Дизайн досліджень у психологічному консультуванні

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Березовська Лариса Іванівна, кандидат психологічних наук, доцент
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: а) загальна компетентність: – розробляти дизайн дослідження; – формулювати проблему, що розглядається; – визначати мету і завдання дослідження; – вміти визначати проблему і завдання дослідження відповідно до проблеми, яка розглядається; – вміти аналізувати попередні знання з метою їх подальшого використання у проведенні експериментального дослідження; – орієнтуватися у виборі конкретного виду експерименту; б) компетентність, що відповідає предмету: – розрізняти експеримент згідно критерію класифікації; – проводити експериментальні дослідження дотримуючись основних вимог, правил та соціально-етичних норм у роботі психолога; – володіти процедурою постановки проблеми дослідження; – складати дизайн експериментального дослідження, дотримуючись основних вимог та правил щодо її складання; – вміти інтерпретувати отримані результати експериментального дослідження та робити висновки; – вміти визначити статистичний зв’язок за допомогою методів лінійної та рангової кореляції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Експериментальна психологія. Основи психологічного консультування.
Короткий зміст навчальної програми: У процесі викладання курсу розглядаються загальні поняття дизайну дослідження. Ознайомлюються з поняттям вимірювання конструктів. Поглиблюються знаяння про еспериментальне дослідження та кількісний аналіз. Розглядаються особливості побудова дизайну у психологічному консультуванні та використання психодіагностичних методик у психологічному консультуванні.
Методи та критерії оцінювання: У підсумку навчання студент складає залік відповідно до норм, затверджених положенням НУ «Львівська політехніка» Про організацію навчального процесу, а також робочою навчальною програмою. Підсумкова оцінка із предмету – загальна сума балів, набраних під час виконання практичних, тестових та індивідуальних робіт.
Рекомендована література: 1. Алмаев Н. А. Применение контент-анализа в исследованиях личности: методические вопросы. М.: Институт психологии, 2012. 165 с. 2. Афанасьєва Н.Є. Проблема емпіричного дослідження в контексті психологічного консультування. / Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Психологічні науки. 2015. Вип. 5. С. 7-11. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvkhp_2015_5_3 3. Бхаттачерджи А., Ситник Н.І. Методологія і організація наукових досліджень: дослідження в соціально-економічних науках. Навч. посіб. 2016. 4. Важинський С.Е., Щербак Т І. Методика та організація наукових досліджень : навч. посіб. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. 260 с. 5. Галян О.І., Галян І.М. Експериментальна психологія. навч. посіб. К.: Академвидав, 2012. 400 с. 6. Горбунова В.В. Експериментальна психологія в схемах і таблицях: навч. посіб. К.: «ВД «Професіонал», 2007. 208 с. 7. Готтсданкер Ф. Основы психологического эксперимента: Пер. с англ. М.: Изд-во Академия, 2005. 367 с. 8. Гудвин Дж. Исследование в психологии: методы и планирование. СПб.: Питер, 2004. 558 с. 9. Дружинин В.Н. Экспериментальная психология: уч. для вузов. Изд. 2-е, дополненное. СПб.: Питер, 2007. 320 с. 10. Корнилова Т. В. Экспериментальная психология: теория и методы: учебник для вузов. М.: Аспект Пресс, 2002. 381 с. 11. Максименко С.Д., Носенко Е.Л. Експериментальна психологія. підр. К.: Центр учбової літератури, 2008. 360 с. 12. Сидоренко Е. В. Методы математической обработки в психологии. СПб.: Речь, 2001. 349 с. 13. Эксперимент и квазиэксперимент в психологии: Учебное пособие / Под ред. Т. В. Корниловой. СПб.: Питер, 2004. 254 с