Управління проєктами в туризмі
Спеціальність: Туризмознавство
Код дисципліни: 7.242.01.O.004
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Д.е.н., проф., завідувач кафедри туризму Теребух А. А.
к.е.н., доц., доцент кафедри туризму Роїк О.Р.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ):
ІНТ. Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК4. Здатність розробляти проєкти та управляти ними.
ЗК5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Спеціальні (фахові) компетентності (СК):
СК5. Здатність оперувати інструментами збору, обробки інформації, аналізувати та управляти туристичною інформацією.
СК6. Здатність до аналізу, прогнозування, планування бізнес-процесів та геопросторового планування у сфері туризму та рекреації.
СК7. Здатність розробляти та впроваджувати інновації в діяльності суб’єктів туристичного ринку.
СК9. Здатність аналізувати, оцінювати та планувати інклюзивність і доступність логістичних потоків сфери туризму і рекреації в сучасних умовах розвитку України
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС):
ФКС1.1. Здатність здійснювати маркетинговий стратегічний аналіз, застосовувати інструменти стратегічного менеджменту у сфері туризму.
ФКС1.3. Здатність оцінювати якість надання туристичних послуг.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання (РН):
РН2. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур у сфері туризму і рекреації.
РН3. Застосовувати сучасні цифрові технології, методи та інструменти дослідницької та інноваційної діяльності для розв’язання складних задач у сфері туризму та рекреації.
РН4. Проводити аналіз геопросторової організації туристичного процесу, проєктувати його стратегічний розвиток на засадах сталості.
РН9. Розробляти та реалізовувати проєкти у сфері туризму та рекреації на засадах економічної, соціальної і екологічної ефективності.
РН12. Аналізувати, формулювати і реалізовувати національну та регіональну туристичну політику, вдосконалювати механізми управління туристичними дестинаціями на національному, регіональному та локальному рівнях.
РН13. Аналізувати стан, прогнозувати зміни та раціонально використовувати туристично-рекреаційний потенціал в умовах глобалізацій них викликів в цілому та у Львівській області зокрема.
РН14. Спеціалізовані знання про принципи і практики інклюзивності та доступності сфери туризму і рекреації
РН16. Знати методику та вміти використовувати на практиці інструменти стратегічного менеджменту та маркетингу
РН19. Знати засоби та методи для розв’язку конкретних задач аналізу даних в туристичній галузі
Комунікація (КОМ)
КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Автономія і відповідальність (АіВ)
АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Інноваційні технології в туризмі
Стратегічний менеджмент та маркетинг
Управління сталим розвитком туризму
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Управління проєктами в туризмі» є обов’язковою складовою освітньої програми підготовки для здобувачів денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 242 «Туризм і рекреація» за освітньо-професійною програмою «Туризмознавство». Основною метою дисципліни є формування у здобувачів сучасного системного мислення, набуття комплексу спеціальних знань, умінь і навичок, необхідних для розробки, планування та реалізації туристичних проєктів на різних етапах їх життєвого циклу. У процесі вивчення дисципліни студенти здобувають глибокі теоретичні знання з управління проєктами, оволодівають основними методологічними підходами до проєктного планування та аналізу, а також навчаються ефективно застосовувати інструменти управління у реальних умовах туристичної галузі. Особлива увага приділяється питанням організаційного, кадрового, ресурсного та інформаційно-правового забезпечення проєктної діяльності. Студенти знайомляться з усіма етапами життєвого циклу туристичного проєкту: від визначення мети та концепції до оцінки результатів і впровадження коригувальних заходів.
Основними завданнями дисципліни є забезпечення студентів науково-методичним підґрунтям для формування здатності до професійного управління проєктами в умовах сучасного ринку туристичних послуг. Це включає розуміння механізмів вибору проєкту, прогнозування його успіху, оцінки ризиків та фінансового планування.
Студенти набувають компетенцій з: розробки концепції туристичного проєкту та його бізнес-плану; планування, організації та контролю за виконанням проєкту; оцінки й обґрунтування ресурсного забезпечення проєкту; використання сучасних інструментів управління проєктами; прогнозування розвитку туристичного підприємства та прийняття обґрунтованих управлінських рішень; аналізу ризиків та розробки стратегій їх мінімізації; оцінки економічної ефективності проєктів. Вивчення дисципліни дозволяє студентам зрозуміти роль управління проєктами як важливого інструмента забезпечення стійкого розвитку туристичних підприємств в умовах конкуренції та швидких змін ринку. Особлива увага приділяється вивченню міжнародного досвіду реалізації туристичних проєктів та адаптації цих знань до реалій українського туристичного ринку.
Дисципліна «Управління проєктами в туризмі» сприяє формуванню у студентів навичок комплексного підходу до управління проєктами та підготовки до професійної діяльності у сфері туризму та рекреації, що дозволить їм ефективно працювати в динамічному і конкурентному середовищі.
Опис: Опис навчальної дисципліни (назви тем, короткий зміст)
1. Теоретичні засади управління проєктами в сфері туризму та рекреації
1.1. Економічна сутність, предмет та цілі дисципліни «Управління проєктами в туризмі»
1.2. Поняття проєкту як об’єкта управління, його роль у забезпеченні розвитку сфери туризму та рекреації
1.3. Принципи управління проєктами, їх характеристика
1.4. Класифікація видів проєктів в сфері туризму та рекреації
2. Середовище реалізації проєктів в сфері туризму та рекреації
2.1. Особливості середовища реалізації проєктів у туризмі та рекреації
2.2. Учасники проєкту, їх склад та функції
2.3. Життєвий цикл проєкту, його стадії, фази та етапи
2.4. Порядок розробки проєктно-кошторисної документації
3. Аналіз інвестиційних проєктів у туризмі: від визначення цілей до ринкового аналізу та оцінки конкурентоспроможності
3.1.Розробка концепції туристичного проєкту: визначення цілей, аналіз ринку та конкурентоспроможність.
3.2. Основні аспекти аналізу інвестиційних проєктів у туристичній галузі
3.3. Види аналізу інвестиційних проєктів в сфері туризму та рекреації
4. Методи оцінки ефективності та розробка бізнес-плану проєктів в сфері туризму та рекреації
4.1. Аналіз вигід і витрат та вартість грошей у часі
4.2. Загальна характеристика методів оцінки ефективності інвестиційних проєктів.
4.3. Комплекс методів оцінки ефективності інвестиційних проєктів
4.4. Методи оцінки ефективності інвестиційних проєктів як засіб їх формування
5. Управління ресурсами та структура команди в туристичному проєкті
5.1. Управління ресурсами в туристичному проєкті
5.2. Структура команди в туристичному проєкті
5.3. Аналіз успішних кейсів управління ресурсами та структури команди в туристичних проєктах
6. Управління ризиками в туристичному проєкті: ідентифікація, аналіз та стратегії мінімізації
6.1. Загальна характеристика підходів щодо аналізу ризику в інвестиційних проєктах
6.2. Якісний аналіз ризику
6.3. Оцінка ефективності інвестиційних проєктів з урахуванням ризику
6.4. Методи коригування – метод еквівалента визначеності та метод скоригованих на ризик ставок дисконту
7. Фінансування туристичного проєкту: джерела фінансування та стратегії залучення інвестицій
7.1. Поняття схем та механізм здійснення проєктного фінансування
7.2. Форми забезпечення та повернення коштів при проєктному фінансуванні
7.3. Бюджетування як складова методології інвестиційного аналізу
7.4. Прогнозування фінансових результатів і грошових потоків інвестиційного проєкту
7.5. Оцінка фінансової спроможності проєкту та розробка та оптимізація схеми фінансування проєкту
7.6. Проєкти ЄС для МСП: особливості фінансування
7.7. Особливості фінансування транскордонних проєктів
7.8. Особливості фінансування проєктів регіонального розвитку за кошти секторальної бюджетної підтримки ЄС
8. Моніторинг та контроль за виконанням туристичного проєкту: виявлення відхилень та коригування плану
8.1. Особливості моніторингу та контролю в управлінні туристичними проєктами
8.2. Процес моніторингу туристичного проєкту
8.3. Виявлення відхилень у виконанні проєкту
8.4. Розробка та впровадження коригувальних заходів
8.5. Оцінка ефективності коригувальних заходів
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при вивченні дисципліни включають:
1. Поточний контроль роботи здобувача:
- Виконання та захист (усне опитування) на лабораторних та практичних заняттях;
- Виконання контрольних робіт (для студентів заочної форми навчання) та їх захист.
2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
- Завдання 1-го рівня – тести;
- Завдання 2-го рівня – тести підвищеної складності.
Усна компонента:
- Завдання 3-го рівня – усне опитування (розкрити зміст поняття, дати визначення).
Робота в умовах дистанційного навчання
- Дистанційне навчання може передбачатися як для окремих видів навчальної роботи, наприклад, лекцій та/або практичні та лабораторні заняття, так і у зв’язку з карантинними заходами.
- Дистанційна робота на кафедрі туризму проводиться на платформі MS Teams та Zoom.
- При дистанційній роботі (у томі числі за умов карантину) передбачається співбесіда зі студентами під час проведення відео-конференцій на лекційних та/або практичних і лабораторних заняттях. Письмові роботи пересилаються до ВНС або на електронну пошту викладача в домені @lpnu.ua.
- Дистанційні заняття проводяться на платформі MS Teams та Zoom.
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок:
В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 26 до 40 балів.
До обов’язкових видів робіт поточного контролю для студентів денної форми навчання входять:
1. Виконання та захист практичних робіт, кожна з яких є повноцінним звітом і оцінюється в 1 бал за зміст, оформлення і вчасність представлення, а також максимально 1 бал за захист:
Виконання практичних робіт 8*2= 16 балів.
2. Виконання та захист лабораторних робіт, кожна з яких є повноцінним звітом і оцінюється в 1 бал за зміст, оформлення і вчасність представлення, а також максимально 2 бали за захист:
Виконання лабораторних робіт 8*2= 16 балів.
3. Виконання тестових завдань за кожною темою:
Виконання тестових завдань за кожною темою 8*1=8 балів.
Студент, який вчасно (до початку екзаменаційної сесії) не набрав 26 балів з поточного контролю, не допускається до екзамену.
На екзаменаційному контролі здобувач може отримати максимум 60 балів. Екзамен складається з письмової та усної компонент.
1. Письмова компонента:
Завдання 1-го рівня – тести 15 тестів * 2 бали = 30 балів
Завдання 2-го рівня – тести підвищеної складності 5 тестів * 4 бали = 20 балів
2. Усна компонента:
Завдання 3-го рівня – усне опитування (розкрити зміст поняття, дати визначення). Під час усного спілкування з викладачем здобувач може отримати від 0 до 10 балів за відповідь з аргументацією на запитання екзаменатора.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
1. Робоча програма навчальної дисципліни.
2. Конспекти лекцій та їх презентації з дисципліни.
3. Методичні рекомендації до виконання практичних та лабораторних робіт.
4. Методичні рекомендації до виконання контрольних робіт.
5. Тестові завдання за кожною темою.
6. Електронний навчальний посібник.
7. Питання до екзамену, екзаменаційні білети.
8. Управління проєктами в туризмі. Методична праця: електронний навчально-методичний комплекс для студентів Інституту сталого розвитку ім. В. Чорновола спеціальності 242 «Туризм і рекреація» // А.А. Теребух, О.Р. Роїк – Національний університет «Львівська політехніка», 2021 – 326 с. Сертифікат № 03709 від 27.01.2021.
9. Управління проєктами в туризмі: Словник основних понять і термінів для студентів Інституту сталого розвитку ім. В. Чорновола денної та заочної форми навчання напряму «Сфера обслуговування» спеціальності 242 «Туризм». Укл.: А. А. Теребух, О. Р. Роїк. Львів – Дрогобич: Посвіт, 2020. 82 с.
10. Управління проєктами в туризмі: посібник для студентів Інституту сталого розвитку ім. В. Чорновола денної та заочної форми навчання напряму «Сфера обслуговування» спеціальності 242 «Туризм». Укл.: А. А. Теребух, О. Р. Роїк. Львів – Дрогобич: Посвіт, 2021. 160 с.
11. Управління проєктами в туризмі: практикум для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форми навчання напряму «Сфера обслуговування» спеціальності 242 «Туризм і рекреація». Укл.: А.А. Теребух, О. Р. Роїк – Львів – Дрогобич: Посвіт, 2024.– 105 с.
12. Управління проектами в туризмі: методичні рекомендації до виконання курсової роботи здобувачами вищої освіти денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 242 “Туризм і рекреація” / Укладачі: д.е.н., проф. Теребух А. А., к.е.н., доц. Роїк О. Р. Львів, 2024. 28 с.
13. Методичні рекомендації до виконання лабораторних і практичних робіт з дисципліни «Управління проектами в туризмі» для здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 242 “Туризм і рекреація” / Укладачі: д.е.н., професор Теребух А. А., к.е.н., доцент
Роїк О.Р. – Львів. 2024. – 37 с.
14. Віртуальне навчальне середовище: електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни «Управління проєктами в туризмі». URL: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=1021.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
1. Базова
1.1. Теребух А. А., Роїк О. Р. Управління проєктами в туризмі: посібник для студентів Інституту сталого розвитку ім. В. Чорновола денної та заочної форми навчання напряму «Сфера обслуговування» спеціальності 242 «Туризм». Львів-Дрогобич: Посвіт, 2021. 160 с.
1.2. Тарасюк Г.М., Рудківський О.А., Мілінчук О.В., Лагута Я.М. Навчальний посібник з дисципліни «Управління проєктами в туризмі» для студентів галузі знань 24 «Сфера обслуговування». Житомир: Державний університет «Житомирська політехніка», 2020. 101 с.
1.3. Угоднікова О. І. Управління проєктами в туризмі: навч. посібник. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2021. 141 с.
1.4. Сазонець І. Л., Сазонець О. М. Управління проектами та ризиками в туризмі: навч. посіб. Київ: Вид. «Центр учбової літератури», 2023. 220 с.
2. Допоміжна
2.1. Теребух А. А., Захарчин Р. М. Управління інтелектуальним капіталом організації в умовах сучасних викликів. Науковий вісник ЛНУВМБТ імені С.З. Ґжицького, 2015. Том 17, № 4 (64). С. 340-345.
2.2. Terebykh A.A., Moroz O.I. Evaluation of tourism destinations potential. Actual Problems of Economics, 2016. Volume 181, Issue 7. Pp. 335-343
2.3. Теребух А.А., Ільницька-Гикавчук Г.Я., Макар О.П. Удосконалення управління бізнес-процесами на підприємствах України. Науковий вісник НЛТУ України. Серія економічна, 2015. Том 25, № 7. С. 66-71. DOI: https://doi.org/10.15421/40250710.
2.4. Kushniruk V., Kulinich T., Roik O., Lushchyk M. Sustainable development: strengthening of food security in EU countries. Наукові горизонти, 2022. – 2021 : Т. 24, № 11. С. 85–91.
2.5. Stadnicki J., Terebukh A. Rationale of the optimal location of production: a system approach. Management and Production Engineering Review, 2022. Volume 13, Number 3. Pp. 110–117. DOI: 10.24425/mper.2022.142388
2.6. Лісовська Л., Мрихіна О., Теребух А., Козьмук Н. Моделювання фінансових результатів суб’єктів інноваційного процесу регіону. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2022. Вип. 3(44). С. 122–131. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.3.44.2022.3720
2.7. Теребух А., Підвальний М., Русин-Гриник Р. Бізнес-процеси підприємства: суть та класифікаційні ознаки. Ефективна економіка, 2023. Вип. 4. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.4.13
2.8. Теребух А., Роїк О. Управління проєктами в туризмі: адаптація до нових викликів в умовах стрімких змін. Український економічний часопис, 2023. Вип. 2. С. 82–87.
2.9. Terebukh A., Roik O. Tactical management features of Ukrainian business in the conditions of war. Економіка і регіон, 2024. № 1 (92). С. 174–182. DOI: https://doi.org/10.26906/EiR.2024.1(92).3326
2.10. Теребух А., Підвальний М., Русин-Гриник Р. Фактори впливу на розвиток системи управління бізнес-процесами на основі рефлексивного підходу. Економічний простір, 2024. Вип. 190, С. 82-86. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/190-15
2.11. Теребух А., Підвальний М., Русин-Гриник Р. Фактори впливу на розвиток системи управління бізнес-процесами. Київський економічний науковий журнал, 2024. Вип. 4, С. 188-194. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-765X/2024-4-26
2.12. Роїк О. Р. Особливості управління бізнес-процесами на основі рефлексивного підходу: теоретико-методологічні аспекти. Інфраструктура ринку, 2024. Вип. 79. С. 26–30. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct79-5
3. Нормативна база
3.1. Закон України «Про туризм» від 15 вересня 1995 р. № 324/95-ВР (із змінами та доповненнями). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-вр
3.2. Закон України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» від 23 березня 2000 р. № 1602-III. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1602-14
3.3. Закон України «Про інвестиційну діяльність» від 18 вересня 1991 р. № 1560-XII (із змінами та доповненнями). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1560-12
3.4. Закон України «Про державне замовлення для задоволення пріоритетних державних потреб» від 22 грудня 1995 р. № 493/95-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/493/95-вр
3.5. Закон України «Про управління об'єктами державної власності» від 21 вересня 2006 р. № 185-V. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/185-16
3.6. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державної стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року» від 16 березня 2017 р. № 168-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168-2017-р
4. Інформаційні ресурси
4.1. Державне агентство розвитку туризму. Офіційний сайт. URL: https://www.tourism.gov.ua/.
4.2. Законодавство України. URL: http://www.rada.kiev.ua.
4.3. Наукова періодика України; Нац. бібл. України ім. В. І. Вернадського. ULR : http://www.nbuv.gov.uaю
4.4. Національна туристична організація України. Офіційний сайт. URL : https://www.ntoukraine.org/index_ua.html.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Управління проєктами в туризмі (курсовий проєкт)
Спеціальність: Туризмознавство
Код дисципліни: 7.242.01.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Д.е.н., проф., завідувач кафедри туризму Теребух Андрій Андрійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ):
ІНТ. Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗК4. Здатність розробляти проєкти та управляти ними.
ЗК5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Спеціальні (фахові) компетентності (СК):
СК5. Здатність оперувати інструментами збору, обробки інформації, аналізувати та управляти туристичною інформацією.
СК6. Здатність до аналізу, прогнозування, планування бізнес-процесів та геопросторового планування у сфері туризму та рекреації.
СК7. Здатність розробляти та впроваджувати інновації в діяльності суб’єктів туристичного ринку.
СК9. Здатність аналізувати, оцінювати та планувати інклюзивність і доступність логістичних потоків сфери туризму і рекреації в сучасних умовах розвитку України
Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС):
ФКС1.1. Здатність здійснювати маркетинговий стратегічний аналіз, застосовувати інструменти стратегічного менеджменту у сфері туризму.
ФКС1.3. Здатність оцінювати якість надання туристичних послуг.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання (РН):
РН2. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур у сфері туризму і рекреації.
РН3. Застосовувати сучасні цифрові технології, методи та інструменти дослідницької та інноваційної діяльності для розв’язання складних задач у сфері туризму та рекреації.
РН4. Проводити аналіз геопросторової організації туристичного процесу, проєктувати його стратегічний розвиток на засадах сталості.
РН9. Розробляти та реалізовувати проєкти у сфері туризму та рекреації на засадах економічної, соціальної і екологічної ефективності.
РН12. Аналізувати, формулювати і реалізовувати національну та регіональну туристичну політику, вдосконалювати механізми управління туристичними дестинаціями на національному, регіональному та локальному рівнях.
РН13. Аналізувати стан, прогнозувати зміни та раціонально використовувати туристично-рекреаційний потенціал в умовах глобалізацій них викликів в цілому та у Львівській області зокрема.
РН14. Спеціалізовані знання про принципи і практики інклюзивності та доступності сфери туризму і рекреації
РН16. Знати методику та вміти використовувати на практиці інструменти стратегічного менеджменту та маркетингу
РН19. Знати засоби та методи для розв’язку конкретних задач аналізу даних в туристичній галузі
Комунікація (КОМ)
КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Автономія і відповідальність (АіВ)
АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Інноваційні технології в туризмі
Стратегічний менеджмент та маркетинг
Управління сталим розвитком туризму
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Управління проєктами в туризмі» є обов’язковою складовою освітньої програми підготовки для здобувачів денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 242 «Туризм і рекреація» за освітньо-професійною програмою «Туризмознавство». Основною метою дисципліни є формування у здобувачів сучасного системного мислення, набуття комплексу спеціальних знань, умінь і навичок, необхідних для розробки, планування та реалізації туристичних проєктів на різних етапах їх життєвого циклу. У процесі вивчення дисципліни студенти здобувають глибокі теоретичні знання з управління проєктами, оволодівають основними методологічними підходами до проєктного планування та аналізу, а також навчаються ефективно застосовувати інструменти управління у реальних умовах туристичної галузі. Особлива увага приділяється питанням організаційного, кадрового, ресурсного та інформаційно-правового забезпечення проєктної діяльності. Студенти знайомляться з усіма етапами життєвого циклу туристичного проєкту: від визначення мети та концепції до оцінки результатів і впровадження коригувальних заходів.
Основними завданнями дисципліни є забезпечення студентів науково-методичним підґрунтям для формування здатності до професійного управління проєктами в умовах сучасного ринку туристичних послуг. Це включає розуміння механізмів вибору проєкту, прогнозування його успіху, оцінки ризиків та фінансового планування.
Студенти набувають компетенцій з: розробки концепції туристичного проєкту та його бізнес-плану; планування, організації та контролю за виконанням проєкту; оцінки й обґрунтування ресурсного забезпечення проєкту; використання сучасних інструментів управління проєктами; прогнозування розвитку туристичного підприємства та прийняття обґрунтованих управлінських рішень; аналізу ризиків та розробки стратегій їх мінімізації; оцінки економічної ефективності проєктів. Вивчення дисципліни дозволяє студентам зрозуміти роль управління проєктами як важливого інструмента забезпечення стійкого розвитку туристичних підприємств в умовах конкуренції та швидких змін ринку. Особлива увага приділяється вивченню міжнародного досвіду реалізації туристичних проєктів та адаптації цих знань до реалій українського туристичного ринку.
Дисципліна «Управління проєктами в туризмі» сприяє формуванню у студентів навичок комплексного підходу до управління проєктами та підготовки до професійної діяльності у сфері туризму та рекреації, що дозволить їм ефективно працювати в динамічному і конкурентному середовищі.
Опис: Виконання курсової роботи відповідно до тематики та вимог:
Тематика курсових робіт включає найбільш важливі аспекти управління проєктами у сфері туризму та рекреації. Вона розробляється кафедрою і доводиться до відома студентів. Студент самостійно вибирає тему курсової роботи в залежності від своїх наукових інтересів і погоджує її з викладачем-консультантом. Студент може вибрати тему курсової роботи не передбачену рекомендованою тематикою, обґрунтувавши її вибір і відповідність змісту дисципліни «Управління проектами в туризмі».
Курсова робота повинна містити:
1. титульний лист;
2. завдання;
3. зміст курсової роботи;
4. вступ;
5. основну частину;
6. висновки;
7. список використаних джерел;
8. додатки.
Обсяг курсової роботи повинен бути в межах 40-50 сторінок тексту.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача під час виконання курсової роботи здійснюється на основі результатів поточного контролю. Курсова робота виконується протягом одного семестру і здається на кафедру туризму не пізніше, ніж за 2 тижні до початку заліково-екзаменаційної сесії.
Критерії оцінювання результатів навчання: Керівник оцінює курсову роботу за такими основними критеріями:
– ступінь відповідності змісту курсової роботи завданню;
– ступінь відповідності оформлення курсової роботи встановленим університетом вимогам;
– логічність побудови роботи в цілому та в межах окремих розділів;
– масштаби представлення в роботі сучасних досліджень даної проблематики, критичність аналізу публікацій та підходів, представлених в літературі та інших інформаційних джерелах;
– ступінь повноти та деталізації при розкритті основних аспектів курсової роботи;
– наявність фактичного матеріалу, в тому числі первинного, зібраного студентом, масштаби та доцільність його використання.
– ступінь використання сучасних засобів обчислювальної техніки, інформаційних технологій, методів проектування інформаційних систем;
– наявність та ступінь обґрунтованості рекомендацій та пропозицій, викладених в роботі студента.
Курсова робота оцінюється за 100-бальною шкалою. Оцінка за виконання студентом курсової роботи складається із балів, які він отримує за: якість викладу матеріалів дослідження (60 балів) та якість захисту самої роботи (40 балів).
Якість викладу матеріалів дослідження включає розкриття теми дослідження, належну аргументацію отриманих результатів, зрозумілість викладу матеріалу, розкриття теми, досягнення мети дослідження та виконання поставлених в курсовій роботі завдань. Максимальна кількість балів – 60.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
1. Робоча програма навчальної дисципліни.
2. Конспекти лекцій та їх презентації з дисципліни.
3. Методичні рекомендації до виконання курсових робіт.
4. Управління проєктами в туризмі: Словник основних понять і термінів для студентів Інституту сталого розвитку ім. В. Чорновола денної та заочної форми навчання напряму «Сфера обслуговування» спеціальності 242 «Туризм». Укл.: А. А. Теребух, О. Р. Роїк. Львів – Дрогобич: Посвіт, 2020. 82 с.
5. Управління проєктами в туризмі: посібник для студентів Інституту сталого розвитку ім. В. Чорновола денної та заочної форми навчання напряму «Сфера обслуговування» спеціальності 242 «Туризм». Укл.: А. А. Теребух, О. Р. Роїк. Львів – Дрогобич: Посвіт, 2021. 160 с.
6. Управління проєктами в туризмі: практикум для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форми навчання напряму «Сфера обслуговування» спеціальності 242 «Туризм і рекреація». Укл.: А.А. Теребух, О. Р. Роїк – Львів – Дрогобич: Посвіт, 2024.– 105 с.
7. Управління проектами в туризмі: методичні рекомендації до виконання курсової роботи здобувачами вищої освіти денної та заочної форм навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 242 “Туризм і рекреація” / Укладачі: д.е.н., проф. Теребух А. А., к.е.н., доц. Роїк О. Р. – Львів. – 28 с.
8. Віртуальне навчальне середовище: електронний навчально-методичний комплекс для виконання курсової роботи з дисципліни «Управління проєктами в туризмі». URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13026
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
1. Базова
1.1. Теребух А. А., Роїк О. Р. Управління проєктами в туризмі: посібник для студентів Інституту сталого розвитку ім. В. Чорновола денної та заочної форми навчання напряму «Сфера обслуговування» спеціальності 242 «Туризм». Львів-Дрогобич: Посвіт, 2021. 160 с.
1.2. Тарасюк Г.М., Рудківський О.А., Мілінчук О.В., Лагута Я.М. Навчальний посібник з дисципліни «Управління проєктами в туризмі» для студентів галузі знань 24 «Сфера обслуговування». Житомир: Державний університет «Житомирська політехніка», 2020. 101 с.
1.3. Угоднікова О. І. Управління проєктами в туризмі: навч. посібник. Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. Бекетова. Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2021. 141 с.
1.4. Сазонець І. Л., Сазонець О. М. Управління проектами та ризиками в туризмі: навч. посіб. Київ: Вид. «Центр учбової літератури», 2023. 220 с.
2. Допоміжна
2.1. Теребух А. А., Захарчин Р. М. Управління інтелектуальним капіталом організації в умовах сучасних викликів. Науковий вісник ЛНУВМБТ імені С.З. Ґжицького, 2015. Том 17, № 4 (64). С. 340-345.
2.2. Terebykh A.A., Moroz O.I. Evaluation of tourism destinations potential. Actual Problems of Economics, 2016. Volume 181, Issue 7. Pp. 335-343
2.3. Теребух А.А., Ільницька-Гикавчук Г.Я., Макар О.П. Удосконалення управління бізнес-процесами на підприємствах України. Науковий вісник НЛТУ України. Серія економічна, 2015. Том 25, № 7. С. 66-71. DOI: https://doi.org/10.15421/40250710.
2.4. Kushniruk V., Kulinich T., Roik O., Lushchyk M. Sustainable development: strengthening of food security in EU countries. Наукові горизонти, 2022. – 2021 : Т. 24, № 11. С. 85–91.
2.5. Stadnicki J., Terebukh A. Rationale of the optimal location of production: a system approach. Management and Production Engineering Review, 2022. Volume 13, Number 3. Pp. 110–117. DOI: 10.24425/mper.2022.142388
2.6. Лісовська Л., Мрихіна О., Теребух А., Козьмук Н. Моделювання фінансових результатів суб’єктів інноваційного процесу регіону. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2022. Вип. 3(44). С. 122–131. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.3.44.2022.3720
2.7. Теребух А., Підвальний М., Русин-Гриник Р. Бізнес-процеси підприємства: суть та класифікаційні ознаки. Ефективна економіка, 2023. Вип. 4. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2023.4.13
2.8. Теребух А., Роїк О. Управління проєктами в туризмі: адаптація до нових викликів в умовах стрімких змін. Український економічний часопис, 2023. Вип. 2. С. 82–87.
2.9. Terebukh A., Roik O. Tactical management features of Ukrainian business in the conditions of war. Економіка і регіон, 2024. № 1 (92). С. 174–182. DOI: https://doi.org/10.26906/EiR.2024.1(92).3326
2.10. Теребух А., Підвальний М., Русин-Гриник Р. Фактори впливу на розвиток системи управління бізнес-процесами на основі рефлексивного підходу. Економічний простір, 2024. Вип. 190, С. 82-86. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/190-15
2.11. Теребух А., Підвальний М., Русин-Гриник Р. Фактори впливу на розвиток системи управління бізнес-процесами. Київський економічний науковий журнал, 2024. Вип. 4, С. 188-194. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-765X/2024-4-26
2.12. Роїк О. Р. Особливості управління бізнес-процесами на основі рефлексивного підходу: теоретико-методологічні аспекти. Інфраструктура ринку, 2024. Вип. 79. С. 26–30. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct79-5
3. Нормативна база
3.1. Закон України «Про туризм» від 15 вересня 1995 р. № 324/95-ВР (із змінами та доповненнями). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/324/95-вр
3.2. Закон України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» від 23 березня 2000 р. № 1602-III. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1602-14
3.3. Закон України «Про інвестиційну діяльність» від 18 вересня 1991 р. № 1560-XII (із змінами та доповненнями). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1560-12
3.4. Закон України «Про державне замовлення для задоволення пріоритетних державних потреб» від 22 грудня 1995 р. № 493/95-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/493/95-вр
3.5. Закон України «Про управління об'єктами державної власності» від 21 вересня 2006 р. № 185-V. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/185-16
3.6. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державної стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року» від 16 березня 2017 р. № 168-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168-2017-р
4. Інформаційні ресурси
4.1. Державне агентство розвитку туризму. Офіційний сайт. URL: https://www.tourism.gov.ua/.
4.2. Законодавство України. URL: http://www.rada.kiev.ua.
4.3. Наукова періодика України; Нац. бібл. України ім. В. І. Вернадського. ULR : http://www.nbuv.gov.uaю
4.4. Національна туристична організація України. Офіційний сайт. URL : https://www.ntoukraine.org/index_ua.html.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).