Технології психологічного тренінгу

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.E.027
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Кандидат психологічних наук, доцент Марциняк-Дорош Оксана Михайлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знання: - про предмет, завдання, методи та історію розвитку психічних групових форм, їх основні напрями; - основні принципи роботи в групі, категоріально-понятійний апарат психологічного тренінгу; - концептуальні положення вчених, педагогів, психологів з проблем супроводу, та групового консультування; - специфіку групової діяльності у корекційних групах; - способи діагностики та корекції різних виявів психічних порушень. вміння: -виявити проблему, вміння аналізувати її складну структуру; - здійснювати первинну діагностику, необхідну для підбору та розробки корекційної програми; - складати різноманітні тренінгові програми, відповідно до потреб та проблеми клієнта; - визначати ефективні шляхи та засоби розвитку особистості після усунення проблеми;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - загальна психологія - соціальна психологія - педагогічна психологія
Короткий зміст навчальної програми: Результатом впровадження курсу «Технології психологічного тренінгу» в навчальну програму підготовки психологів є знання теоретичних особливостей психологічного тренінгу у різних групах, а також принципи розробки тренінгових програм. Вагомим результатом є розвиток навички практичного виконання і вправляння спеціальних практичних вправ, а також вміти розпізнавати їх сигнали.
Методи та критерії оцінювання: - усне опитування - тестування - підсумковий контроль
Рекомендована література: 1. Афанасьєва Н.Є., Перелигіна Л.А. Теоретико-методологічні основи соціально-психологічного тренінгу: навчальний посібник. – Харків: НУЦЗУ, 2016. – 251 с. 2. 3. Теоретико-методологічні основи соціально-психологічного тренінгу [Текст] : навч. посіб. / Афанасьєва Н. Є., Перелигіна Л. А.; Нац. ун-т цивіл. захисту України. – Харків : ХНАДУ, 2017. – 315 с. 3. 4. Минуллина А.Ф., Гурьянова О.А. Тренинг личностного роста: Методическое пособие. / А.Ф.Минуллина, О.А. Гурьянова – Казань: Издательство «Бриг», 2018. – 96 с. 4. 5. Ремендик Д. М. Тренинг личностного роста: Учебное пособие / Д. М.Ремендик – М.: ФОРУМ: ИНФРА-М, 2017. – 176 с. 5. 6. Карпенко Є. Основи психотренінгу: навч. посібник. – Дрогобич: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2016. – 80 с. 6. 7. Соціально-психологічний тренінгі маніпуляція [Текст]: навч.-метод.посіб./ В.В.Балахтар. – Вижниця :Видавництво «Черемош», 2017. – 432 с. 7. 8. Бондарєва Л.І. Методичні аспекти розробки та проведення навчального тренінгу студентів у вищій професійній школі / Л. І. Бондарєва // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2016. – №6. – С.48-58. 8. 9. Шевцова И. В. Тренинг личностного роста / И. В. Шевцова. – СПб.: Речь, 2016. – 144 с. 9. Szmidt, Krzysztof J. Trening kreatywnosci: podrecznik dla pedagogow, psychologow i trenerow grupowych. Wydawnictwo Helion, 2018. 10. Senczyszyn, Adrianna, and Renata Wallner. "Trening poznawczy i rehabilitacja poznawcza jako niefarmakologiczne strategie terapeutyczne w chorobie Parkinsona–przeglad badan." Aktualnosci Neurologiczne 18.2 (2018): 85-93. 11. Dujanowicz, Katarzyna. "Szkolenie face to face: treningi indywidualne alternatywa dla szkolen grupowych w firmie." Personel i Zarzadzanie 3 (2017): 72-75. 12. Swiatek, Beata. "Trening krytycznego myslenia jako metoda pracy wychowawczo-profilaktycznej z uczniem w szkole." Prace Naukowe Wyzszej Szkoly Zarzadzania i Przedsiebiorczosci z siedziba w Walbrzychu 47 (2019): 37-52.