Моделювання інноваційних бізнес-процесів

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.078
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: Проф. Другов О.О.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни «Моделювання інноваційних бізнес-процесів» є набуття студентами теоретичних знань та практичних навичок дослідження, аналізування та формування моделей інноваційних бізнес процесів. Під час вивчення дисципліни студенти вивчають поняття та особливості інноваційних процесів, організації інноваційної діяльності, теорії та практику моделювання, сучасні засади розвитку організацій.
Завдання: Загальні компетентності: - здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу.; - здатність генерувати нові ідеї (креативність); Фахові компетентності: - здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. - вміння визначати функціональні області організації та зв'язки між ними. - здатність моделювати динаміку основних інноваційних бізнес-процесів.
Результати навчання: Результати навчання: 1. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. 2. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. 3. Уміння встановлювати та підтримувати взаємовідносини із зовнішнім середовищем, аналізувати кон'юнктуру ринку туристично-рекреаційних інноваційних продуктів, приймати оптимальні управлінські рішення у сфері туристично-рекреаційної діяльності, забезпечувати їх документальний супровід та ефективну реалізацію на усіх рівнях управління. Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання під час поточного контролю: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління якістю інноваційних туристичних і рекреаційних продуктів. кореквізити: Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні основи і прикладні аспекти моделювання інноваційних бізнес-процесів в організації. Лекційний матеріал охоплює такі теми: Теоретичні основи інноваційних бізнес-процесів, Інформаційне забезпечення інноваційних бізнес-процесів, Сутність та види стратегій інноваційної діяльності, Управління ризиками інноваційних бізнес-процесів, Державне регулювання інноваційної діяльності, Методи створення інноваційної бізнес-ідеї, Джерела та механізми фінансування інноваційних бізнес-процесів, Формування та розвиток команди інноваційних бізнес процесів, Оцінювання ефективності інноваційних бізнес-процесів, Моделі інноваційних бізнес-процесів. Практичні заняття зосереджені на здобутті студентами практичних навичок щодо застосування методів, прийомів та інструментів управління побудови моделей інноваційних бізнес-процесів. Самостійне вивчення дисципліни передбачає закріплення отриманих знань і практичних навичок.
Опис: Теоретичні основи інноваційних бізнес-процесів, Інформаційне забезпечення інноваційних бізнес-процесів, Сутність та види стратегій інноваційної діяльності, Управління ризиками інноваційних бізнес-процесів, Державне регулювання інноваційної діяльності, Методи створення інноваційної бізнес-ідеї, Джерела та механізми фінансування інноваційних бізнес-процесів, Формування та розвиток команди інноваційних бізнес процесів, Оцінювання ефективності інноваційних бізнес-процесів, Моделі інноваційних бізнес-процесів.
Методи та критерії оцінювання: Рівень досягнення результатів навчання оцінюється через виконання завдань на практичних заняттях, доповіді щодо виконання індивідуальних завдань та проведення екзаменаційного контролю. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання під час поточного контролю: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, тести, вирішення задач, виконання індивідуальних завдань, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень тощо. Екзамен включає письмовий контроль (письмова форма – тестування, задачі), усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів, є такі: - виконання всіх видів навчальної роботи, передбачених робочою програмою з дисципліни; - глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих фахових джерелах; - вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку; - характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо); - вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; - вміння аналізувати достовірність одержаних результатів. Сума балів, які здобувач освіти може отримати за один семестр з навчальної дисципліни, складається з балів, нарахованих йому за засвоєння змістових модулів, в межах лекційних і практичних занять, виконання індивідуальної і самостійної роботи та під час всіх видів контролю. Нижче, у таблиці конкретизовані умови виставлення балів в межах максимальних з врахуванням фактичного рівня досягнення програмних результатів навчання та переведення у 100-бальну шкалу оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти. Застосовувана методика розподілу та нарахування балів здобувачам вищої освіти регламентована і відповідає Положенню про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів освіти Національного університету «Львівська політехніка».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Другов О. О. Моделювання інноваційних бізнес-процесів: Конспект лекцій для студентів першого (бакалаврського) рівня підготовки, спеціальності 073 «Менеджмент». / О. О. Другов. – НУ «Львівська політехніка», - 2022 Львів. 2. Моделювання інноваційних бізнес-процесів: Методичні вказівки до проведення практичних занять для студентів стаціонарної форми навчання спеціальності 073 «Менеджмент» першого (бакалаврського) рівня підготовки. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. Укл.: Другов О.О. 3. Моделювання інноваційних бізнес-процесів: Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни для студентів стаціонарної і заочної форми навчання спеціальності 073 «Менеджмент» першого (бакалаврського) рівня підготовки. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. Укл.: Другов О.О. Базова література: 1. Господарський кодекс України / Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003. № 18, № 19-20, № 21-22, ст.144 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/main/436-15. 2. Податковий кодекс України / ВВР, 2011. № 13-14, № 15-16, № 17, ст.112 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/main/2755-17 3. Про господарські товариства : Закон України № 1577-XII від 19.09.1991 / ВВР, 1991, № 49, ст.683 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1576-12. 4. Про банки і банківську діяльність : Закон України № 2121-III від 07.12.2000 / ВВР, 2001. № 5-6, ст. 30 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2121-14. 5. Про цінні папери та фондовий ринок : Закон України № 3480-IV від 23.02.2006 / ВВР, 2006. № 31, ст.268 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/3480-15. 6. Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні : Закон України № 996-XIV / ВВР, 1999. № 40, ст.365 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/996-14. 7. Про інвестиційну діяльність : Закон України № 1560-XII від 18.09.1991 / ВВР, 1991. №47, ст.646 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1560-12. 8. Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом: Закон України № 2343-XII від 14.05.1992 / ВВР, 1992. № 31, ст.440 (зі змін. і доп.). URL : http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2343-12. 9. Закон України «Про інноваційну діяльність» від04.07.2002№40-IV. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/40-10. Закон України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від26.11.2015№ 848-VIII. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/848-19. 11. Закон України «Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні» від 08.09.2011№3715-VI. - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3715-17. 12. Копитко М. І. Управління інноваціями: навчальний посібник для самостійного вивчення дисципліни у схемах і таблицях. Львів: ЛьвДУВС, 2019. 292 с. 13. Алейнікова О.В., Притула Н.М. Інноваційний та інвестиційний менеджмент. Навчальний посібник. - Київ: ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», 2016. – 614 с. 14. Бєсєдін, Микола Олександрович. Інноваційний менеджмент: оцінноситуаційний підхід [Текст]: практикум : для студ. магістратури спец. "Менеджмент організацій" / М. О. Бєсєдін, Г. Є. Бєсєдіна; Харк. нац. аграр. ун-т ім. В. В. Докучаєва. - Х.: ХНАУ, 2012. - 142 с. 15. Буняк Н. М., Горбовий А. Ю., Ліпич Л. Г., Степанюк О. М. Інноваційний менеджмент [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н. М. Буняк, А. Ю. Горбовий, Л. Г. Ліпич, О. М. Степанюк; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки. - Луцьк: Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2011. - 240 с. 16.Верещагіна, Ганна Валентинівна. Інноваційний менеджмент [Текст]: конспект лекцій / Верещагіна Г. В.; Харк. нац. екон. ун-т. - Х.: Вид. ХНЕУ, 2011. - 226 с. 17.Власенко, Олександра Степанівна. Інноваційний менеджмент [Текст]: навч. посіб. / О. С. Власенко. - К.: Знання, 2011. - 440 с. Захарченко В.І., Корсікова Н.М., Меркулов М.М. Інноваційний менеджмент: теорія і практика в умовах трансформації економіки [Текст]. Навчальний посібник / В.І. Захарченко, Н.М. Корсікова, М.М. Меркулов. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 448 с. 18. Ілляшенко С.М. Інноваційний менеджмент [Текст]: Підручник / С.М. Ілляшенко. – Суми : ВТД ? Університетська книга, 2010. – 334 с. 19. Мельник Л.Г., Ілляшенко С.М., Сотник І.М. Бізнес-адміністрування: магістерський курс [Текст]: Підручник / За ред. д.е.н., проф. Л.Г. Мельника, д.е.н., проф. С.М. Ілляшенка та к.е.н., доц. І.М. Сотник. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2008. – 896 с. 20. Микитюк П.П. Інноваційний менеджмент [Текст]: Навчальний посібник / П.П. Микитюк. – Тернопіль: Економічна думка, 2006. – 295 с. 21. Михайлова Л.І. Інноваційний менеджмент [Текст]: навч. посіб. для студентів ВНЗ / Л. І. Михайлова [та ін.]. - 2-ге вид., допов. - Харків; Київ: Центр учбової літератури, 2015. - 233 с. 22. Нестерова, Наталія Анатоліївна. Інноваційний менеджмент [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н. А. Нестерова; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. Михайла Туган-Барановського, Каф. економіки і упр. інновац. діяльн. - Донецьк: ДонНУЕТ, 2012. - 463 с. 23. Припотень В.Ю., Каховська О.В., Новак О.В. Інноваційний менеджмент [Текст]: навчальний посібник / В.Ю. Припотень, О.В. Каховська, О.В. Новак. – Алчевськ: ДонДТУ, 2010. – 398 с. 24. Синіговець, Ольга Миколаївна. Інноваційний менеджмент [Текст]: текст лекцій / О. М. Синіговець ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". - Х.: НТУ "ХПІ", 2013. - 139 с. 25. Скрипко, Тетяна Олександрівна. Інноваційний менеджмент [Текст]: підручник / Т. О. Скрипко. - К.: Знання, 2011. - 423 с. 26. Терещенко, Елеонора Юріївна. Інноваційний менеджмент [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Е. О. Терещенко, О. А. Лактіонова, В. П. Єгоров; Донец. нац. ун-т, Облік.-фін. ф-т. - Донецьк: Юго-Восток, 2010. - 158 с. 27. Школа, Ігор Миколайович. Інноваційний менеджмент [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / І. М. Школа, І. В. Бутирська. - Чернівці: Книги - ХХІ, 2010. - 311 с. 28. Чайковська, Марина Петрівна.Інноваційний менеджмент[Текст]: навч. посіб. / М. П. Чайковська; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова, Ін-т математики, економіки та механіки. - Одеса : ОНУ, 2015. - 380 с. 29. Юринець, Зорина Володимирівна. Інвестиційний та інноваційний менеджмент[Текст]: навч. посіб. / З. В. Юринець, Л. Й. Гнилянська; Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. - Л.: ЛНУ ім. Івана Франка, 2012. - 319 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).