Філософія туризму

Спеціальність: Туризмознавство
Код дисципліни: 7.242.01.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Кандидат географічних наук, доцент Лариса Теодорович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Розуміння значення туризму та рекреації у суспільстві та економіці держави; формування знань для діяльності в галузі туризму та рекреації на засадах соціальної відповідальності та етики.
Завдання: Інтегральна компетентність - Здатність розв’язувати складні задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері туризму і рекреації. Загальні компетентності: - Здатність до організації, планування, прогнозування результатів діяльності. - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. - Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. Фахові компетентності: - Здатність застосовувати у професійній діяльності категорійно-термінологічний апарат, концепції, методи та інструментарій системи наук, що формують науковий базис туризму та рекреації. -Здатність планувати і виконувати наукові та/або прикладні дослідження у сфері туризму та рекреації.
Результати навчання: Знання та вміння -Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки, критичне осмислення проблем у сфері туризму та рекреації і на межі галузей знань. -.Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур у сфері туризму і рекреації. - Спеціалізовані знання про принципи і практики інклюзивності та доступності сфери туризму і рекреації. -. Знати основні стратегічні шляхи світової спільноти в оптимізації взаємодії людства з оточуючим середовищем. Автономія і відповідальність (АіВ) -Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення; -Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; -Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. Комунікація (КОМ) -Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); -Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління проєктами в туризмі; Міжнародне право; Сучасні глобалізаційні трансформації в туризмі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Філософія туризму» належить до обов’язкових навчальних дисциплін спеціальності. Під час опанування дисципліни студенти ознайомлюються з головними соціальними та етичними проблемами, які виникають у процесі туристичного підприємництва. Студенти ознайомлюються зі зразками успішного вирішення згаданих проблем, зі способами протидії негативним явищам у туристичному підприємництві.
Опис: Концепція дисципліни «Філософія туризму». Соціальна відповідальність та державно-приватне партнерство в туристичному підприємництві. Спілкування в галузі туризму: підприємництво, освіта, наука. Ґендерні аспекти в туризмі. Моральні проблеми в туристичному бізнесі Експлуатація ресурсів у дестинації. Дозвілля у добу глобалізації. Дозвілля як сфера накопичення ризиків. Теоретичні основи дозвілля. Основні інститути дозвіллєвої сфери. Дозвіллєва робота з різними категоріями населення Управління дозвіллєвою сферою. Еволюція дозвіллєвих парадигм в Античності. Сакральне і профанне у дозвіллі європейського Середньовіччя. Теоцентрична концепція дозвілля Новий час у дозвіллєвих практиках і теоретичних рефлексіях. Дозвілля в умовах масової культури.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; виступи на семінарах,усне та фронтальне опитування. Семестровий контроль здійснюється шляхом проведення екзамену. Оцінка за екзамен складається з письмової (50%) та усної (10%) компоненти. Оцінка за підсумковий контроль є сумою балів поточного та семестрового контролів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни проводиться у відповідності до Положення «Про освіти» (Редакція 2), що затверджене Ректором Національного університету «Львівська політехніка» «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів вищої освіти» від 10 липня 2024 р. Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та семестрового контролів. Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять. Підсумковий контроль здійснюється шляхом проведення екзамену (письмова (50% та усна (10%) компоненти).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Про захист прав споживачів: Закон України від 01.12.2005 р. № 3161-IV. 2. ДСТУ 4268:2003 Послуги туристичні. Засоби розміщення. Загальні вимоги. 3. Гончарук Т.В., Джугла Н.В., Шумка М.Л., Філософія: навч. посіб. Тернопіль: підручники і посібники, 2016. - 416 с 4. Горіна Г.О. Г Туризмологія: метод. рек. до вивч. дисц. / Г.О. Горіна ; Донецький нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського, каф. туризму та країнознавства. – Кривий Ріг: ДонНУЕТ, 2021. – 53 с. 5. Гринів О. Г. Філософія туризму: навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів. Львів: ПАІС, 2017 – 200 с. 6. В. Зінченко Актуальні питання філософського осмислення туризму // Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Історія, економіка, філософія № 26 (2021). Режим доступу: http://visnyk-history.knlu.edu.ua/article/view/269936 7. Шутов О. Історичний контекст філософського осмислення туристичних подорожей // Вісник Київського національного лінгвістичного університету. Серія Історія, економіка, філософія. Режим доступу: № 24 (2019) http://visnyk-history.knlu.edu.ua/article/view/275596
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).