Психологічне консультування з основами психотерапії, частина 2
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 7.053.01.O.008
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: доктор психол. н., професор Сняданко І.І., к. психол н., доцент Андрушко Я.С.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Розробляти та впроваджувати інноваційні методи психологічної допомоги клієнтам у складних життєвих ситуаціях.
2. Використовувати методи психологічного консультування у власній консультативній практиці (вміння самостійно організовувати процес консультування та психокорекції, дбати про психогігієну праці).
3. Адаптовувати та модифіковувати існуючі наукові підходи і методи до конкретних ситуацій професійної діяльності.
4. Проводити психопрофілактичні та релаксаційні заняття, застосовуючи відповідний психологічний інструментарій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Психологічна експертиза поведінки і діяльності особистості, Практикум з психокорекції поведінки і діяльності людини;
кореквізити: Психологія професійного і життєвого вигорання, Психологія кар’єри.
Короткий зміст навчальної програми: Тема 1. Операціоналізована психодинамічна діагностика особистості.
1. Сутність психологічного консультування та психотерапії.
2. Методичні матеріали по використанню ОПД-2.
3. Теоретичні засади символдрами.
Тема 2. Форми проведення символдрами.
1. Історичний розвиток уявлення образів.
2. Опис сеансу індивідуальної психотерапії за методом символдрами. Робота з малюнком.
3. Символіка кольору та чисел.
Тема 3. Методика проведення символдраматичного сеансу.
1. Метод релаксації у символдраматичному сеансі.
2. Уявлення образу
Тема 4. Тести і стандартні мотиви у символдрамі.
1. Тест «Квітка».
2. Провідні мотиви першого ступеня: Мотив «Луг». Мотив «Струмок». Мотив «Гора». Мотив «Будинок». Мотив «Узлісся».
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики результатів навчання студентів з навчальної дисципліни «Психологічне консультування з основами психотерапії (ч. 2)» є такі:
1) усне опитування; здійснюється під час лекційних, практичних, семінарських та індивідуально-консультативних занять з метою виявлення рівня засвоєння студентами знань, навичок, вмінь і здатності, а також на екзамені (максимальна кількість балів за усну складову під час екзаменаційного контролю становить 10 балів) й складанні його перед комісією (за теоретичним матеріалом за 100-бальною шкалою);
2) письмовий контроль:
- реферати;
- письмові експрес-опитування;
3) побічне спостереження: під час практичних занять, рольових та ділових ігор та ін.;
4) дискусії: під час семінарських та індивідуально-консультативних занять, колоквіумів;
5) метод проблемних ситуацій;
6) педагогічне тестування (використання педагогічних тестів): експрес-тестування на лекційних, практичних заняттях; педагогічне тестування на екзаменаційному контролі.
Оцінювання результатів навчання студентів здійснюється на підставі «Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженого ректором 23.01.2019 р.
Рекомендована література: Основна
1. Андронникова О.О. Специальные проблемы психологического консультирования: Учеб. пособие. М.: ИНФРА-М, 2013. 348 с.
2. Андрушко Я. Психокорекція: навч.-метод. посібник. Львів: ЛьвДУВС,2017. 212 с.
3. Васьківська С.В. Основи психологічного консультування: підруч. 2-ге вид. К.: Ніка-Центр, 2011. 424 с.
4. Герман Дж. Психологічна травма та шлях до видужання: наслідки насильства – від знущань у сім’ї до політичного терору. Перекл. з англ. О. Лизак, О. Наконечна, О. Шлапак. Львів: Видавництво Старого Лева, 2019. 416 с.
5. Мак-Вильямс Н. Психоаналитическая диагностика: Понимание структуры личности в клиническом процессе / Пер. с англ. М.: Независимая фирма «Класс», 2007. 480 с.
6. Обухов Я. Символдрама. Введение в основную ступень. Ростов-на-Дону: ООО «Мини Тайп», 2005. 120 с.
7. OPD-2 Операціоналізована психодинамічна діагностика на базі on-line платформи. Методичні матеріали. Київ: Видавництво «PSYHOBOOK», 2020. 246 с.
8. Основи психотерапії: навч. посіб. / [К. Седих, О. Фільц, В. Банцер та ін.]; за ред. К. Седих, О. Фільц. Київ: ВЦ «Академія», 2017. 192 с.
9. Ульманн Г. Вступ до кататимно-імагінативної психотерапії / Перекл.: Н. Богатиренко. Жовква: Місіонер, 2020. 132 с.
10. Франкл В. Лікар та душа. Х.: КСД, 2018. 320 с.
11. Символдрама. Современное издание о психологии и психотерапии. № 1 (6). 2011.