Моделювання інноваційних бізнес-процесів
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.078
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: Проф. Другов О.О.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
- здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.;
- здатність генерувати нові ідеї (креативність);
Фахові компетентності:
- здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища.
- вміння визначати функціональні області організації та зв'язки між ними.
- здатність моделювати динаміку основних інноваційних бізнес-процесів.
Результати навчання: Результати навчання:
1. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень.
2. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації.
3. Уміння встановлювати та підтримувати взаємовідносини із зовнішнім середовищем, аналізувати кон'юнктуру ринку туристично-рекреаційних інноваційних продуктів, приймати оптимальні управлінські рішення у сфері туристично-рекреаційної діяльності, забезпечувати їх документальний супровід та ефективну реалізацію на усіх рівнях управління.
Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання під час поточного контролю: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління якістю інноваційних туристичних і рекреаційних продуктів.
кореквізити: Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні основи і прикладні аспекти моделювання інноваційних бізнес-процесів в організації. Лекційний матеріал охоплює такі теми: Теоретичні основи інноваційних бізнес-процесів, Інформаційне забезпечення інноваційних бізнес-процесів, Сутність та види стратегій інноваційної діяльності, Управління ризиками інноваційних бізнес-процесів, Державне регулювання інноваційної діяльності, Методи створення інноваційної бізнес-ідеї, Джерела та механізми фінансування інноваційних бізнес-процесів, Формування та розвиток команди інноваційних бізнес процесів, Оцінювання ефективності інноваційних бізнес-процесів, Моделі інноваційних бізнес-процесів.
Практичні заняття зосереджені на здобутті студентами практичних навичок щодо застосування методів, прийомів та інструментів управління побудови моделей інноваційних бізнес-процесів. Самостійне вивчення дисципліни передбачає закріплення отриманих знань і практичних навичок.
Опис: Теоретичні основи інноваційних бізнес-процесів, Інформаційне забезпечення інноваційних бізнес-процесів, Сутність та види стратегій інноваційної діяльності, Управління ризиками інноваційних бізнес-процесів, Державне регулювання інноваційної діяльності, Методи створення інноваційної бізнес-ідеї, Джерела та механізми фінансування інноваційних бізнес-процесів, Формування та розвиток команди інноваційних бізнес процесів, Оцінювання ефективності інноваційних бізнес-процесів, Моделі інноваційних бізнес-процесів.
Методи та критерії оцінювання: Рівень досягнення результатів навчання оцінюється через виконання завдань на практичних заняттях, доповіді щодо виконання індивідуальних завдань та проведення екзаменаційного контролю. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання під час поточного контролю: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, вирішення задач, виконання індивідуальних завдань, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень тощо. Екзамен включає письмовий контроль (письмова форма – тестування, задачі), усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів, є такі: - виконання всіх видів навчальної роботи, передбачених робочою програмою з дисципліни; - глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих фахових джерелах; - вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку; - характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо); - вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; - вміння аналізувати достовірність одержаних результатів. Сума балів, які здобувач освіти може отримати за один семестр з навчальної дисципліни, складається з балів, нарахованих йому за засвоєння змістових модулів, в межах лекційних і практичних занять, виконання індивідуальної і самостійної роботи та під час всіх видів контролю. Нижче, у таблиці конкретизовані умови виставлення балів в межах максимальних з врахуванням фактичного рівня досягнення програмних результатів навчання та переведення у 100-бальну шкалу оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти. Застосовувана методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована і відповідає Положенню про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів освіти Національного університету «Львівська політехніка».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій;
Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки;
Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки.
Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Другов О. О. Моделювання інноваційних бізнес-процесів: Конспект лекцій для студентів першого (бакалаврського) рівня підготовки, спеціальності 073 «Менеджмент». / О. О. Другов. – НУ «Львівська політехніка», - 2022 Львів.
2. Моделювання інноваційних бізнес-процесів: Методичні вказівки до проведення практичних занять для студентів стаціонарної форми навчання спеціальності 073 «Менеджмент» першого (бакалаврського) рівня підготовки. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. Укл.: Другов О.О.
3. Моделювання інноваційних бізнес-процесів: Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни для студентів стаціонарної і заочної форми навчання спеціальності 073 «Менеджмент» першого (бакалаврського) рівня підготовки. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. Укл.: Другов О.О.
Базова література:
1. Господарський кодекс України / Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003. № 18, № 19-20, № 21-22, ст.144 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/main/436-15.
2. Податковий кодекс України / ВВР, 2011. № 13-14, № 15-16, № 17, ст.112 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/main/2755-17
3. Про господарські товариства : Закон України № 1577-XII від 19.09.1991 / ВВР, 1991, № 49, ст.683 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1576-12.
4. Про банки і банківську діяльність : Закон України № 2121-III від 07.12.2000 / ВВР, 2001. № 5-6, ст. 30 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2121-14.
5. Про цінні папери та фондовий ринок : Закон України № 3480-IV від 23.02.2006 / ВВР, 2006. № 31, ст.268 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/3480-15.
6. Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні : Закон України № 996-XIV / ВВР, 1999. № 40, ст.365 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/996-14.
7. Про інвестиційну діяльність : Закон України № 1560-XII від 18.09.1991 / ВВР, 1991. №47, ст.646 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1560-12.
8. Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом: Закон України № 2343-XII від 14.05.1992 / ВВР, 1992. № 31, ст.440 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2343-12.
9. Закон України «Про інноваційну діяльність» від04.07.2002№40-IV. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/40-10. Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від26.11.2015№ 848-VIII. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/848-19.
11. Закон України «Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні» від 08.09.2011№3715-VI. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3715-17.
12. Копитко М. І. Управління інноваціями: навчальний посібник для самостійного вивчення дисципліни у схемах і таблицях. Львів: ЛьвДУВС, 2019. 292 с.
13. Алейнікова О.В., Притула Н.М. Інноваційний та інвестиційний менеджмент. Навчальний посібник. - Київ: ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2016. – 614 с.
14. Бєсєдін, Микола Олександрович. Інноваційний менеджмент: оцінноситуаційний підхід [Текст]: практикум : для студ. магістратури спец. "Менеджмент організацій" / М. О. Бєсєдін, Г. Є. Бєсєдіна; Харк. нац. аграр. ун-т ім. В. В. Докучаєва. - Х.: ХНАУ, 2012. - 142 с.
15. Буняк Н. М., Горбовий А. Ю., Ліпич Л. Г., Степанюк О. М. Інноваційний менеджмент [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н. М. Буняк, А. Ю. Горбовий, Л. Г. Ліпич, О. М. Степанюк; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. - Луцьк: Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2011. - 240 с.
16.Верещагіна, Ганна Валентинівна. Інноваційний менеджмент [Текст]: конспект лекцій / Верещагіна Г. В.; Харк. нац. екон. ун-т. - Х.: Вид. ХНЕУ, 2011. - 226 с.
17.Власенко, Олександра Степанівна. Інноваційний менеджмент [Текст]: навч. посіб. / О. С. Власенко. - К.: Знання, 2011. - 440 с. Захарченко В.І., Корсікова Н.М., Меркулов М.М. Інноваційний менеджмент: теорія і практика в умовах трансформації економіки [Текст]. Навчальний посібник / В.І. Захарченко, Н.М. Корсікова, М.М. Меркулов. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 448 с.
18. Ілляшенко С.М. Інноваційний менеджмент [Текст]: Підручник / С.М. Ілляшенко. – Суми : ВТД ? Університетська книга, 2010. – 334 с.
19. Мельник Л.Г., Ілляшенко С.М., Сотник І.М. Бізнес-адміністрування: магістерський курс [Текст]: Підручник / За ред. д.е.н., проф. Л.Г. Мельника, д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка та к.е.н., доц. І.М. Сотник. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2008. – 896 с.
20. Микитюк П.П. Інноваційний менеджмент [Текст]: Навчальний посібник / П.П. Микитюк. – Тернопіль: Економічна думка, 2006. – 295 с.
21. Михайлова Л.І. Інноваційний менеджмент [Текст]: навч. посіб. для студентів ВНЗ / Л. І. Михайлова [та ін.]. - 2-ге вид., допов. - Харків; Київ: Центр учбової літератури, 2015. - 233 с.
22. Нестерова, Наталія Анатоліївна. Інноваційний менеджмент [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н. А. Нестерова; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. Михайла Туган-Барановського, Каф. економіки і упр. інновац. діяльн. - Донецьк: ДонНУЕТ, 2012. - 463 с.
23. Припотень В.Ю., Каховська О.В., Новак О.В. Інноваційний менеджмент [Текст]: навчальний посібник / В.Ю. Припотень, О.В. Каховська, О.В. Новак. – Алчевськ: ДонДТУ, 2010. – 398 с.
24. Синіговець, Ольга Миколаївна. Інноваційний менеджмент [Текст]: текст лекцій / О. М. Синіговець ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". - Х.: НТУ "ХПІ", 2013. - 139 с.
25. Скрипко, Тетяна Олександрівна. Інноваційний менеджмент [Текст]: підручник / Т. О. Скрипко. - К.: Знання, 2011. - 423 с.
26. Терещенко, Елеонора Юріївна. Інноваційний менеджмент [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Е. О. Терещенко, О. А. Лактіонова, В. П. Єгоров; Донец. нац. ун-т, Облік.-фін. ф-т. - Донецьк: Юго-Восток, 2010. - 158 с.
27. Школа, Ігор Миколайович. Інноваційний менеджмент [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / І. М. Школа, І. В. Бутирська. - Чернівці: Книги - ХХІ, 2010. - 311 с.
28. Чайковська, Марина Петрівна.Інноваційний менеджмент[Текст]: навч. посіб. / М. П. Чайковська; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ін-т математики, економіки та механіки. - Одеса : ОНУ, 2015. - 380 с.
29. Юринець, Зорина Володимирівна. Інвестиційний та інноваційний менеджмент[Текст]: навч. посіб. / З. В. Юринець, Л. Й. Гнилянська; Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. - Л.: ЛНУ ім. Івана Франка, 2012. - 319 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).