Foreign Language for Specific Purposes, part 2

Major: Computer Engineering
Code of subject: 6.123.00.O.021
Credits: 3.00
Department: Foreign Languages
Lecturer: as.Prof.,PhD Barabash O., as.Prof.,PhD Fuchyla O.
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: Learning outcomes General knowledge in the specialty: 1. To apply knowledge of state and foreign languages in order to ensure the effectiveness of professional communication. 2. To organize own professional activity, to choose optimum methods and ways of the decision of difficult specialized problems and practical problems in professional activity, to estimate their efficiency. 3. To use the results of independent search, analysis and synthesis of information from various sources to effectively solve specialized problems of professional activity. Communication (COM) 1. the ability to communicate, including oral and written communication in Ukrainian and one of the foreign languages (English, German, French, Spanish); 2. the ability to use a variety of methods, including information technology, to communicate effectively at the professional and social levels. Autonomy and responsibility (A&R) 1. the ability to adapt to new situations and make decisions; 2. the ability to realize the need for lifelong learning in order to deepen the acquired and acquire new professional knowledge; 3. the ability to be responsible in the work performed and achieve the goal in compliance with the requirements of professional ethics;
Required prior and related subjects: Prerequisites: The level of knowledge A2-B1 Corequisites: Ukrainian language for specific purposes.
Summary of the subject: Presenting Information. (Structuring the material for a presentation. Organising and practicing Introduction. Structuring and practicing the Body of presentation. Interpreting visual aids. Organizing and practicing a Conclusion. Using visual aids. Language and rules of delivery. Using Body language. Handling questions and organising a discussion. Delivering full individual presentations.) Application Procedure. Writing a motivation letter for an academic course on an exchange student programme. Writing a Resume. Writing a Cover letter. Attending a job interview.
Assessment methods and criteria: Current control: listening, monologue and dialogic speech, reading, writing. Control test. Final control: differentiated test/credit. The distribution of points according to a 100-point scale Current control (CC): Total for the discipline 100 Classroom work 60 Listening 5 Reading 5 Speaking 5 Writing 5 Test № 1 20 Test № 2 20 Self-study 40 Exercises from textbooks 5 Lexical and grammatical tests in Virtual Educational Environment (VEE) 10 Extracurricular reading 5 Vocabulary of educational and special professional vocabulary 5 Monologic speech 10 Dialogic speech 5
Recommended books: Англійська мова: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням, ч.1», Сертифікат №02044. Укладачі Білик О.О., Гавран М.І., Гук Л. І., Марціхів Х.Р.,Проць М.З. Адреса розміщення: http://lpnu.ua/course/view.php?id=3277 Номер та дата реєстрації: Е41-185-191/2017 від 20.11.2017 р. 2.Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2012. 3.Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням, ч.2» Сертифікат №02094 Укладачі Вислободська І.М., Залуцька Г.І., Пришляк М.В., Сорока Л.Т. Адреса розміщення: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=3308 Номер та дата реєстрації : E41-185-198/2018 від 05.01.2018 р. 4.Кострицька С.І., Зуєнок І.І., Швець О.Д, Поперечна Н.В.. Англійська мова для навчання і роботи: підручник для студ. вищ. навч. закл.: у 4 т. Т. 1. Спілкування в соціальному, академічному та професійному середовищах = English for Study and Work: Coursebook in 4 books. Book 1 Socialising in Academic and Professional Environment / С.І. Кострицька, І. 5. Clare A., Wilson JJ. Speakout. Intermediate. Pearson / Longman, 2011. – 175 p. 6. Fuchs M., Bonner M. Focus on Grammar. – Longman, 2000. – 432 p. 7. Словники Німецька мова: 1. Збірник вправ і завдань з німецької мови (базовий рівень А2) = Aufgaben und Ubungen zum Wortschatz und zur Grammatik der Deutschen Sprache (Grundstufe A2) : навч. посіб. / С. В. Дружбяк [та ін.] ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2018. - 267 с. 2. ‘Deutsch (an den technischen Universitaten)”, М.Весна, Львів, 2009. 3. “Deutsch fur den Beruf”. За ред. М.Весни, В.Задорожного. Растр-7, Львів – 2010. 4. Німецька мова для початківців: навч. посіб. для студентів ВНЗ / О. Кудіна, Т. Феклістова. - 4-е вид. - Вінниця : Нова Книга, 2018. - 517 с. 5. Словники Французька мова: 1. Mes pas vers la France. Мої кроки до Франції: підручник з французької мови для розвитку розмовних навичок (В1, В2) / М.І.Бабкіна, О.С.Білик, М.З.Джура, І.М.Ключковська, Б.Г.Кушка; за ред. І.М.Ключковської. – Львів: ВД “Панорама”, 2017. – 252 c. 2. Education: un passeport pour le futur: Практичне завдання з розвитку розмовних навичок французької мови для студентів всіх спеціальностей. Ч.1 /Укл. І.М. Ключковська. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003. – 32 c. 3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: Навчальний посібник з французької мови для студентів вищих технічний навчальних закладів / М.І. Бабкіна. – Львів: ЗУКЦ, ПП НВФ БІАРП, 2012.–152 с. 4. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: Навчальний посібник для студентів вищих технічних навчальних закладів / М.І.Бабкіна. – 3-тє вид., переробл. і доповн. Львів: – ЗУКЦ, 2015. – 260 с. 5. Словники