Психологічна експертиза

Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.M.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Березовська Лариса Іванівна, кандидат психологічних наук, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати: - мету та завдання проведення психологічної експертизи; - відмінності науково-психологічного дослідження від психологічної експертизи; - зміст та межі роботи психолога-експерта; - різновиди психологічної експертизи; - особливості проведення психологічної експертизи; - загальний та спеціальний інструментарій психологічної експертизи. вміти: - організовувати процес проведення психологічної експертизи; - застосовувати конкретний загальний та спеціальний методичний інструментарій психологічної експертизи у ході її проведення; - обробляти та інтерпретувати результати психодіагностичних методик; - формулювати науково-обґрунтовані експертні висновки; - прогнозувати поведінку суб’єкта (особи чи групи), визначати методи психологічного впливу на суб’єкта, надавати адекватні психологічні рекомендації на основі результатів проведеної діагностичної роботи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Експериментальна психологія. Психодіагностика. Організаційна психологія.
Короткий зміст навчальної програми: У процесі викладання дисципліни розглядаються поняття психологічної експертизи, її сутності та особливості. Опрацьовується технологія проведення психологічної експертизи. Знайомляться з особливостями психолого-педагогічної експертизи, психологічної експертизи девіантної поведінки дітей та молоді, психологічноїекспертиза професійної діяльності. А також можливостями судово-психологічної експертизи.
Методи та критерії оцінювання: • усне опитування, експрес-тестування, якість виконання письмових практичних завдань; • підсумковий контроль (залік): на основі поточних балів за 100-бальною шкалою.
Рекомендована література: 1. Белоусова С.А. Психологическая експертиза опытно-экспериментальной деятельности в образовательном учреждении: Учебное пособие. – Челябинск: Изд-во ЮУрГУ, 2005. – 92 с. 2. Боянжу М.Г. Психолого-педагогічна експертиза: метод.посіб. / М.Г.Боянжу. – Херсон, 2003. – 178с. 3. Землянська О.В. Судово-психологічна експертиза: навч. посіб. / О.В. Землянська; Харк. нац. ун-т внутр. справ. – Х. : ХНУВС, 2012. – 300 с. 4. Карвасарсикй Б.Д. Клиническая психология. Учебник. 2-е узд. / Под. ред.. Б.Д. Карвасарского. – СПб. Питер, 2006. – 960 с. 5. Пасніченко В.В. Судово-психологічна експертиза: навч. посіб. / В.В.Пасніченко. – К.: «Книги XXI» , 2008. – 136 с. 6. Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України / Наказ МОНУ № 330 від 20.05.2001 р. 7. Ребуха Л.З. Психологічна експертиза: технологія та процедура проведення / Л.З. Ребуха. – Тернопіль: ТНЕУ, 2009. – 234 с. 8. Швалб Ю.М. Методология и теория экспертной деятельности: психологические аспекты : [монография] / Ю.М. Швалб. – К.: Основа, 2013. – 240 с. 9. Эйдемиллер Э.Г. Методы семейной диагностики и психотерапии: Методическое пособие/ Э.Г. Эйдемиллер. – М.: Фолиум, 1996. – 48 с.