Антикризове управління

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.02.E.073
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц., доцент Пушак Г.І.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: поглиблення теоретичної та практичної підготовки майбутніх фахівців на основі засвоєння систематизованих та узагальнених знань щодо антикризового управління діяльністю суб’єкта господарювання.
Завдання: загальні компетентності: 1) Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями; 2) здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського ( вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; 3) здатність зберігати і примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство а у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; 4) здатність бути критичним і самокритичним; 5) здатність до адаптації та дії в новій ситуації; 6) здатність працювати в команді; 7) здатність планувати та управляти часом; 8) вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; 9) здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; 10) здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; 11) здатність спілкуватися іноземною мовою; 12) здатність здійснювати комунікацію, виходячи із цілей спілкування та конкретної ситуації; 13) здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності). фахові компетентності: - здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; - здатність здійснювати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій; - здатність готувати проекти управлінських рішень та їх впроваджувати; - здатність у складі робочої групи проводити прикладні дослідження в сфері публічного управління та адміністрування; - уміння організовувати діяльність організацій, застосовуючи відповідні методи стратегічного та антикризового управління, організаційної, конкурентної та правової культури.
Результати навчання: РН4 Знати структуру та особливості функціонування сфери публічного управління та адміністрування. РН5. Знати стандарти, принципи та норми діяльності у сфері публічного управління та адміністрування. РН8. Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень РН11. Уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції. РН13. Використовувати методи аналізу та оцінювання програм сталого розвитку. РН15. Застосовувати методи контролю якості у сфері професійної діяльності. РН16. Використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності РН17. Здатність застосовувати в практичній управлінській діяльності знання з методології, методики та організації державного регулювання економіки РН2.9. Здатність забезпечувати антикризове управління розвитком територій, держави, суб’єктів господарювання
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: теорія конкуренції, аналіз діяльності суб’єктів господарювання на товарних ринках Кореквізити: Конкурентоспроможність національного виробника, Регіональна політика та розвиток територій.
Короткий зміст навчальної програми: Трансформація системи управління соціальним розвитком вимагає від управлінців нових методів, форм, засобів попередження криз, ризиків, конфліктів. Все це потребує засвоєння управлінцями сучасних методів управління ризиками та кризами. Актуальність навчального курсу пов’язана, з одного боку, з потребою в сучасних знаннях стосовно проблематики антикризового управління, а з іншого – з його недостатнім методичним забезпеченням.
Опис: ТЕОРЕТИЧНІ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНІ АСПЕКТИ КРИЗОВИХ ЯВИЩ В ЕКОНОМІЦІ. КРИЗИ В СИСТЕМІ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ. КРИЗИ В РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ. ОРГАНІЗАЦІЯ МОНІТОРИНГУ В АНТИКРИЗОВОМУ УПРАВЛІННІ. МЕХАНІЗМ ДЕРЖАВНОГО АНТИКРИЗОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ. ВІТЧИЗНЯНИЙ ТА ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ. АНТИКРИЗОВЕ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ: ЗМІСТ, МЕТОДОЛОГІЯ, СКЛАДОВІ. ДІАГНОСТИКА ФІНАНСОВОЇ НЕСПРОМОЖНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ. ІННОВАЦІЙНО-ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА В СИСТЕМІ АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ.
Методи та критерії оцінювання: Форми і засоби рубіжного та підсумкового контролю: - тестування знань із тем лекційного курсу; - усне опитування при захисті лабораторних робіт; - написання поточних самостійних та контрольних робіт; - підсумковий контроль (іспит).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист лабораторних робіт 30 %. Поточні письмові тематичні оцінювання 10%, Іспит 60%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Комарницький І.Ф., Терлецька Ю.О. Антикризове управління підприємством: теорія та практика: навч. посіб. 3-є вид., без змін. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т. 2020. 248 с. 2. Кульчій І.О. Антикризове управління: навчальний посібник. Полтава: ПолтНТУ, 2016. 120 с. 3. Смерічевський С.Ф., Кривов'язюк І.В. Антикризове управління підприємством: навчальний посібник. 3-тє видання, доповн. і переробл. Київ : Видавничий дім “Кондор”, 2020. 396 с. 4. Раєвнєва О. В. Моделювання антикризового управління регіоном. Харків: вид. ХНЕУ. 2014. 300 с. 5. Шелегеда Б.Г., Шарнопольська О.М., Румянцев М.В.. Антикризове управління: навчальний посібник– К.: ТОВ «ВРА «Епіцентр», 2013. 252 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).