Сучасні глобалізаційні трансформації в туризмі
Спеціальність: Туризмознавство
Код дисципліни: 7.242.01.E.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., доцент Габа М.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері туризму і рекреації.
загальні компетентності:
ЗК 7. здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
фахові компетентності:
СК4. здатність організовувати діяльність та співпрацю суб’єктів регіонального, національного та міжнародного туристичних ринків на засадах сталого розвитку з урахуванням світового досвіду;
СК 8. здатність упроваджувати в практику передовий міжнародний досвід рекреаційно-туристичної діяльності;
ФКС2.2. здатність досліджувати тенденції розвитку міжнародного туризму;
ФКС2.3. здатність досліджувати та формувати тенденції до глобалізації трансформаційних процесів в індустрії туризму.
Результати навчання: РН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки, критичне осмислення проблем у сфері туризму та рекреації і на межі галузей знань.
РН5. Здійснювати комплексний аналіз і оцінювання функціонування туристичного ринку різних ієрархічних рівнів, прогнозувати тенденції його розвитку.
РН13. Аналізувати стан, прогнозувати зміни та раціонально використовувати туристично-рекреаційний потенціал в умовах глобалізацій них викликів в цілому та у Львівській області зокрема.
РН20. Вміти здійснювати дослідження глобального та регіональних ринків туристичних послуг.
РН 21. Знати основні стратегічні шляхи світової спільноти в оптимізації взаємодії людства з оточуючим середовищем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Філософія туризму. Логістика туризму.
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Міжнародний туризм
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Сучасні глобалізаційні трансформації в туризмі» є важливою складовою підготовки фахівців у галузі туризму. Ця дисципліна є дисципліною самостійного вибору навчального закладу циклу професійної підготовки фахівців рівня вищої освіти «магістр». Обсяг навчальної дисципліни – 3,5 кредити ЄКТС.
Навчальна дисципліна “Сучасні глобалізаційні трансформації в туризмі” належить до числа новітніх навчальних курсів і є актуальною, тому що сучасна цивілізація перебуває на переломному етапі глобальної трансформації людства, якому загрожує загострення різноманітних глобальних проблем сучасності, глобальних криз і катастроф, в суспільстві зростає соціальна напруга, яка зачіпає всі верстви населення і всі сфери життєдіяльност суспільства. Дисципліна ознайомлює студентів з розвиток сучасного світу в контексті глобальноїтрансформації людства; вивченням та аналізом причини виникнення глобальних проблем сучасності в умовах антропогенного впливу на природу, людину,суспільство;з’ясуванням взаємовідносини людини і суспільства, людини і людини, людини і природи в умовах глобального розвитку.
Опис: Глобалізація та глобальний розвиток: сутність, підходи та перспективи. Глобальні проблеми сучасності. Україна в контексті європейської та євроатлантичної інтеграції в умовах глобального розвитку. Глобальні трансформації в туризмі Міжнародний туризм та глобалізація в сучасному світі.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40 %) — практичні заняття, усне опитування, контрольна робота
Підсумковий контроль (60%) — залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування - 30 балів. Контрольна робота - 10 балів. Підсумковий контроль - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Головня О. М., Ставська Ю.В. Сучасні трансформації розвитку сфери туризму та індустрії гостинності: монографія. Вінниця.: ДРУК, 2021. 220 с.
2. Валуйський О.О. Взаємозв’язок глобалізації та міжнародного туризму//Туризмологія: концептуальні засади теорії туризму: Монографія/Кер.проекту В.С. Пазенок , В.К. Федорченко. - К.: ВЦ"Академія", 2013. -368 с.
3. Закон України «Про транскордонне співробітництво» від 24.06.2004 № 1861-IV. – Режим доступу: www.rada.gov.ua.
4. Законодавство України про туризм і готельну справу:збірник офіційних текстів законів станом на 1 лютого 2012 р. К.: «Центр учбової літератури», 2012. – 242 с.
5. Мальська М .П. Міжнародний туризм і сфера послуг : підручник / М.П. Мальська, Н.В.Антонюк, Н.М Ганич. - К.: Знання, 2008 р. - 661 с.
6. Соснін О.В.Сучасні міжнародні системи та глобальний розвиток (соціально-політичні, соціально-економічні, соціально-антропологічні виміри): Навчальний посібник/ О.В Соснін, В.Г Воронкова, О.Є.Постол – Київ: Центр навчальної літератури, 2015. – 556 с.
7. Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реаліїбізнесу Монографія. — 2-ге вид., випр. та доповн. — К. : Київ. нац.торг.-екон. ун-т, 2009. — 463 с.
8. Туризм як національний пріоритет: Колективна монографія / за редакцією І.М. Писаревського. – Х. ХНАМГ, 2010. – 284 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Старосольських, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).