна поведінка в системі соціогуманістичної парадигми менеджменту Тема 3. Індивідуальна поведінка в організації 3.1. Особа і організація 3.2. Сучасні теорії особи:теорія близькості; теорія взаємодії; теорія рівноваги; теорія обміну 3.3. Персональний розвиток в організації 3.4. Міжособистісні конфлікти та методи їх вирішення Тема 4.Управління груповими процесами. Командна взаємодія 4.1. Поняття »група», »команда»; характеристика груп 4.2. Етапи і стадії формування груп ,команд 4.3. Формальні й неформальні команди 4.4. Групова взаємодія 4.5. Міжгрупові конфлікти та методи їх вирішення Тема 5. Влада і лідерство в системі управління організаційною поведінкою 5.1. Організаційна політика, її види, зв'язок із владою 5.2. Методи корекції поведінки в системі «керівник-підлеглий» у світлі нової філософії менеджменту 5.3. Використання теорій лідерства в управлінні поведінкою персоналу Тема 6. Управління поведінкою на рівні організації 6.1. Організаційна поведінка і розвиток організації. Концепція організаційного розвитку 6.2. Управління комунікаціями в організації 6.3. Організаційна поведінка і організаційна культура: взаємозв’язок
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40 %): практичні завдання, розв’язування ситуаційних завдань, лабораторні роботи, усне опитування. Підсумковий контроль (60 %, екзамен): тестування, теоретичні питання, ситуаційні завдання, усна компонента. Форма проведення екзамену письмово-усна. Варіант складається із завдань, при розв'язуванні яких студент повинен продемонструвати свої знання та вміння, отримані при вивченні теоретичного курсу і виконанні практичних і лабораторних занять з дисципліни «Організаційна поведінка». Час, що відводиться на виконання завдання – 90 хв. Відповіді на питання даються письмово. Завдання складається із тестових питань – максимальна кількість балів за які складає 15 балів, теоретичних питань – максимальна кількість балів за які складає 15 балів, ситуаційного завдання – 20 балів та усної компоненти – 10 балів. Відповідь повинна бути чіткою, лаконічною, в той же час повністю розкривати сутність питання, з правильним застосуванням термінів, ознак класифікації. При розгляді тестових завдань необхідно дати одну правильну відповідь із чотирьох запропонованих варіантів. . За основу при нарахуванні балів береться повнота і правильність відповіді, а також уміння студента правильно аналізувати, оцінювати факти і явища, правильно застосовуючи різні методики в конкретних ситуаціях. За кожну неточність, допущену при відповіді знімається від 5 до 20 % балів, в залежності від її значимості, яку визначає викладач, який перевіряє завдання. За неповну відповідь на поставлене питання може бути знято до 50 % балів. Якщо формули до розв'язку задачі записані правильно, але не використані, або хід розрахунку правильний, але без наведення формули то нараховується не більше 30 % балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну Усні виступи на практичних заняттях та презентації 15 балів, творчі роботи – 25 балів, участь в обговореннях та дискусіях – 5 балів. Разом за ПК письмова компонента усна компонента 45 45 10 100 Порядок та критерії виставлення балів та оцінок: при максимальних 100 балів оцінки виставляють так: при кількості балів 0 - 49 – незадовільно, 50 – 70 – задовільно, 71 – 87 – добре, 88 – 100 – відмінно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Лепейко Т.І., Лукашов С.В., Миронова О.М.Організаційна поведінка: навч.посібник..Х. В-во ХНЕУ. 2013р. 156с. 1. Молчанова А.О.,Воляник І.В.,Кондратьева В.П. Організаційна поведінка : навч.пос. /за наук.ред Молчанової А.О. Івано-Франківськ». Лілея-НВ». 2015. 176с. 3. Новак В. О., Мостенська Т. Л., Ільєнко О.В. Організаційна поведінка: підручник. К.: Кондор, 2013.498 с. 4. Організаційна поведінка : навч. пос. для студентів денної й заочної форми навчання спеціальності Менеджмент організацій»/ Укладач М.В. Матушкіна. Старобільськ. 2016. 200с. 5. Організаційна поведінка. Аспекти ефективного підприємництва / [П. Д. Дудкін, О. Б. Мосій, О. М. Владимир та ін.]. Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2015. 252 с. 6. Захарчин Г.М., Винничук Р.О. Управління конфліктами: навч.посібник. 2-е вид., доповн. Львів: В-во Львівської політехніки, 2019.192с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).