Стратегічне управління інноваційним розвитком організації

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.079
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Просович Ольга Петрівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Oволодіння новітніми теоретичними знаннями з питань управління інноваційним розвитком організації та набуття практичних вмінь і навичок щодо розробки та реалізації стратегії інноваційного розвитку у динамічному ринковому середовищі, формуванні високого інноваційного потенціалу підприємства.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: • загальні компетентності: 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 2. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. • фахові компетентності: 1. Здатність визначати та описувати характеристики організації. 2. Здатність визначати перспективи розвитку організації. 3. Здатність управляти організацією та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту. 4. Здатність формувати та обґрунтовувати довгострокову інноваційну політику щодо управління організаціями туристично-рекреаційної сфери.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: 1. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства. 2. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. 3. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. 4. Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами. 5. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій туристично-рекреаційної сфери різних форм власності та організаційно – правових форм, в органах державної влади, місцевого самоврядування. Методи навчання і викладання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу, самостійна робота. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль - виконання практичних завдань. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління якістю інноваційних туристичних і рекреаційних продуктів (КР). кореквізити: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Характеристика типів розвитку суспільства. Інноваційні теорії економічного розвитку та теорії управління знаннями як основою інноваційного розвитку. Характеристика етапів стратегічного управління інноваційним розвитком підприємства. Стратегічні цільові пріоритети інноваційного розвитку підприємства. Стратегічна діагностика зовнішнього середовища підприємства. Аналіз привабливості ринку інновацій. Суть, складові, методи оцінки та формування інноваційного потенціалу підприємства. Методи генерування ідей. Класифікація стратегій інноваційного розвитку підприємства. Перегляд стратегічних альтернатив і вибір стратегії інноваційного розвитку. Оцінювання ризику та ефективності стратегії інноваційного розвитку підприємства. Мотивування та стимулювання інноваційного розвитку підприємства. Розвиток інноваційної культури на підприємстві. Організаційне забезпечення інноваційного розвитку підприємства. Ресурсне забезпечення реалізації стратегії інноваційного розвитку підприємства. Стратегічний контроль та збалансована карта показників.
Опис: Економічний розвиток в умовах інноваційної моделі економіки. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: сутність, принципи і основні етапи. Стратегічна діагностика зовнішнього середовища підприємства. Стратегічний аналіз інноваційного потенціалу підприємства. Генерування альтернатив, вибір та оцінка стратегії інноваційного розвитку підприємства. Активізація переходу підприємства до інноваційного шляху розвитку. Комплексне забезпечення реалізації стратегії інноваційного розвитку підприємства.
Методи та критерії оцінювання: – поточний контроль – виконання практичних завдань, усне опитування; – підсумковий контроль – письмовий екзаменаційний контроль (письмова форма – тестування, задачі).
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: • Поточний контроль (30%); • Підсумковий контроль (екзамен: письмова форма (70%). Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінюванні результатів поточного та підсумкового контролів, є такі: - виконання всіх видів навчальної роботи, передбачених робочою програмою з дисципліни; - глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих літературних джерелах; - вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку; - характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо); - вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; - вміння аналізувати достовірність одержаних результатів. Сума балів, які здобувач освіти може отримати за один семестр з навчальної дисципліни, складається з балів, нарахованих йому за засвоєння змістових модулів, індивідуальну і самостійну роботу та всі види контролю.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: 1. Павлова В.А. Татарінов В.В., Жукова А.Г. Інноваційний розвиток підприємства: організація, оцінка потенціалу, ефективність: монографія. Дніпропетровськ: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля, 2013. 200 с. 2. Рогоза М. Є., Вергал К. Ю. Стратегічний інноваційний розвиток підприємств: моделі та механізми: монографія. Полтава: РВВ ПУЕТ, 2011. 136 с. 3. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства : навч. посібн. для студ. вищ. навч. закл. / О. М. Ястремська та ін. Х. : ВД "ІНЖЕК", 2010. 392 с. 4. Управління інноваційною діяльністю: магістерський курс: підручник / Ілляшенко С.М. та ін. Суми : Університетська книга, 2014. 856 с. 5. Чухрай Н. І., Просович О. П. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 500 с. 6. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Стратегічне управління інноваційним розвитком» для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» (укладачі: Чухрай Н.І., Просович О.П.,). Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8722. 7. Інформаційно-аналітичний портал Українського агентства фінансового розвитку: http://www.ufin.com.ua/index.htm. 8. Портал про інвестиції: http://investycii.org. 9. Про інноваційну діяльність [Електронний ресурс] : закон України [прийнято Верхов. Радою 4 липня 2002 р. № 40-IV]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/40-15.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).