Конкурентна політика

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.07.E.103
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Михальчишин Н.Л.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів розгорнутих сучасних спеціальних знань про конкурентну політику як органічну складову соціально-економічної політики української держави; набуття умінь та формування компетенцій, необхідних для виконання функцій у сфері управління конкурентним процесом, посилення ролі економіста-співробітника в антимонопольних органах, органах державної влади та місцевого самоврядування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: здатність до письмової та усної комунікації українською та англійською (чи іншою) мовами; фахові компетентності: здатність здійснення аналізу, моніторингу, прогнозування та оцінювання результатів реалізації економічної політики державних, регіональних, місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування; вміння репрезентувати органи публічного адміністрування в засобах інформації, різних інституціях громадянського суспільства; здатність оцінювати впливи макросередовища на функціонування держави, галузі, органу публічної влади, організації (установи). здатність аналізувати та синтезувати зовнішню та внутрішню управлінську інформацію стосовно розроблення та реалізації конкурентної стратегії розвитку держави, регіону, галузі, відповідних суб’єктів господарювання; здатність оцінювати ступінь дотримання конкурентних правил взаємодії суб’єктів господарювання на товарних ринках, виявляти та усувати порушення конкурентних умов.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: володіння достатніми знаннями в галузях, пов’язаних публічним управлінням та адмініструванням, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в сфері конкуренції та визначати ключові тенденції її розвитку. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: застосовувати знання економічних, соціальних та технічних характеристик, технологічних особливостей формування та реалізації завдань управління у сфері економічної конкуренції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Мікроекономіка, Державне регулювання економіки, Антимонопольне регулювання, Теорія галузевих ринків
Короткий зміст навчальної програми: Висвітлено основні положення конкурентної політики держави, структуру, функції та взаємозв’язки з іншими видами державної політики, враховуючи закордонний досвід. Розглянуто вплив конкурентної політики держави на конкурентоспроможність національної економіки, інноваційно-інвестиційний розвиток держави, взаємовплив конкурентної, структурної та промислової політик, вплив на конкуренцію глобалізаційних процесів та врахування результатів такого впливу в формуванні та реалізації конкурентної політики держави.
Опис: Категорійніаспектиконкурентноїполітики. Конкурентнаполітика: склад, структура, система Конкурентнаполітика як складоваекономічноїполітикидержави. Гармонізаціяконкурентної, структурної та промисловоїполітикидержави. Концептуальні засади реалізаціїконкурентноїполітики. Конкурентнаполітика в умовахглобалізації. Роль конкурентноїполітики у підвищенніконкурентоспроможностіекономіки і забезпеченнянаціональної. Конкурентнаполітика як чинникінноваційно-інвестиційноїмоделінаціональноїекономіки. Адвокатуванняконкуренції. Проблемиформування та реалізаціїконкурентноїполітики. Конкурентнаполітика: фінансовіважелі та державнадопомога. Науковідослідження у сферіконкурентноїполітики. Зовнішньоекономічнівідносини та конкурентнаполітика.
Методи та критерії оцінювання: Основні методи оцінювання реалізуються при таких видах контролю рівня досягнення результатів навчання студентів, як поточний та семестровий контроль. Поточний контроль (ПК) здійснюють під час лекцій, практичних та індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента. Поточний контроль здійснюється методом проведення контрольних робіт у формі тестових завдань та індивідуальних завдань, проведення дискусій за темами, передбаченими робочою навчальною програмою, усного, письмового та письмово-усного експрес-контролю. Семестровий контроль здійснюється у формі проведення екзамену. Оцінювання результатів навчання студента здійснюють відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка»
Критерії оцінювання результатів навчання: Контрольна робота в тестовій формі №1 передбачають надання відповідей на 18 тестових питань та проводяться з використанням віртуального навчального середовища. В разі надання всіх правильних відповідей на 18 питань системою здійснюється розрахунок балів у процентному співвідношенні залежно від кількості наданих правильних відповідей. 100 % правильних відповідей оцінюється в 6 балів. Контрольні роботи в тестовій формі №2-3 передбачають надання відповідей на 21 тестових питань та проводяться з використанням віртуального навчального середовища. В разі надання всіх правильних відповідей на 21 питань системою здійснюється розрахунок балів у процентному співвідношенні залежно від кількості наданих правильних відповідей. 100 % правильних відповідей оцінюється в 7 балів. Контрольна робота у формі завдань-міні кейсів№4 оцінюється в максимальну кількість балів в разі надання повної, правильної, обгрунтованої відповіді на питання. Індивідуальне завдання за темою на вибір студента, контрольні роботи №1 та №2 для студентів ЗФН оцінюються в максимальну кількість балів в разі надання повної, правильної, обгрунтованої відповіді на питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Михальчишин Н.Л., Пушак Г.І. Конкурентна політика держави: Конспект лекцій для студентів 030601 „Менеджмент” професійного спрямування 7.03060106, 8.03060106 „Управління у сфері економічної конкуренції”. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2014. – 76 с. - № 5917 від 28.10.2014 р. 2. Михальчишин Н.Л. Аналіз і контроль економічноїконцентрації: Навчальнийпосібник./ Н.Л. Михальчишин – Львів: ТзОВ „Компанія „Манускрипт”, 2010. – 352 с. 3. Державнеантимонопольнерегулювання: підручник/ В.Д. Лагутін, Ю.І.Боровик, О.В. Вертєлєва та ін..; за ред. В.Д. Лагутіна. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2015 – 480 с.// Михальчишин Н.Л. – с. 172-204, с.412-423. 4. Михальчишин Н.Л. Теоріямонополій та антимонопольного регулювання: Конспект лекцій для студентів базового напряму 6.0502 „Менеджмент” професійногоспрямування 6.050207 „Менеджмент антимонопольноїдіяльності”/ Н.Л. Михальчишин – Львів: ВидавництвоНаціональногоуніверситету „Львівськаполітехніка”, 2006. – 84 с. 5. Андрощук Г.О., Шкляр С.В. Конкурентне право: захиствіднедобросовісноїконкуренції. Науково-практичневидання./ Г.О. Андрощук, С.В. Шкляр– К.: Юстініан, 2012. – 472 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).