Міжнародний туризм

Спеціальність: Туризмознавство
Код дисципліни: 7.242.01.E.019
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Макар О.П.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни - сформувати у майбутнього фахівця у сфері туризму глибокі знання про організаційно-правове забезпечення туристичної діяльності в Україні.
Завдання: ІНТ Здатність розв’язувати складні задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері туризму і рекреації. загальні компетентності: ЗК2. Здатність вести професійну діяльність у міжнародному та вітчизняному середовищі. спеціальні (фахові) компетентності (СК): СК8. Здатність упроваджувати в практику передовий міжнародний досвід рекреаційно-туристичної діяльності фахові компетентності: ФКС2.2. Здатність досліджувати тенденції розвитку міжнародного туризму.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. КОМ1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН11. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійних проблем, презентації результатів досліджень та проєктів у сфері туризму і рекреації. РН14. Спеціалізовані знання про принципи і практики інклюзивності та доступності сфери туризму і рекреації РН15. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці основні положення туристичного законодавства, національних і міжнародних стандартів з обслуговування туристів. РН20. Вміти здійснювати дослідження глобального та регіональних ринків туристичних послуг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Супутні і наступні навчальні дисципліни 1. Логістика туризму 1.Управління якістю в туризмі 2. Цивільна безпека 2.Сучасні глобалізацій ні трансформації в туризмі 3. Управління проектами в туризмі 3. Інноваційні технології в туризмі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Міжнародний туризм» відноситься до навчальних дисциплін спеціальності. Дисципліна ознайомлює студентів із законодавчими актами в сфері туризму; договірним регулюванням туристичної діяльності в Україні; правовим режимом міжнародної туристської діяльності. Підготовлені фахівці отримують здатність аналізувати різні аспекти туризму: мотивація туристичних подорожей, стратегію діяльності і розвитку туристичної індустрії, вивченні світового досвіду організаціі туристичної діяльності в залежності від певних соціально-економічних умов.
Опис: Тема 1. МІЖНАРОДНИЙ ТУРИЗМ ЯК СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЯВИЩЕ 1.1 Соціально - економічна роль туризму 1.2 Фактори розвитку міжнародного туризму 1.3 Значення міжнародного туризму 1.4 Тенденції розвитку сучасного туризму Тема 2 МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ В ГАЛУЗІ ТУРИЗМУ 2.1 Двостороння співпраця 2.2 Багатостороння співпраця Тема 3. РИНОК МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ 3.1 Особливості ринку міжнародного туризму 3.2 Світовий і регіональні ринки міжнародного туризму 3.3 Методи вивчення туристичного попиту 3.4 Сегментація попиту на послуги туризму Тема 4. ГЕОГРАФІЯ ТУРИСТИЧНОГО ПОПИТУ 4.1 Географічні фактори розвитку міжнародного туризму 4.2 Географія світових туристських походів 4.3 Діловий туризм Тема 7. СТАТИСТИКА МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ 7.1 Історія розвитку статистики міжнародного туризму 7.2 Основні статистичні одиниці туризму 7.3. Статистика туристських потоків 7.4. Статистика туристичних доходів і витрат Тема 8. ОСНОВИ ЕКОНОМІКИ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ 8.1 Принципи та проблеми 8.2 Обмежувальні фактори 8.3 Витрати 8.4 Туристичні експорт та імпорт 8.5 Інвестиції в туризм
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: письмовий експрес-контроль; виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Проведення семестрового екзамену. Підсумкове оцінювання знань студентів здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК) та за виконання модульних контрольних заходів (МК). Розподіл присвоюваних студентам балів за виконання окремих видів робіт чи завдань наведено в таблиці.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мальська М.П., Худо В.В. Туристичний бізнес: теорія та практика. Навч.пос.- К.: Центр учбової літератури,2011. – 424 с. 2. Божидарник Т. Міжнародний туризм / Т. Божидарник: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 312 с. 3. Луцишин Н.П., Луцишин П.В. Економіка й організація міжнародного туризму: Навч. посіб. – 2013. – 352 с. 4. Історія туризму в Україні: Навч. посібник / Федорченко В. К., Дворова Т. А., Київ. “Вища школа”, 2002.- 195 с. 5. Можливості та розвиток сучасного туризму: світовий та національний досвід: монографія / за заг. ред. В.М. Зайцевої. – Запоріжжя: ЛІПС, 2015. – 275 с. 6. Міжнародний туризм : навчальний посібник для студентів спеціальностей «Туризмознавство», «Міжнародні економічні відносини» / С. О. Юрченко, О. Є. Юрченко. - X. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2016. - 328 с. 7. Великочий В.С., Дутчак О.І., Шикеринець В.В. Міжнародний туризм / Навчальний посібник для студентів спеціальності 8.14010301 «Туризмознавство». - Івано-Франківськ: Видавець Кушнір Г.М., 2015. - 254 с. 8. Лапшина І. Перспективи розвитку туристичних послуг в умовах глобалізації.- Вісник ЛКА. Серія економічна .- випуск 17.- Львів.- 2006.- С. 161-165. 9. Мальська М., Худо В., Цибух В. Основи туристичного бізнесу. Навч. посібник. – Львів, Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка. – 2003. 10. Мігущенко Ю.В. Регіональний аспект наслідків приєднання України до СОТ для туристичної галузі //Вісник Львівської комерційної академії. – Серія економічна, випуск 18 частина І – Львів: Видавництво Львівської комерційної академії, 2005. –291 с. 11. М-48 Макар О.П. Практикум «Міжнародний туризм » для студентів спеціальності 242 «Туризмознавство» О.П. Макар – Львів, 2023. – 128 с. 12. Аналіз динаміки міжнародного в’їзного туризму міста Львова. Молодий вчений. - 2019. - №12 - C. 448 – 452. Журнал включено до наукометричних баз: Index Copernicus, Google Scholar, CiteFactor, Research Bible Дулин І.С. 13. Business tourism: Prospective direction of tourist activity 86-93. Oksana P. Makar. Вісник Сумського державного університету. Механізм регулювання економіки № 1(99)2023. Видавничий дім “Гельветика” 2023. 14. Проблеми та перспективи розвитку МІСЕ-туризму в Україні. Макар О.П. Вісник Дніпровського державного аграрно-економічного університету. Електронний журнал “Ефективна економіка”. – 2022. – № 5. http.www.nayka.com.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).